Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hei SAS-flyer.

Jo, Plus kan man få i større grad. Burde kanskje skrevet at det jeg mener er til Business. Sorry for den. :)

Kim

Hvordan foregår egentlig pioriteringen på oppgradering med OT? Dersom vi sier at 10 stk på hver sin booking har lagt inn OT forespørsel til Business. Fem av de er EBG.

Er det slik at de som legger inn forespørsel først står først i køen for oppgradering når SAS slipper f. eks 4 plasser med OT, eller er det statuskundene som får sitt her?

Hvordan foregår egentlig pioriteringen på oppgradering med OT? Dersom vi sier at 10 stk på hver sin booking har lagt inn OT forespørsel til Business. Fem av de er EBG.

Er det slik at de som legger inn forespørsel først står først i køen for oppgradering når SAS slipper f. eks 4 plasser med OT, eller er det statuskundene som får sitt her?

Såvidt jeg har forstått så vet ikke OT noe om status, og slik jeg tolker nettsidene deres så er det førstemann til møllen prinsippet som styrer tildelingen.

Jeg tenkte jeg skulle oppgradere til SAS pluss med optiontown. Er det samme regel som ved standby oppgraderinger at man ikke kan ha ett annet bonusprogram enn EB i bookingen? Jeg er avhengig av at poengene blir kreditert A3 kortet mitt for og beholde statusen der.

Har sjekka forumet, men finn ingenting om dette.
Har fått mail fra Optiontown for meg og dattera mi om at vår oppgradering fra Go til Business har status "Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK983 Copenhagen - Tokyo Feb 13"
Vi reiser også med to andre på GO (som kasta seg på i siste liten) og hadde tenkt å tilbringe nokre timar i loungen på CPH. Veit nokon om eg får eit endeleg svar minst 4 timar før flyet går fra CPH eller kan eg risikere at eg i boardingkøen får beskjed om at "Ja, du er oppgradert/Nei, du er ikkje oppgradert"? I tilfelle må eg kjøpe meg plass til loungen for å være garantert plass og risikerer å betale "dobbelt" for loungen.
Nokon som har svar på dette?

står også
"Please be advised that this upgrade is subject to final availability and you need to present a print out of this email to the SAS staff at the Copenhagen airport gate to receive your upgrade"

Snakket med dragen i SAS-innsjekken på EWR på tirsdag, og hun sa det var svært sjelden de oppgraderte noen med Optiontown på den strekningen..

Noen har vel sikkert flaks, men jeg har aldri vunnet OT-bingoen den veien.. Fra ORD og IAD JA, fra EWR nei......

Kim

Jeg og mine 2 venner fikk alle oppgradering EWR-OSL i høst fra Go til Plus :)

Dersom man er to på samme booking og kjøper oppgradering via OT eller med poeng, kan man "risikere" å bli oppgradert selv om det ikke finnes to ledige seter ved siden av hverandre? På longhaul så vil det i mine øyne være en "nedgradering" å bli plassert i spredte seter i Plus, sammenlignet med å sitte sammen i Go (selv om man selvfølgelig får en del andre fordeler, så synes jeg ikke det veier opp for ulempen med å sitte spredt). Noen som har erfaring med dette?

Dersom man er to på samme booking og kjøper oppgradering via OT eller med poeng, kan man "risikere" å bli oppgradert selv om det ikke finnes to ledige seter ved siden av hverandre? På longhaul så vil det i mine øyne være en "nedgradering" å bli plassert i spredte seter i Plus, sammenlignet med å sitte sammen i Go (selv om man selvfølgelig får en del andre fordeler, så synes jeg ikke det veier opp for ulempen med å sitte spredt). Noen som har erfaring med dette?

Ja du kan risikere å bli oppgradert uten at det finnes to samlede seter, tilgjengelig ved innsjekk. Men det pleier å ordne seg hvis du spør fint, enten i innsjekk, gate eller ombord. Crewet ombord er svært behjelpelig med å få dere på siden av hverandre så langt det lar seg gjøre.

SK907 17/2: Upgrade fra GO til PLUS confirmed i dag. Betalte 180 euro, ca 1500 kroner. Ser SAS har overbooket i GO, så får se hvor mange fler som fylles opp i PLUS-kabinen. Pt har jeg kabinen nesten for meg selv.

Slengt inn en oppgradering på BGO-OSL neste søndag. Betalte 25 Euro totalt og krysser fingrene for at den går inn. Ellers blir det gullsetet 11 A med uendelig beinplass i -600 maskinen.

Hei.
Jeg har som tidligere nevnt i denne tråden vurdert å oppgradere min SK0996 fra PEK til CPH. Det ble aldri noe av utreisen så nå som jeg er på OSL tenkte jeg å spørre dragen i sas service center utland om hvor mange bonuspoeng man får når man oppgraderer via optiontown.

Hun mente at om jeg oppgraderer fra SasGo til Sas Business med OT får jeg bare EB poeng for SasGo.
Jeg trodde nå at om jeg betaler de 400 € for oppgradering til business via OT, så får jeg også da EB poeng for business.

Hva stemmer her folkens?
(Om jeg får 7500 ekstra poeng 1 vei for ca 3500 NOK så er jo ikke det så galt.)

Du får poeng for Z klasse (discounted business) som er det du bookes i når du oppgraderer med Optiontown til business

Ingen upgrade fra plus til C for sk945 i dag... Heller ingen feedback fra OT. Måtte logge meg in på deres sider for å få beskjeden...

Vil det overhodet ha noe for seg å legge inn oppgraderingsønske i OT fr GO til Plus på en A340-maskin fra ORD til CPH? Jeg er litt fristet, men hvis det er nøyaktig de samme setene som i GO (om enn med to eller tre graders ekstra recline) og gratis vin til maten, så synes jeg ikke det er verdt 1500-1600 kr.

Status
Not open for further replies.
Back