Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Personlig hadde jeg håpet litt på at et par av Dreamlinerne ble værende igjen for å betjene viktige ruter fra OSL, men ser de et marked for dette i fremtiden vil nok noen godt brukbare langdistanse-maskiner bli billig å oppdrive.
Trist for de som har kjøpt feriebolig i Florida og Asia og basert seg på billige flybilletter i all fremtid...
Trist for de som har kjøpt feriebolig i Florida og Asia og basert seg på billige flybilletter i all fremtid...
Klarer ikke å mønstre den store sympatien. Ferieboliger i utlandet bruker man gjerne i lengre perioder og ikke så mange ganger i året. Har man først råd til å kjøpe hus i Thailand eller Florida har man sannsynligvis også råd til å reise dit. Det er ikke sånn at Norwegian var det eneste selskapet som tilbød forholdsvis rimelige interkontinentale billetter. Det skal koste noen tusen å krysse et hav med fly, og man ser jo nå enda et eksempel på at low-cost long haul er vanskelig. Det har jo mer eller mindre knekt Norwegian.
Enig med Semmern. De vanlige nettverksselskapene har jo salgskampanjer titt og ofte. Pre-corona var det jo fort enkelt å finne t/r til mellom 3000-5000.-
I tillegg så sier både DY og "regjeringen" at det er sendt en ny søknad til Staten om å bidra. Og når jeg leser mellom linjene, så lurer jeg på om de har bedt Staten om å bli aksjonær. Eventuelt garantere for lån. Men jeg tipper de har bedt staten om å bli aksjonær, noe som vel faktisk sånn EU-messig skal gå greit? Om det er lurt kan jo diskutere, men DY etter restruktruereing er jo noe helt annet enn før.
Hva består de 20 milliarder i gjeld av?
Dette tallet var vel 48 milliarder tidligere.
Fortsatt mye gammel morro i gjelden eller er det relatert til ny flåte/eiendeler?
Klarer ikke å mønstre den store sympatien. Ferieboliger i utlandet bruker man gjerne i lengre perioder og ikke så mange ganger i året. Har man først råd til å kjøpe hus i Thailand eller Florida har man sannsynligvis også råd til å reise dit. Det er ikke sånn at Norwegian var det eneste selskapet som tilbød forholdsvis rimelige interkontinentale billetter. Det skal koste noen tusen å krysse et hav med fly, og man ser jo nå enda et eksempel på at low-cost long haul er vanskelig. Det har jo mer eller mindre knekt Norwegian.
Jag håller med. Den stora faran för den som har semesterbostad i Asien eller USA är inte att Norwegian går i konkurs, det är snarare pandemier och klimathotet. Klarar man inte en prishöjning på 50 % på flygbiljetterna så ska man nog inte köpa semesterbostad långt bort.
Jag har själv semesterbostad i Katalonien (Spanien) som jag inte har besökt på ett år. Men den bostaden är en långsiktig affär. Jag har haft den i 11 år och kommer att ha den i förhoppningsvis många fler år.
Enig med Semmern. De vanlige nettverksselskapene har jo salgskampanjer titt og ofte. Pre-corona var det jo fort enkelt å finne t/r til mellom 3000-5000.-
Kan vel ikke utelukke at en og annen amerikansk operatør kikker på mulighetene for å starte Oslo-rute i blant heller.
Jeg tror vi må regne med at SAS nå kommer til å øke prisene på sine ruter til USA, selv om de av og til har "salg" på rutene.
I og med at Norwegian legger ned sine ruter til bl.a. USA, bør jo SAS etter hvert (post pandemien) også se på muligheten til å åpne noen nye ruter fra Oslo til USA.
Tar nok flere år før SK kommer tilbake med noe særlig fra OSL. Var det ikke slik at SK gjenåpnet EWR-Ruta rett før DY åpnet JFK tilbake i 2013 som et motsvar?
I god gammel sas-ånd tror jeg de kommer til å slynge alle via CPH fremover, og bruke korona som argument i lang tid fremover.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.