Overgangen fra sølv til gull

Re: Overgangen fra sølv til gull

Problemet er vel at det er mange forskjellige systemer som må oppdateres med ny status og det tar gjerne to-tre dager (var min erfaring) før alt er er OK!

Det er så. Men det er et eller annet som skjer i Altea som gjør at det ikke går igjennom fra bookingen, og omvendt så legger det seg bare oppå hverandre. Og begge systemene lages av Amadeus.

Ja dette vet du mer om enn meg Superhai, men fikk bare en slik forklaring (og en haug feilmeldinger) de første dagene etter oppnådd EBG.

Du må vente til kl 0800 i morgen tidlig, for det er da eurobonuskontoret åpner. Du oppdaterer deg til gull. Du må samtidig be dem eksplisitt om å oppdatere London-bookingen med det nye EBG-nummeret (slik at du kan velge sete).
To ganske lange telefonsamtaler senere ble avsluttet med at "sender deg melding etter at vi har fått snakket med hovedkontoret om dette". Fikk nå melding "Hei xx. Det har vist seg å være mer komplisert enn først anntatt. Det er blitt sendt inn en feilrapport, og jeg skal forsette å prøve iløpet av dagen for å se om det blir iorden. Jeg e på jobb til 17.00, og vil gi deg tilbakemelding iløpet av dagen, uansett resultat. Mvh xx, SAS Kundeservice" (Direkte sitert)

SAS IT strikes again! :angry:

Hei

Snakket med EuroBonus idag for å oppgradere meg til Gull da jeg har nådd 35 flyvinger. Har oppjeningsperiode 1.07.13-31.06.14

Han jeg snakket med sa at det var 50 som var kravet, jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med dem og fått bekreftet tidligere at det var 35, og ba han sjekke med noen andre. Etter litt venting kom han tilbake og sa at han snakket med noen andre og at det var 50 og ikke 35 selv om man hadde opptjeninggsperiode som startet før oktober.

Hva skal jeg gjøre her, har de lov til å gå tilbake på reglene?

Hei

Snakket med EuroBonus idag for å oppgradere meg til Gull da jeg har nådd 35 flyvinger. Har oppjeningsperiode 1.07.13-31.06.14

Han jeg snakket med sa at det var 50 som var kravet, jeg sa at jeg hadde vært i kontakt med dem og fått bekreftet tidligere at det var 35, og ba han sjekke med noen andre. Etter litt venting kom han tilbake og sa at han snakket med noen andre og at det var 50 og ikke 35 selv om man hadde opptjeninggsperiode som startet før oktober.

Var ikke kravet 45 før det ble 50?

Var ikke kravet 45 før det ble 50?

Det var 45000 poeng og 35 flyvninger, siden jeg nesten kun flyr innenlands så er jeg langt unna på poeng. Men jeg har nå 35 flyvninger.

Synes dette er kjempe dårlig av SAS og ikke kunne fikse når det tydelig er 35 flyvninger med opptjeningsperiode som startet før oktober

Det var 45000 poeng og 35 flyvninger, siden jeg nesten kun flyr innenlands så er jeg langt unna på poeng. Men jeg har nå 35 flyvninger.

Synes dette er kjempe dårlig av SAS og ikke kunne fikse når det tydelig er 35 flyvninger med opptjeningsperiode som startet før oktober

Send en epost til gull-eposten så ordner det seg nok, det er jo flere som har hatt suksess med det. Agentrulletten på telefon kan man nok aldri stole helt på.

Hei

Ville bedt om å få en annen agent, helst norsk. Nå var det vel bare i Norge at kravet var 35 (?), så svenske/danske agenter har kanskje ikke like god innsikt i dette. Alternativt forklar det på nytt til den "påståelige" agenten, for du har rett.

Lurer på om policy har endret seg her? En kamerat som akkurat etter tips fra meg sendte mail til gull.no når han nådde 35 legs fikk avslag nå i dag. Det finnes vel ikke noen skriftlig bestemmelse man kan slå i bordet med?

Jeg fikk godkjent 35 legs for et par uker siden. Sendte mail til gull mailen, og var oppgradert dagen etter.

Jeg fikk godkjent 35 legs for et par uker siden. Sendte mail til gull mailen, og var oppgradert dagen etter.

Når har du opptjeningsperiode?

