Det er derfor forventet at antall kinesiske turister til Norge vil øke ytteligere i årene som kommer i tillegg til at det vil bli sendt større mengder med norsk sjømat i buken direkte til Kina.
Det overnatter nå flere kinesere på norske hoteller enn nederlendere, franskmenn, spanjoler og italienere. Kina er nå nummer seks på oversikten over de viktigste utenlandsmarkedene for norsk reiseliv etter Sverige, Tyskland, Storbritannia, Danmark og USA.
Vasser i turister fra østen her i Tromsø hele vintern, her er det et stort potensiale. Norwegian Long Haul hadde startet ruter i går om de kunne, men siden Norge fortsatt opprettholder den idiotiske samarbeidsavtalen som gir alle ruter til et utenlandsk selskap, SAS, ut fra Danmark, er det jo ikke mulig.
Avinor/OSL burde sette press sammen med Norwegian så Norge går ut av avtalen og forhandler en ny egen avtale om flyvning gjennom Sibir-korridoren.
Skandinavia skal diskutere dette med Russland i februar i år så får vi se om det kan gi resultatet på sikt. Du har nok rett i at en egen avtale for Norge hadde vært mye bedre. Nå gjør vi ikke annet enn å tape med dagens struktur.
Mener du at de hadde fortsatt å fly gjennom norsk luftrom uten overflygingsrettigheter? Eller tenker du at de ikke lar seg presse/skremme av en slik argumentasjon?
Espen
Mener de gir balla og flyr...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vasser i turister fra østen her i Tromsø hele vintern, her er det et stort potensiale. Norwegian Long Haul hadde startet ruter i går om de kunne, men siden Norge fortsatt opprettholder den idiotiske samarbeidsavtalen som gir alle ruter til et utenlandsk selskap, SAS, ut fra Danmark, er det jo ikke mulig.
Avinor/OSL burde sette press sammen med Norwegian så Norge går ut av avtalen og forhandler en ny egen avtale om flyvning gjennom Sibir-korridoren.
Dette henger ikke helt på greip. Hvordan skal Norwegian Long Haul starte rute fra TOS når banen er 2000m og gjennomsnitt B/A er ca medium i vintermånedene? Dette er marginalt nok for 738. Tviler på at en 787 klarer det. Mulig man hadde klart å presse den ned uten marginer, men man hadde ikke klart å tatt av derfra med pax/fuel og fly til Asia.
Er det ikke sånn at når SK flyr nordlysturister direkte fra østen til TOS, så flyr maskinen A330/A340 tom videre til OSL/CPH/ARN??
Dette henger ikke helt på greip. Hvordan skal Norwegian Long Haul starte rute fra TOS når banen er 2000m og gjennomsnitt B/A er ca medium i vintermånedene? Dette er marginalt nok for 738. Tviler på at en 787 klarer det. Mulig man hadde klart å presse den ned uten marginer, men man hadde ikke klart å tatt av derfra med pax/fuel og fly til Asia.
Så det er nok mer enn et papir med Russland som setter en stopper for Tromsø-eventyret. Avinor har vel sagt rett ut at de ikke er interessert i å forlenge banen nå.
På lengre sikt så sier Norwegian selv at TOS-Østen er interessant, men da med A321neoLR.
Vet ikke om det har blitt nevnt herover för, men kanskje det ville vaere en god idé ä äpne ruter til diverse destinasjoner i Cuba, som har vind i seilene disse dager ... var jeg Vingreiser, Spies og eller en av de andre ferie-pakketistene, ville jeg satse pä hoteller/pakke-reiser dit, karibiens nyoppdagete perle ...?
Det finnes allerede. Både pakkereiser og direkteflighter fra OSL til Cuba
Vet ikke om det har blitt nevnt herover för, men kanskje det ville vaere en god idé ä äpne ruter til diverse destinasjoner i Cuba, som har vind i seilene disse dager ... var jeg Vingreiser, Spies og eller en av de andre ferie-pakketistene, ville jeg satse pä hoteller/pakke-reiser dit, karibiens nyoppdagete perle ...?
Vasser i turister fra østen her i Tromsø hele vintern, her er det et stort potensiale. Norwegian Long Haul hadde startet ruter i går om de kunne, men siden Norge fortsatt opprettholder den idiotiske samarbeidsavtalen som gir alle ruter til et utenlandsk selskap, SAS, ut fra Danmark, er det jo ikke mulig.
Avinor/OSL burde sette press sammen med Norwegian så Norge går ut av avtalen og forhandler en ny egen avtale om flyvning gjennom Sibir-korridoren.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.