Overgangen fra sølv til gull

Re: Overgangen fra sølv til gull

kona har opptjening fra 1 april til 31 mars. ved 31 mars hadde hun 49120 poeng, de siste 10800 kom ikke inn på konto før 4 april. fikk ikke gulloppgradering ved henvendelse til gullmailen, da hun må ha 50000 poeng. ja ja, får prøve med en ny mail....

Det høres litt rart ut, for det finnes vel folk på forumet som har blitt oppgradert i forkant av en tur selv om de ikke hadde nok poeng ( men de ville få det iløpet av turen).

Det høres litt rart ut, for det finnes vel folk på forumet som har blitt oppgradert i forkant av en tur selv om de ikke hadde nok poeng ( men de ville få det iløpet av turen).

Er det?
Jeg har sett flere poster hvor de ikke har blitt oppgradert før kvalifiseringskriteriet er registrert hos SAS. Feks 35 legs hvor siste tar 1 uke å registrere..
Når jeg ble oppgradert til EBS og fikk endret mine billetter med nytt nummer spurte jeg om de hadde mulighet til å legge EBG på flights fom. Nr 36 men det var ikke mulig...

Gikk akkurat fra sølv til gull.
Hadde 15 fremtidige bookinger, men da stod jeg som EBS. Da klikket selvfølgelig systemet - det gikk ikke an å endre eller velge sete... Mange feilmeldinger. "Navnet stemmer ikke med Eurobonusnummer" etc.

Tok veldig lang tid å oppgi alle 15 referansenumrene til en svenske på telefonen som ikke hørte forskjell på I og Y eller S og Z da nesten alle mine referansenumre bestod av dette... Så husk dette hvis du går fra sølv til gull :)

Vent ca. 1 uke (max 2) fra du er blitt EBG, så kan du selv gå inn å endre dette på feks. lot.com sine nettsider.

Skjønner ikke hvorfor SAS ikke finner et mer robust system. Dette skaper jo bare mer arbeid for dem.

Gikk akkurat fra sølv til gull.
Hadde 15 fremtidige bookinger, men da stod jeg som EBS. Da klikket selvfølgelig systemet - det gikk ikke an å endre eller velge sete... Mange feilmeldinger. "Navnet stemmer ikke med Eurobonusnummer" etc.

Tok veldig lang tid å oppgi alle 15 referansenumrene til en svenske på telefonen som ikke hørte forskjell på I og Y eller S og Z da nesten alle mine referansenumre bestod av dette... Så husk dette hvis du går fra sølv til gull :)

Når jeg ringer til utenlandsk kundeservice har jeg alltid det fonetiske alfabetet ved siden av meg. Veldig greit og virker som de fleste i kundeservice er oppdatert på dette

Tja, då er siste melding frå sas dette:

"Vi beklagar att det blivit oklara besked i ditt fall.
Utifrån de besked som vi har idag kommer du att gå på de gamla
reglerna för norska medlemmar."

Så, sidan dei er såpass "greie" (og forhåpentlegvis ikkje ombestemmer seg), så lurer eg på om eg skal hive meg på og løyse utfordring 1): 11 segment eller 2): 15000 poeng... Kjem jo aldri til å få sjansen igjen i nærmaste framtid, så det fristar... Eg har då i praksis halve juli og august til å gjere dette på med utgangspunkt TRD. Vi får sjå. Det kan kanskje ligge an til ein Norge-rundt-billett. Får kike litt på kartet.

11 legs er vel langt mer omfattende en 15000 poeng..
Men du kan få 12 raske legs om du flyr fra hjem til OSL og fra OSL til HEL via ARN. Dette trenge ikke koste mye og ser relativt kurant ut.
Lurer på en slik tur selv for å toppe EuroBonus Challenge..

Noen som har lykkes i det siste. Jeg har 33 legs, og en periode som utgår nå i Mai. Har ingen planlagte turer med jobb dessverre, men vurdere å ta meg en tur/retur bare for å opprettholde gullkortet da jeg skal ha noen lengre turer til høsten med Star Alliance selskapene.

Så da er spørsmålet, har de gått tilbake til opprinnelig medling, om at alle beholder gullkortet med 35 legs dersom opptjeningsperioden utgår nå i sommer?

