Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Oppgradert både på BGO-OSL og OSL-CPH i morgen. Rapporterer tilbake med belegg. Foreløpig med ledig midtsete i Plus, la det forbli slik :)

Krysser fingrene for ledig midtsete ;) God tur!

(Hvis ikke SAS bruker Optiontown-oppgraderinger for å fylle midtsetene, da.)

Vet noen hva som skjer om en både søker bekreftet oppgradering med poeng og via OT, på samme flight - hva blir prioritert? Har prøvd å finne svar på dette uten hell.
Dette har vel skjedd tidligere og begge sider nektet å refundere ettersom "Du ble jo oppgradert, så vi refunderer ikke".
Vet ikke hvordan saken endte til slutt.

Så kommer det store spørsmålet: Flyet mitt BGO-CPH er nå litt over en time forsinket pga Avinor sine tekniske problemer, slik at jeg ikke har mulighet til å rekke flyet CPH-SFO. Regner med å bli booket om via Chicago, men hvilken klasse vil jeg få da? Go eller Business som jeg har blitt oppgradert til? Om jeg blir "nedgradert", er det da en refusjonssak mot Optiontown, eller SAS? Kan vel uansett glemme annet enn økonomi ORD-SFO... Dette var kjipt...
Har du biz billett så skal du vel så langt det går bookes om i biz også..

Har du biz billett så skal du vel så langt det går bookes om i biz også..

Jepp, sitter i loungen på CPH nå etter forsøk på ny personlig rekord på 1500 meteren, kom ut av flyet kl 1220 på A23 og fikk beskjed om å løpe til C gatene, flyet til SFO skulle gå kl 1225. Når jeg kom til passkontrollen kl 1225 (med ny pers på 1500 meter hinder innendørs), var det ingen gate til SFO flyet, så da bar det til lounge hvor de booket meg om via ORD. Fikk da business, samme sete (1G) til og med. Men videre fra ORD til SFO i økonomi minus med United, som vel er vanlig på billigste business hos SAS. Etter en god dusj i loungen er jeg faktisk fornøyd, meget god service hos SAS (bare jeg får poeng etter gammel opptjening, hvis ikke blir det bråk, bestilte lenge før endringen og eposten til gullmailen er allerede klar for sending).

Jeg skal reise fra BGO til SVG, og planlegger å legge turen om via Oslo. (Liker man å fly, så liker man å fly:D)

Jeg booker i youth, da man får meget gode priser. Kan man oppgradere fra Youth til PLUS ved hjelp av Optiontown? Kan man gjøre tilsvarende med EB-poeng? Har vel en 9.000EB-Poeng, har jeg nok?

Takk for svar!

Jeg skal reise fra BGO til SVG, og planlegger å legge turen om via Oslo. (Liker man å fly, så liker man å fly:D)

Jeg booker i youth, da man får meget gode priser. Kan man oppgradere fra Youth til PLUS ved hjelp av Optiontown? Kan man gjøre tilsvarende med EB-poeng? Har vel en 9.000EB-Poeng, har jeg nok?

Takk for svar!

Vet ikke ang. optiontown, men du kan ikke oppgradere med poeng innenriks/europa. Ingen grunn til å gjøre det heller.

Takk for svar!

Jeg har oppgradert ungdomsbillett til Plus via Optiontown før.

Det forklarer hvorfor jeg ikke fant noe på nettet. Takk for oppklaring.

Hvilken rute, pris og når reiste du?:D

Ved flere anledninger, men samboeren ble sist oppgradert OSL-LHR. Sjekket i mailhistorikken og prisen var 66 € en torsdag ettermiddag, og adskillig høyere på retur fra LHR 07:15 en mandagsmorgrn, mener det var det dobbelte.. Her fikk hun dog avslag - full kabin.

Dersom OT slår igjennom til Business, er det for sent å spesialbestille mat da?

Hvis ikke, hvor ligger menyen for Business?

Dersom OT slår igjennom til Business, er det for sent å spesialbestille mat da?

Hvis ikke, hvor ligger menyen for Business?

Hvis OT går igjennom før det er under 24 timer til avgang så kan du spesialbestille mat. Har du bestilt mat og du oppgraderes senere enn dette så får du servert maten du hadde bestilt uavhengig av klasse.

Menyen til Business er dagsaktuell og utdeles alltid ombord.

Krysser fingrene for ledig midtsete ;) God tur!

(Hvis ikke SAS bruker Optiontown-oppgraderinger for å fylle midtsetene, da.)

Takker for det, Star Flyer!

En liten minirapport av helgens flygninger:

Jeg hadde opprinnelig SK 244 og SK 455 på fredag. Klokken 23:08 torsdag kveld får jeg melding fra SAS om at SK 244 er kansellert, og at jeg er flyttet over på SK 2865. På den måten ankommer jeg bare København 50 minutter senere enn planlagt. Til gjengjeld har de også klart å flytte meg over i Plus på 2865, meget bra!

