Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Sendes visst ikke e-post når en oppgraderes innenlands. Jeg fikk heller ikke e-post på en av de tre utenlandsoppgraderingene mine, men det ordna seg lell. God tur!
okey..den er grei viktigste at jeg får riktig opptjent poeng

Det gjør du nok. Alltid blitt riktig for min del.

Dette er faktisk noe som ser ut til å virke, og muligheten gjør jo produktet bedre.

Oppgraderings-ja på TRD-TOS i morgen. Trenger tre kolli med meg, så la inn forespørsel til 25 Euro. Kanonbra av SAS å tilby denne muligheten, som nå har gått inn fem av fem ganger for meg (tre intra-europeisk og to innenlands).

EDIT: Og fikk epost.

Fungerer Optiontown på SAS-billetter utstedt av Widerøe? (701-billettnummer)

Går du direkte til optiontown.com skal det funke på alle typer sas billetter ( skyt meg om noen kan bekrefte at det ikke funker).

Kan melde om oppgradering både på SK 286 søndag og SK 277 i går, mandag. Ledig midtsete begge veier på tross av flere andre med fulle tresetere i Plus. Seatblock fungerer med andre ord for meg!! Hyggelig service også - jeg kjørte både øl, chips, sjokolade og vann uten protester fra kabinpersonalet om bord :)

SK 286: Ingen prioritert ombordstigning. Kom meg likevel om bord som førstemann i LN-RPT. På denne turen var det to pursere i kabinen + en air steward. Glimrende service fra de to purserne som betjente 2,5 rader med Plus. Ellers var det mange ID-reisende på turen, men jeg beholdt uansett ledig midtsete. Landet 32 minutter etter oppsatt rutetid - selvsagt på gate 19 A.

SK 277: Rett gjennom Fast Track, kun 2-3 minutter i kø midt i det verste rushet på Gardermoen. En del slotrestriksjoner, og dermed var vi ikke oppe i luften før klokken bikket 18. Både brøyting og deice måtte vi vente på, da det startet å snø rett før vi skulle ta av. LN-RNN har for øvrig fått de nye Recaro-setene for de som lurer på dette. Grei beinplass på rad 1, tips er at 1 DEF har innhugg i veggen slik at beinplassen er bedre. Dog er det ikke vindu her, OBS! Den kvinnelige flyvertinnen beklaget veldig at de ikke hadde Fanta, men Sprite som substitutt. Pratet med purser før jeg gikk av, og en hyggelig tur var dermed over.

Last edited:

Pris for oppgradering fra GO, så du betaler kun for prisen som står på Business om den går igjennom.

Takk! :)

Forøvrig noen med tilgang og et par minutter overskudd av tid som kunne hjulpet meg med å sjekke belegg og setekart i GO på følgende? (Setekart kun da jeg lurer på hvorvidt blokkering fungerer eller ikke, ren nice to have). Ville satt stor pris på det!

20/03 CPH-PVG SK997
22/03 PVG-CPH SK998

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Expanded
SK 997CPH 6:25p → PVG 11:45a
C9 D9 Z8 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U8 K9 L9 T9 O2 G9 N0

23fbb01aa9757c47c34a6dad543fcec8.jpg

0f4944485d339508ca1c4fa2796ddf46.jpg

cdbd82208f18064ab5b5ca3dc01c735e.jpg

Expanded
SK 998PVG 1:35p → CPH 6:30p
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0

d7e4fc98efea309a751ff45d5d5d08a6.jpg

24497118b42e39578a1d89b099935746.jpg

f664b6d2426c49ff9862e1a90e438346.jpg

Fungerer Optiontown på SAS-billetter utstedt av Widerøe? (701-billettnummer)

Optiontown har ikke mulighet til å oppgradere SK-flighter for annet enn 117-dokumenter, men for IC-rutene så eksisterer det en prosedyre hvor man blir oppgradert kun i sjekkinnsystemet uten at billetten blir skrevet om.

SK 997CPH 6:25p → PVG 11:45a
C9 D9 Z8 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U8 K9 L9 T9 O2 G9 N0

SK 998PVG 1:35p → CPH 6:30p
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O0 G9 N0

Mange takk!!

Kom nå på at seteblokkering kanskje ikke smeller inn før innsjekk åpner når jeg tenker meg om.. Om det i det hele tatt finnes. Den som lever får se..

Antar forøvrig sjansene her er heller små ref. tilgjengelighet i de billigste klassene, eller?

Er det bare min nettleser, eller har Optiontown vært nede i nær 24 timer nå?

Kan bekrefte at seatblock fungerer utmerket på morgendagens SK 238 og SK 281 gjennom setekartet på sas.no. Setetkartet viser at setet ved siden av meg er ledig, mens Expertflyer viser at setet er blokkert. Fikk gjennom Optiontown til Plus på begge avgangene og betalte 25 Euro for dette hver vei. Kommer tilbake med mer inngående informasjon i morgen kveld/lørdag :)

prøver å finne ut her, hvor fort får man svar fra optiontown ?? jeg ska reise OSL-CPH-ORD og samme vei tilbake hhv 16 apr og 20 apr tilbake.

Vurderer optiontown oppgradering, men spørs hvor fort jeg får tilbakemelding. Alternativet er å betale setereservasjon og extra bag på vanlig måte, men det blir jo nesten like dyrt.. er ikke mange 100 lappene forsjell..

og en annen ting.. jeg ser det er ca 150 eur pr vei cph-ord-cph, og 40 eur osl-cph-osl , det jeg tenker på her er om jeg bare oppgraderer cph-ord-cph, vli jeg da alikevel måtte betale extra bag på osl-cph-osl ?

prøver å finne ut her, hvor fort får man svar fra optiontown ?? jeg ska reise OSL-CPH-ORD og samme vei tilbake hhv 16 apr og 20 apr tilbake.

Vurderer optiontown oppgradering, men spørs hvor fort jeg får tilbakemelding. Alternativet er å betale setereservasjon og extra bag på vanlig måte, men det blir jo nesten like dyrt.. er ikke mange 100 lappene forsjell..

og en annen ting.. jeg ser det er ca 150 eur pr vei cph-ord-cph, og 40 eur osl-cph-osl , det jeg tenker på her er om jeg bare oppgraderer cph-ord-cph, vli jeg da alikevel måtte betale extra bag på osl-cph-osl ?

72 timer til rett før avgang får du svar. Vi fikk svar på 2 oppgraderinger 32timer før avgang denne uken.

Vet noen hvilke regler for EB-poenguttelling som gjelder dersom man får gjennom en OT-oppgradering til SAS Plus på reise i GO bestilt før 27/11 2014? Sas Plus OSL-CPH gir jo 500 poeng etter ny opptjening, det samme som for et sete i GO bestilt før 27/11 2014. Får man da i tilfelle av oppgradering doble EB-poeng på basis av opprinnelig bestilling, altså 1000 poeng, eller regnes oppgraderingen som en ny reise så å si slik at man uansett bare får 500 poeng?

Vet noen hvilke regler for EB-poenguttelling som gjelder dersom man får gjennom en OT-oppgradering til SAS Plus på reise i GO bestilt før 27/11 2014? Sas Plus OSL-CPH gir jo 500 poeng etter ny opptjening, det samme som for et sete i GO bestilt før 27/11 2014. Får man da i tilfelle av oppgradering doble EB-poeng på basis av opprinnelig bestilling, altså 1000 poeng, eller regnes oppgraderingen som en ny reise så å si slik at man uansett bare får 500 poeng?

du får poeng for den klassen du reiser i, altså laveste pluss evt laveste business opptjening.

Status
Not open for further replies.
Back