Har sendt mail til gull.no@sas.no og gull@sas.no, der jeg har lagt ved screenshot fra deres facebookside der de sier at det ikke skal få tilbakevirkende kraft og alle som har opptjeningsperiode før oktober skal få gull etter 35 flygninger.

Satser på at det ordner seg, skulle gjerne hatt det før i morgen da jeg reiser til New York, men siden jeg reiser med awardbillett i C så er det vel kun gullstuen jeg ikke får adgang til.

Hei

Via chatten 20. februar fikk jeg beskjed om at 35 segmenter var nok til Gull - jeg har opptjeningsperiode 1. september 2013 til 31. august 2014. For å være på den sikre siden, fikk jeg utskrift av chatten tilsendt på e-post, i tilfelle det skulle bli noe krøll:

Du snakker med Timmy
Velkommen til SAS Reisesenter
- hva kan jeg hjelpe med?
Du skrev: Hei. Jeg har EuroBonus opptjeningsperiode fra 1. september 2013 til 31. august 2014
Du skrev: Da er jeg på de gamle reglene mht opptjening til Gullstatus, ikke sant?
Du skrev: Altså 35 segments/45000 poeng
Timmy: Hej, ska kolla på det.
Du skrev: ok takk
Timmy: Ja det ska det vara.
Du skrev: ok - så hvis jeg innen 31/8 har oppnådd 45000 poeng eller 35 segmenter, så får jeg gullstatus?
Timmy: Ja det får du.
Du skrev: ok takk for svar!

Jeg har dette på mail og chatlog, så kommer til å fyre alle plugger om jeg ikke får gull på mine 46 legs i perioden....

Da tikket følgende mail inn fra SAS:

Takk for din henvendelse!

Det stemmer at kravet i Norge for å bli Gullmedlem var 45 000 Grunnpoeng eller 35 enveisreiser med SAS og Widerøe (kvalifiserende flyginger).

Etter at poengopptjening på reiser i Norge ble gjeninnført i mai 2013, ble kravet endret den 1. oktober 2013.

Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske om oppgradering da vi må forholde oss til det nye kravet for Gullkort som er 50 0000 Grunnpoeng eller 50 flyginger innenfor din personlige kvalifiseringsperiode.

Med vänlig hälsning
Magnus Proos
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727

Det er jo flere som har fått oppgradering her inne etter 31 oktober, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kjenner jeg blir rimelig irritert her nå :(

Da tikket følgende mail inn fra SAS:

Takk for din henvendelse!

Det stemmer at kravet i Norge for å bli Gullmedlem var 45 000 Grunnpoeng eller 35 enveisreiser med SAS og Widerøe (kvalifiserende flyginger).

Etter at poengopptjening på reiser i Norge ble gjeninnført i mai 2013, ble kravet endret den 1. oktober 2013.

Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske om oppgradering da vi må forholde oss til det nye kravet for Gullkort som er 50 0000 Grunnpoeng eller 50 flyginger innenfor din personlige kvalifiseringsperiode.

Med vänlig hälsning

Magnus Proos

SAS Travelagent

SAS Scandinavian Airlines System AB

+46 (0) 770 727 727

Det er jo flere som har fått oppgradering her inne etter 31 oktober, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, kjenner jeg blir rimelig irritert her nå :(

Facebook neste? Dette er jo uholdbart og rent lureri i forhold til hva som stod på websidene inntil for kort tid siden. Er det ingen som har en screenshot av det?

Ser poenget ditt men skjønner frustrasjonen over at de forandrer vilkårene midt i opptjeningsperioden til medlemmer

Du blir automatisk oppgradert til Sølv- eller Gull-medlemskap når det er registrert mange nok Grunnpoeng på kontoen din. Den personlige 12-måneders kvalifiseringsperioden din starter den måneden du registrerer deg i EuroBonus. Fordelene får du samme dag som du blir oppgradert.

Jeg ble oppgradert til gull med 35 segmenter for en måneds tid siden. En kollega forsøkte det samme i dag, men ble blankt avvist og fikk samme svar som Econ.

Noen som har forslag til hva han kan gjøre? Tidligere kommuniserte SAS at nye krav gjaldt for kvalifiseringsperiode som startet f.o.m. 1. oktober 2013. Dette forholder de seg altså ikke til lenger.

Back