SK 2865 fredag 16.01:

Ingen kø i Fast Track. Ba vennlig mannen i skranken om å ta på Priority tag, men det klarte han ikke... SGH på Flesland er skandale!! Dette er ikke første gangen for å si det pent. Jeg må sende inn en e-post her, dette holder bare ikke. OY-KAP stod for transporten ned til den danske hovedstaden, en maskin jeg har tidligere. Dansk kvinnelig purser ville ikke gi meg en flaske vann, men kun ett glass (og dette var i Plus). På grensen til en skandale. Uansett, 4 ABC for meg selv og god stemning med et glass vann, cola og chips som servering. Landet på rutetid, tok dessverre tid før bagasjen dukket opp.

SK 2870 søndag 18.01:

Kjørte automat og fikk ingen oransje Priority lapp denne gangen heller. Ingen kø i Fast Track. Loungen var greit befolket, og kjøttbollene smakte bra i dag med tilhørende dressing. Avgang fra B9 denne kvelden. Oppgradert til Plus 28 timer før avgang, oppdaterte seg i appen. Satt på 4A denne gangen også, nå med ledig midtsete. Dansk mannlig purser og kvinnelig steward som serverte i Plus. Mye hyggelige smil, kom gjennom kabinen ofte. Fikk to flasker vann, cola og chips uten problemer. Landet 15 minutter før rutetid og det tok 20 minutter å få bagasjen som kom midt i haugen.

Uansett, Optiontown er fint med tanke på at Go var fullpakket på begge flygninger etter hva jeg kunne se. SAS er også flinke til å ta vare på sine Diamond-medlemmer når noe går galt. De gav meg to timer ekstra søvn - ja takk!

Hvis OT går igjennom før det er under 24 timer til avgang så kan du spesialbestille mat. Har du bestilt mat og du oppgraderes senere enn dette så får du servert maten du hadde bestilt uavhengig av klasse.

Menyen til Business er dagsaktuell og utdeles alltid ombord.

Hva kan jeg velge mellom når det gjelder spesialbestilt mat?

Hei!

Fikk oppgradering i morgen på TRD-TOS (ja, vet det er litt unødvendig, men kosta 20 Euro). Det er jo hyggelig nok, men det rare er at jeg ikke har fått e-post. Verken bekreftelse fra Optiontown eller ny billett fra SAS. Imidlertid er jeg sjekka inn på sete 2F og det står SAS plus i SAS-appen, så får håpe det går.

Moralen er at det altså ikke er alltid e-post blir sendt. Det kan sjølsagt ha noe med å gjøre at reisa ble booka i går kveld og oppgradering ble forespurt umiddelbart etterpå.

Hei!

Fikk oppgradering i morgen på TRD-TOS (ja, vet det er litt unødvendig, men kosta 20 Euro). Det er jo hyggelig nok, men det rare er at jeg ikke har fått e-post. Verken bekreftelse fra Optiontown eller ny billett fra SAS. Imidlertid er jeg sjekka inn på sete 2F og det står SAS plus i SAS-appen, så får håpe det går.

Moralen er at det altså ikke er alltid e-post blir sendt. Det kan sjølsagt ha noe med å gjøre at reisa ble booka i går kveld og oppgradering ble forespurt umiddelbart etterpå.

Får ikke ny post innenriks, blar du noen sider tilbake i i tråden her ser du flere har rapport om det samme. Jeg fikk heller ingen beskjed om noe pr mail eller app når jeg oppgraderte svg-osl sist uke.

Hei godtfolk!
I fjor booket jeg en MR til AGP 7. feb. for å kunne få de siste 8.000 poeng jeg ville mangle for å oppnå 50.000 poeng og EBG.
Med de nye reglene havner jeg på 43580 poeng uten denne MR turen og mangler derfor bare 1500 for å nå EBG. Siden jeg har en tur til Beijing sent i februar lurer jeg på å kansellere MR og heller bruke OptionT til å oppgradere OSL-CPH SK1477 16. feb og CPH-OSL SK1472 24. feb for å oppnå de ekstra 2x1000 poeng plus gir på den strekningen fremfor Go.
Er det noen som har noen erfaring om sannsynlighet for å bli oppgradert på denne flighten? Evt noen som kan se på tilgjengeligheten?

Hvis du booket MR til AGP før SAS annonserte høstslakten av EuroBonus, har du krav på poeng iht. gamle regler. Ta kontakt med SAS ved hjemkomst, så fikser de resten.

Hvis du booket MR til AGP før SAS annonserte høstslakten av EuroBonus, har du krav på poeng iht. gamle regler. Ta kontakt med SAS ved hjemkomst, så fikser de resten.

Dette er jeg klar over ILS2. Jeg får 10.000 for Beijing turen men om jeg oppgraderer OSL-CPH CPH-OSL så får jeg 12.000. Da slipper jeg å ta MR til AGP. Får 8.000 for MR, men trenger ikke de poengene for EBG status om jeg får 2000 ekstra for Beijing....

Trenger å vite om det er "sikkert" at man blir oppgradert på disse 2 strekningene.

Status
Not open for further replies.
Back