*tell (ikke show på Engelsk)
Ikke på fleksnengelsk.
*tell (ikke show på Engelsk)
Ikke på fleksnengelsk.
Dersom en tar utgangspunkt i utgående EK (1,7 mrd) og emisjon (3 mrd), vil fordelingen gamle/nye aksjer bli 36/64. Da blir det vanskelig å se for seg en emisjonskurs over 80,-. Kjos og Kise vil også tjene mest på en lav emisjonskurs (tenker jeg, siden de har lite med penger). At emisjonen blir grisete (som den forrige) er dessuten ganske sannsynlig.
Norwegian som selskap kommer greit ut av dette. De har jo ingen konkurrenter med samme kostnadsnivå over dammen.
Spørsmålet er vel heller om billettprisene er så høye at de tjener penger på fulle fly med lave priser.
Økonomiklasse hos nettverkselskapene har konkurransedyktige priser til Norwegian. I tillegg er det en business klasse med passasjerer som betaler mye mer for billettene og dermed forsvarer et høyere kostnadsnivå
Slik jeg har tolket nyhetsbildet så er det på langdistanse pengene renner ut hos Norwegain
Vel, jeg tror prisene i business skal ned, så nettverks-selskapene må etterhvert gjøre noe med kostnadsnivået.
Mitt inntrykk er at nettverkselskapene kontinuerlig gjør noe med kostnadsnivået sitt.
Prisene i business er relativt sett mye lavere i dag enn de var for 20 år siden.
Mitt inntrykk er at business klasse stort sett har høyt belegg. Mange firma har i sin reisepolicy at business klasse aksepteres på langturer. Da tar en med seg hele produktet som business på langdistande medfører og ikke bare et oppgradert sete og gratis mat og drikke hos en LCC operatør
Vinneren er den som får høyest snittpris per billett.
Det skjønte jeg ikke helt.Lavere kurs gir riktignok større utvanning for Kjos
Det skjønte jeg ikke helt.
Jo lavere kurs jo flere aksjer trykkes og jo mer utvannes eksisterende aksjonærer
Nei, det gjelder bare de som ikke deltar i emisjonen.
Får man tildeling på samme prosent av emisjons-aksjene som en har av eksisterende aksjer, blir man ikke utvannet. Spiller ingen rolle hva kursen er.
Hvorfor skal Long Haul Business prisene ned, det er jo svært god fyllingsgrad med dagens priser. Lokalt her er Lufthansa ofte oversolgt i Business og ber om frivillige til downgrade. Ingen grunn til å senke prisene.Vel, jeg tror prisene i business skal ned, så nettverks-selskapene må etterhvert gjøre noe med kostnadsnivået.
Nettverks-selskapene har så stor konkurranse fra premium økonomi nå at de stadig setter inn flere slike seter selv. Det blir mest kannibalisering på egen business-klasse. Blir interessant å følge med videre her. Jeg tror lave kostnader vinner.
Nei, det gjelder bare de som ikke deltar i emisjonen.
Får man tildeling på samme prosent av emisjons-aksjene som en har av eksisterende aksjer, blir man ikke utvannet. Spiller ingen rolle hva kursen er.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.