Jeg ble oppgradert uten spørsmål i går etter tur 35 ble registrert.

Noen som har lykkes i det siste. Jeg har 33 legs, og en periode som utgår nå i Mai. Har ingen planlagte turer med jobb dessverre, men vurdere å ta meg en tur/retur bare for å opprettholde gullkortet da jeg skal ha noen lengre turer til høsten med Star Alliance selskapene.

Så da er spørsmålet, har de gått tilbake til opprinnelig medling, om at alle beholder gullkortet med 35 legs dersom opptjeningsperioden utgår nå i sommer?

Jeg har skjekket dette tidligere med SAS, og svaret er ja. Min periode utgår også i Mai.
Nå får jeg imidlertid ikke skjekket det, da jeg er på +50 og +50000 uansett

Fungerte jo veldig bra dette, god service av SAS. Sendte dem en mail fredag I forrige uke (sent på ettermiddagen), og fikk svar nå I ettermiddag om at statusen min var endret (og det er den), og at nytt kort er på vei I posten. Passer meg veldig bra da det blir en del reising I de neste månedene.

Hadde forresten et 2 timer langt møte med vår (jobben) kontaktperson I SAS I dag. Hyggelig og interessant møte, han mente at vi kunne forvente flere nyheter også I tiden fremover vedrørende bonus programmet, uten at han kunne gå inn på detaljer selvsagt, men litt spennende det da.

Mvh
Fjordheim

...han mente at vi kunne forvente flere nyheter også I tiden fremover vedrørende bonus programmet, uten at han kunne gå inn på detaljer selvsagt, men litt spennende det da.

Jeg stoler ikke på personer som sier at "vi har masse spennende som kommer"... ;)

Ser jeg ikke har fått 15% ekstra poeng siden oktober på SAS-flighter. Jeg er sølvmedlem og har opptjeningsperiode som startet 1. juli. Hvor er det best å "ta kampen"; chat, telefon, mail? Ser disse 15% vil gi meg EBG med gamle regler (som jeg vel burde ha da perioden startet 1. juli?).

Ingen andre som har erfaring med dette? På chat i dag bekreftet de gamle regler for overgang til gull, men at 15% var fjernet for 'alle' (sølvmedlemmer) da de endret reglene.

Vart sølv ein dag før endringa, og då hadde eg ein tur eg fekk ekstra poeng på. Det er vel rart om du ikkje har fått dette sidan oktober...

Jeg fikk 15% frem til 1.april og ingenting etterpå selv om jeg ble lovet disse 15% ekstra på SAS chat...

Har vært gull det siste året, men i forrige opptjeningsår klarte jeg ikke sølvkravet heller. Allikevel dumpet det ned sølvkort fra SAS i postkassen. Veldig hyggelig selvsagt og en fin gest fra SAS. Men er det slik det pleier?

Har vært gull det siste året, men i forrige opptjeningsår klarte jeg ikke sølvkravet heller. Allikevel dumpet det ned sølvkort fra SAS i postkassen. Veldig hyggelig selvsagt og en fin gest fra SAS. Men er det slik det pleier?

Ja SAS har såkalt soft landing for alle som har hatt status.

Eks, hvis du er EBD så får du EBG når diamantkortet går ut selv om du ikke har gjennomført en eneste reise med SAS i opptjeningsperioden. Har du vært EBG så får du EBS som du nevner :)

Ser jeg ikke har fått 15% ekstra poeng siden oktober på SAS-flighter. Jeg er sølvmedlem og har opptjeningsperiode som startet 1. juli. Hvor er det best å "ta kampen"; chat, telefon, mail? Ser disse 15% vil gi meg EBG med gamle regler (som jeg vel burde ha da perioden startet 1. juli?).

Ingen andre som har erfaring med dette? På chat i dag bekreftet de gamle regler for overgang til gull, men at 15% var fjernet for 'alle' (sølvmedlemmer) da de endret reglene.

Som nevnt tidligere, har jeg hørt at noen har fått svar fra SAS at 15% regelen skal gjelde ut innværende opptjeningsperiode.

I det tvilstifelle som ditt er så ville jeg kjørt på mot gullmailen til SAS og tatt kampen der. Tror det er der du har størsts sjanse for å vinne :)

Back