Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Dette er jeg klar over ILS2. Jeg får 10.000 for Beijing turen men om jeg oppgraderer OSL-CPH CPH-OSL så får jeg 12.000. Da slipper jeg å ta MR til AGP. Får 8.000 for MR, men trenger ikke de poengene for EBG status om jeg får 2000 ekstra for Beijing....

Trenger å vite om det er "sikkert" at man blir oppgradert på disse 2 strekningene.
Ingenting er sikkert med Optiontown. Du kan jo gamble, og ved worst case kjøpe grunnpoeng om oppgradering ikke går,

Du havner også i laveste bookingklasse ved oppgradering så kan man stille spørsmål om de vil krangle på opptjening på dette da billettene åpenbart er utstedt i år ved oppgradering...

Har havnet i C begge gangene jeg har blitt oppgradert (Europa og innenriks). Er det laveste klasse? Trodde det var noen lavere.

Ja, det står mye rart (og så er det mye som ikke står, som burde stått) i disse menyene ombord, håper det kommer en klarhet i dette snarest.

Årsaken er vel sikkert det samme som hvorfor man ikke gir ut gratis vann i GO: svinn. Og ganske mye svinn også, vil jeg anta.

Koster penger :o

Ikke opplevd noen problemer med dette, men klart, er vel litt varierende.

Ellers langt fra fullt fly fra TRD til BOO i dag, anslår ca. 40 personer. Fire personer i plus med seks rader å boltre oss på. Langt fullere, men ikke fullt fly fra BOO til TOS i morges, og alle seteradene var besatt med folk i seks rader plus.

Har havnet i C begge gangene jeg har blitt oppgradert (Europa og innenriks). Er det laveste klasse? Trodde det var noen lavere.

C er høyeste klasse. Oppgradering er etter hva andre har sagt klasse A. Det står dog noen steder service klasse C, og billetten vil nok si Ca.

Dette er jeg klar over ILS2. Jeg får 10.000 for Beijing turen men om jeg oppgraderer OSL-CPH CPH-OSL så får jeg 12.000. Da slipper jeg å ta MR til AGP. Får 8.000 for MR, men trenger ikke de poengene for EBG status om jeg får 2000 ekstra for Beijing....

Trenger å vite om det er "sikkert" at man blir oppgradert på disse 2 strekningene.

I henhold til gammel opptjening, så får man 500 poeng i Go og 1000 poeng i Plus mellom OSL og CPH. Så du vil uansett ikke få de 1500 poengene du mangler for å nå EBG hvis du blir oppgradert.

2cee8ca6138157ba6eeb00b87464120f.png

Verdt det?

Jeg mener det og fikk igjennom begge veier denne helg. Ekstra bonus og servering ombord forsvarer dette alene. :-)

Fikk samme pris sist jeg reiste TRD-OSL, og ja på OT begge veier. Morgenavgang fra TRD=fullt i sikkerhetskontroll=Fast Track=verdt det , samma på vei fra OSL og hjem. Gjør jo ingenting at en får seg litt å bite i samt drikke da.... Når da billetten var såpass bilig i utg.pnktet(998 NOK t/r) er det i mine øyne en helt grei deal... ;)

La inn en lottokupong på BGO-TRD, morgendagen i april. 25EURO her også. Får krysse fingrene.

Kjørte OT (24 eur) fra TRD-OSL tidligere i januar og retur hvor jeg hadde bestilt Pluss på forhånd. 750 poeng nedover med OT og 1000 poeng retur med pluss. I etterpåklokskap så burde jeg nok ha bestilt pluss begge veier med en gang eller latt være med OT.

Billetten kostet 852kr nedover og 1000kr tilbake. Med OT så ble totalt prisen 2062. Har jeg bestilt pluss begge veier så hadde jeg havnet på 2000kr + 250 poeng mer :P
(har rabattavtale på pluss via jobb)

Ingen upgrade fra OT her fra EWR - CPH for morgendagens flight dessverre..

Satser da på at seatblock funker og at man er trøtt nok til å sove seg over den store fjorden.

Kim

Hvor sikkert er det å bruke Expertflyer til å sjekke tilgjenglighet egentlig?

Hvor sikkert er det å bruke Expertflyer til å sjekke tilgjenglighet egentlig?

Expertflyer sjekker tilgjengelighet mot Amadeus, verdens største booking system for flyreiser, der SAS også håndterer sine bookinger. Så finnes det i Expertflyer så skal det også være til salgs av den enkle grunn at kilden er den samme.

Det jeg er usikker på er hvor ofte Expertflyer henter dataene sine, om det er live, pr time eller pr dag.

Oppgradering på TOS-BOO i morgen kom en halvtime før innsjekk på nett åpnet. Fikk mail både fra OT og nye e-tckts fra SAS for meg og infant.

Ble oppgradert på tirsdag CPH-MAN. Var vel neppe helt fullt, verken i plus eller go. Oppgradert på tre av tre forsøk, to intraeuropeisk og en i Norge.

Snakket med dragen i SAS-innsjekken på EWR på tirsdag, og hun sa det var svært sjelden de oppgraderte noen med Optiontown på den strekningen..

Noen har vel sikkert flaks, men jeg har aldri vunnet OT-bingoen den veien.. Fra ORD og IAD JA, fra EWR nei......

Kim

Snakket med dragen i SAS-innsjekken på EWR på tirsdag, og hun sa det var svært sjelden de oppgraderte noen med Optiontown på den strekningen..

Noen har vel sikkert flaks, men jeg har aldri vunnet OT-bingoen den veien.. Fra ORD og IAD JA, fra EWR nei......

Kim
Kollega fikk GO til Pluss EWR - OSL i sommer. :-)

Fått tilbud om oppgradering OSL-BGO neste helg, men til 45€ pr leg synes jeg ikke det er verd. Får jo i realiteten bare 1000 poeng ekstra( fra 250 til 750 pr leg), det blir jo nesten 80 øre pr poeng. Fast track og lounge har jeg jo likevel, og serveringen ombord er jo ikke mye likevel ( må jo betale for vann osv. LOL )

Status
Not open for further replies.
Back