OSL- Europas mest effektive flyplass igjen!

Men dette kan fort bli siste kåringen OSL vinner også. Med økt bruk av fjernparkering går ikke effektiviteten opp akkurat.
 
OSL är ju klart nordens krångligaste "stor"flygplats med dess tull procedurer när man måste hämta ut bagaget, släpa det genom tullen och checka in igen.
 
Ja, med en klønete utbygging som i stor grad vil påvirke de reisende, så tar det nok noen år før OSL vinner dette neste gang.:headbang
 
OSL är ju klart nordens krångligaste "stor"flygplats med dess tull procedurer när man måste hämta ut bagaget, släpa det genom tullen och checka in igen.

En sur svenske fordi OSL danker ut ARN? :nor
 
Transfer utland-innland er en ting, der sliter OSL.
På utland-utland, innland-innland og O&D er OSL en tålig bra flyplass med korte tider mellom kollektiv-transport og gate eller gate-gate. Problemet i mine øyne, er at selve terminalen er for trang, og burde hatt en food-/drikkecourt i andre etasje.
 
Transfer utland-innland er en ting, der sliter OSL.
På utland-utland, innland-innland og O&D er OSL en tålig bra flyplass med korte tider mellom kollektiv-transport og gate eller gate-gate.
OSL kan vel ikke skryte på seg allverden transfer utland-utland?
 
Det er vel nærmest ingen som er transit-pax utland-utland på OSL, med unntak av pax som kommer fra/skal til ARN og/eller CPH med SAS? Hvis man ser bort ifra pax som bestiller "snodige" routinger og seperate billetter :p DY satser vel ikke noe særlig på dette regner jeg med...

Edit: transfer, ikke transit...
 
Last edited:
Det er vel nærmest ingen som er transit-pax utland-utland på OSL, med unntak av pax som kommer fra/skal til ARN og/eller CPH med SAS? Hvis man ser bort ifra pax som bestiller "snodige" routinger og seperate billetter :p DY satser vel ikke noe særlig på dette regner jeg med...

Og jeg regner med at du har gode statistikker på dette??

Kan vel si det slik at det er ikke enorme mengder, men det er faktisk fler en de fleste her vil tro. Opplever transfer utland - utland stort sett hver dag hos våre kunder. Så det er noe som det skjer en del av.

S
 
Det er vel nærmest ingen som er transit-pax utland-utland på OSL, med unntak av pax som kommer fra/skal til ARN og/eller CPH med SAS? Hvis man ser bort ifra pax som bestiller "snodige" routinger og seperate billetter :p DY satser vel ikke noe særlig på dette regner jeg med...

Mange med Blue1 (Helsinki) som skal videre ut i Europa. Også endel fra ARN, sikkert pga fulle fly derfra. Og det med SAS/KF. Kjenner ikke til selskap som ikke SGS har handling på.
 
Det er vel nærmest ingen som er transit-pax utland-utland på OSL, med unntak av pax som kommer fra/skal til ARN og/eller CPH med SAS? Hvis man ser bort ifra pax som bestiller "snodige" routinger og seperate billetter :p DY satser vel ikke noe særlig på dette regner jeg med...

Garantert lite transitt utland utland, antakeligvis ikke innland innland heller.., hvertfall om en legger til grunn at transit betyr å sitte i flyet under en bakkestopp, mens transfer er å bytte fly for å fortsette reisen fra flyplassen med gjennomgående billett.

DY har nok også endel transfer utland utland, kanskje spesielt på vinterprogrammet med DXB som går daglig til/fra enten OSL, ARN eller CPH.
 
OSL är ju klart nordens krångligaste "stor"flygplats med dess tull procedurer när man måste hämta ut bagaget, släpa det genom tullen och checka in igen.

En sur svenske fordi OSL danker ut ARN? :nor

Men vår svenske venn har et poeng. Og med all respekt for alle ansatte, fra brøytebiler, innsjekking og bagasjehandling.

Oslo er ingen "stor" sak i forhold til Ams, Fra, Lhr, Lgw, Cdg, Muc, Mad...............

Så en plakat sist gang jeg var på Forus i Stavanger. Sola Lufthavn. Europas mest punktligeste regionalflyplass.

I forhold til hvilke? Lantvetteren, Århus? Stuttgart eller Køln/Bonn. Ingen av disse blir vel kalt regional lufthavner?
 
Er nok en del pax som reiser utland-utland. F.eks hvis man søker opp billetter New York - Moskva kan man få routingen EWR -> OSL -> SVO. Tror nok er snakk om langt flere enn vi tror.
 
Last edited:
Hvis det er tilfelle, hvorfor er det ofte lange køer i transfer security da?
Tror nok det er flere med utland-utland connection en mange tror på OSL.

De gangene jeg ankommer OSL er det som oftest ingen ko ved transfer security pa OSL. Det er dog riktig at transitt non Schengen-non Schengen ikke er mulig pa OSL for alt av transfer fasilliteter er forbi passkontroll.
 
Tror noen og enhver bør slutte med å snakke ned OSL. Ved utgangen av 2010 var OSL den 19. største flyplassen i Europa regner i antall passasjerer. I løpet av 2010 passerte OSL tre store europeiske flyplasser (MAN, STN og DUB) i antall passasjerer.
 
Tror noen og enhver bør slutte med å snakke ned OSL. Ved utgangen av 2010 var OSL den 19. største flyplassen i Europa regner i antall passasjerer. I løpet av 2010 passerte OSL tre store europeiske flyplasser (MAN, STN og DUB) i antall passasjerer.

Og OSL er jo forlengst forbi ARN og vi snuser ogsa pa CPH. 2 storste i Norden hva passasjertrafikk gjelder. Generelt opplever jeg OSL som rimelig effektiv. Sjeldent mer enn 5 minutter a vente i security selv pa travle tidspunkter. Pa terminal 5 i LAX engang sa var det nesten ko ut av dora og takk gud for at jeg hadde boarding pass i domestic 1 klasse sa jeg kunne skippe hele linja.
 
Back
Top