OSL: Nye serveringssteder 2012/2013

Re: OSL: Nye serveringssteder 2012

Hear hear, men det som irriterer meg mest er at rabattene har blitt dårligere.

Helt enig, det har, med unntak av på Starbucks og Beach Club Express blitt mye dårligere rabatter.....som i grunn er bare tragisk med tanke på hvor mange tusen mennesker som jobber i og rundt terminalen...

Helt enig, det har, med unntak av på Starbucks og Beach Club Express blitt mye dårligere rabatter.....som i grunn er bare tragisk med tanke på hvor mange tusen mennesker som jobber i og rundt terminalen...

Nja, jeg begynner bli lei av Panini og Calzone på 7-11 som er bra priset, men merker ikke den store forskjellen fra før, men det kan være hva jeg kjøper. Men 7-11 har veldig varierende service-nivå, men de minner meg litt om Upper Crust på innsiden av sikkerhetskontrollen.

Som iherdig bruker av kioskutvalget på ankomst, så må jeg si at de nye kioskene 7-11 og Narvesen på mange måter har forringet standarden i forhold til det som var.

Det var aldri så mye kø før som det det er der nå. Jeg opplever stadig at det er både 2-3-4 ansatte som er i butikken, men som selv når det står 8-10 stk i kø prioriterer å fylle på varer, rydde, vaske benker osv. At de ikke kan la blikket gli over diskene og se om de kanskje bør omprioritere til å få unna køen er for dårlig. Dette gjelder begge kioskene...

En annen ting, hvor i ALL verden har det blitt av høfligheten, smilet og kunsten med å drive SERVICE ? Den er desverre helt borte blitt...

Service i kiosker på OSL? har det eksistert? Helt forferfedelig hvor uinteressert mange av de ansatte er. Er det kun kioskene som nå er alternativet til matpakka for de ansatte på OSL? For et par uker siden spiste jeg i kantina på Flyporten og også der har kvaliteten på maten gått betraktelig ned dessverre....

Den Travel Value med noen jakker og solbriller virker som vanvittig sloesing med plass! Spisesteder maa man ha, dog.

Nå har jeg passert her flere ganger og synes det aldri er veldig mye folk der, itillegg til at butikken virker være litt meningsløs da man vel kan få det meste de selger der andre steder på flyplassen?
Usikker på hvor lenge det konseptet kommer til å vare, og den største effekten den har er at man må ta en svinge utenom på vei ut piren. Selv om jeg er tilhenger av mest mulig serveringsteder og handlemuligheter, så ser jeg virkelig ikke poenget med denne

Ser at ARK-bokhandlen også kommer til å få en liknende bueformet inngang slik som Heinemann-butikken rett over gangen også har. Dermed blir det enda trangere på starten av utlandspiren.

Ser at ARK-bokhandlen også kommer til å få en liknende bueformet inngang slik som Heinemann-butikken rett over gangen også har. Dermed blir det enda trangere på starten av utlandspiren.
Da begynner vi virkelig aa snakke gater presset inn mellom butikkene...

Gate 36 f.eks. Ligger klemt i mellom Thune / Le Grande Comptoir og byggeplassen hvor O'Learys og Foodmarket kommer.
Har aldri mislikt gate 36 så mye som jeg gjør nå for tiden...håper bare at den blir borte. Sitteplasser til 30 stykker max der... Aldri noe gøy å ha full maskin derfra.

Testa YO! Og det er ærlig talt den dårligste sushisjappa jeg noen gang har spist på (inkludert både med og uten samlebandkonsept). Kjapt oppsummert:

*Elendig kvalitet
*Mangel på råvarer, som igjen begrensa utvalget (Gjett om det var mange turister som var himmelfalne over at en sushisak i Norge hadde tunfisk, men ikke laks...)
*Lite hyggelig personell
*Personell som diskuterer ampert seg imellom over hodene på gjestene
*Et liksom-japansk konsept som overdriver enkelte ting folk i vesten forbinder med Japan

Jeg syntes det va en god ide og noe utenom fettklumpen fra PizzaHut osv, men jeg spiser aldri der igjen. Heldigvis gjør betal-per-skål-konseptet at jeg kom meg relativt billig ifra det, og spiste meg mett et annet sted.

Testa YO! Og det er ærlig talt den dårligste sushisjappa jeg noen gang har spist på (inkludert både med og uten samlebandkonsept). Kjapt oppsummert:

*Elendig kvalitet
*Mangel på råvarer, som igjen begrensa utvalget (Gjett om det var mange turister som var himmelfalne over at en sushisak i Norge hadde tunfisk, men ikke laks...)
*Lite hyggelig personell
*Personell som diskuterer ampert seg imellom over hodene på gjestene
*Et liksom-japansk konsept som overdriver enkelte ting folk i vesten forbinder med Japan

Jeg syntes det va en god ide og noe utenom fettklumpen fra PizzaHut osv, men jeg spiser aldri der igjen. Heldigvis gjør betal-per-skål-konseptet at jeg kom meg relativt billig ifra det, og spiste meg mett et annet sted.

Jeg vil ikke vaere saa brutal i min slakt, men jeg ble ikke imponert over utvalg, raavarer og priser. Servicen var bra da jeg var der.

Ser rimelig fresht ut der altså...veldig åpent og fint. Men, prisene er ganske drøye spør du meg.
Var en tur oppom O'Leary's i går og kjøpte en kurv med pommes frites - og kan konstatere at den er like god på utland som på innland.

Gleder meg allerede til å teste biffen til O'Learys på utland til helgen!

Gikk forbi for to dager siden - så fint ut. I tillegg har det vært en gartner i TaxFree-butikken :wow:

Ser rimelig fresht ut der altså...veldig åpent og fint. Men, prisene er ganske drøye spør du meg.

Ja, en eller annen gang snakket de vel om "samme priser som i by'n". "Markavaffel" koster kr. 45, det er nesten det dobbelt av hva den koster i marka...

Attachments

• IMG_20120417_064832.jpg
    IMG_20120417_064832.jpg
    71.2 KB · Views: 272
  • IMG_20120417_064803.jpg
    IMG_20120417_064803.jpg
    81.5 KB · Views: 268
  • IMG_20120417_064757.jpg
    IMG_20120417_064757.jpg
    78.7 KB · Views: 265
  • IMG_20120417_064257.jpg
    IMG_20120417_064257.jpg
    79.7 KB · Views: 267

Det er antagelig enkelte reisende som håper på norskt mat eller restauranter npr de er innom Norge, eller i alle fall noe europeisk.

Det virker kulturelt fattig å nesten bare kunne by på asiatiske og amerikanske konsepter.

Det virker kulturelt fattig å nesten bare kunne by på asiatiske og amerikanske konsepter.

Samtidig er jeg ikke helt klar for raspeballer eller fårikål før en lang flytur heller da. Tradisjonell norsk bondekost er ikke helt på sin plass på en flyplass.

Personlig synes jeg OSL har blitt vesentlig bedre på foring, men hadde selvsagt foretrukket at en flaske vann ikke kostet en halv hest.

Back