OSL jakter nye langruter

Mitt inntrykk er at isen holder på å smelte. Det har vært politisk kontakt den senere tiden, turismen fra Kina øker (ikke lenger forbudt å markedsføre Norge som reisemål?), og - uten å legge for mye i det - bare den siste uken har en norsk pizza-kjede og en møbel-kjede åpnet utsalg i Kina.

Enig i dine betraktningene dine, men jeg tror nok kanskje det fortsatt er for tidlig for de tre store statseide kinesiske selskapene, slik at foreløpig er det derfor fjerdemann Hainan man kanskje har størst tro på i det korte bildet.
For Norwegian og få til en rute til Kina så er vel russiske myndigheter en vel så stor hindring som kinesiske?

Jeg tror og håper vi har ruter fra OSL til Beijing, Shanghai og HK i løpet av de neste ti årene.

Hong Kong er ikke avhengig av Beijings tillatelse, så her ligger det nok mer på Moskva, når man ser på det regulatorirske hindringene

Samtidig strammer de inn visumkrav for Nordmenn. Har du fått pass etter 2014 må du nå legge ved det forrige passet i søknaden. Antallet avviste søknader øket også uten at man får vite hvorfor.

Kilde; visumservice.

Takk Jaggis

Må komme med lite konstruktiv kritikk, men den filmen der var ekstremt teit :headbang

Regner ikke med at dette er noe som blir brukt, men kanskje en konseptfilm eller et forslag til noe man faktisk lager. En sektch. Jeg vet ikke hva det heter på filmspråket.

De er mye mer bevisste på hvordan de vil OSL og Norge skal fremstå internasjonalt og det slår vafler, treski og stavkirker lang vei.

Synes videoen var bra, jeg. På tide vi begynner å markedsføre oss ordentlig. Dette var en god start.

Kunne gjerne tatt enda mer i på norsk innenriks, f.eks. skutt inn at de mest traffikerte rutene, er blant de mest traffikerte i hele Europa. Dette for å gi et bilde av hvor mye vi faktisk flyr, og ikke bare "norwegians travel more than most others" eller hvordan ordlyden var.

Uansett, veldig bra :) Husk at denne videoen er myntet på det store utland, som såvidt vet hvem og hvor vi er. Gjemt i en krok øverst opp og vekk i Europa, mellom andre (litt mer kjente) kroker øverst opp og vekk (Les; Stockholm, Helsinki, CPH)...

OSL vant pris for beste stand på World Routes i Chengdu. Grattis til det nye teamet der oppe. Spent å se hva de kan utrette de neste 5-7 årene.

Synes videoen var knall! Med verdensbrillene på forteller den fint om mulighetene på osl! Etter min mening er det bare Helsinki som kan konkurrere på effektivitet med OSL. Med nye terminalen tror jeg dette kan bli fine år!

OSL vant pris for beste stand på World Routes i Chengdu. Grattis til det nye teamet der oppe. Spent å se hva de kan utrette de neste 5-7 årene.

...og også våre venner på Kastrup vant pris - best i verden på nye flyruter. Skandinavia er tydligvis i vinden:-)

Back