Det tilsvarer en implisert rente på 57%. Så nå
Er det langt billigere å dra Bank Norwegian kortet
Ny omsetning i dag på 87,5, som gir effetkiv rente på 80%, i den grad det gir mening å regne effektiv rente for øyeblikket. Lite volum i dag skal sies.
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det tilsvarer en implisert rente på 57%. Så nå
Er det langt billigere å dra Bank Norwegian kortet
På ett år ble Jan Petter Sissener (64) finansaktøren som kan tvinge Bjørn Kjos til å kaste kortene som hovedeier i Norwegian. Spillet om flyselskapet er i en avgjørende fase.
Det ser jo i alle fall ut til at de gjør et godt forsøk på å tvinge frem en emisjon. Philippe Sissener sier at "sukring av lånetilbud" ikke er nok til at de kan gå med på det.
Sissener avviser blankt Norwegian
Sissener mener Norwegian er preget av dårlig selskapsstyring: – Selskapet styres av en liten hovedaksjonær
Forvalter Philippe Sissener mener Norwegian styrer unna en nødvendig emisjon for å forsvare eierandelen til Norwegian-gründer Bjørn Kjos.
For oss som ikke forstår den her delen av økonomien. Hva har Sissener å tjene på dette? Står han fremst i boet ved en konkurs?
Sistnevnte er nødvendigvis ikke dumt for selskapet. Dog kjipt for eksisterende aksjonærer. Men de har gamblet, og da vinner man ikke alltid
Nei, han sitter på et usikret lån, så står derfor bak i køen ved en konkurs. Derfor har han insentiv til å tvinge frem en form for styrkning av kapitalen. Enten ved en stor emisjon eller at obligasjonene konverteres til aksjer. Litt avhengig av kurs og beløp så ender da obligasjonseierne å ta over kontrollen av selskapet
Sistnevnte er nødvendigvis ikke dumt for selskapet. Dog kjipt for eksisterende aksjonærer. Men de har gamblet, og da vinner man ikke alltid
Neppe.Er der nogen der tør sætte en dato for en mulig konkurs ?
max 6 måneder frem, måske....
Ved godt det er rent teori, men så meget snak, som der har været om emnet,
så er risikoen vel til stede
Ole
Er der nogen der tør sætte en dato for en mulig konkurs ?
....og takke ja til Norwegians forslag fordi Norwegian er "et folkeeventyr"..?
Konkurs tror jeg neppe det blir. Penga mine er på styrt avvikling eller salg av langrutedivisjonen. Det var jo det Kjos sa så kjekt da han startet opp - hvis de ikke får det til, er det bare å spinne det av og fortsette med 'kjernen'.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.