Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Dere som har blitt oppgradert innenlands/i Europa, er det slik at SAS sender en e-post en uke i forveien og spør om "Vil du ha en mer komfortabel reise"? Noen andre som har fått denne e-posten og oppgraderingen har gått gjennom? Jeg reiser til København neste fredag, og vurderer å legge inn Optiontown :)

Fikk den for reisen min neste fredag svg-osl, noterte meg at prisen var billigere enn jeg har sett før. Så kanskje de kjører ut sånne når det er ledig plass? ( har flere flyvninger denne uken og er kun fredagsflighten jeg har fått tilbud på).

Fikk den for reisen min neste fredag svg-osl, noterte meg at prisen var billigere enn jeg har sett før. Så kanskje de kjører ut sånne når det er ledig plass? ( har flere flyvninger denne uken og er kun fredagsflighten jeg har fått tilbud på).

Takker for tilbakemelding, ErlA :) Det høres jo ut som det kan være en tendens her, om du kun har fått tilbudet på fredagsflighten. Jeg tror jeg legger den inn og krysser fingrene. Litt ekstra poeng på kontoen skader ikke dersom den går inn, hvis ikke har jeg nødutgangssete i Go uansett!

Prisen varierer enormt. Betalte 29 euro per vei til Alicante i mars, men til Brussel i februar skal de ha 58 euro per vei per person. Altså dobbelt så mye for en kortere flytur.

Da har jeg lagt inn Optiontown på BGO-OSL-CPH-BGO neste helg. Jeg melder selvsagt tilbake med resultatet. Selv om det ikke akkurat er lange turene er det kjekt å sitte foran og få seg frokost dersom oppgraderingene går gjennom.

Da har jeg lagt inn Optiontown på BGO-OSL-CPH-BGO neste helg. Jeg melder selvsagt tilbake med resultatet. Selv om det ikke akkurat er lange turene er det kjekt å sitte foran og få seg frokost dersom oppgraderingene går gjennom.

30-45 EUR for en frokostboks til 70 schpenn? Du er gal :o:wow::colgate:

30-45 EUR for en frokostboks til 70 schpenn? Du er gal :o:wow::colgate:

Betalte 24 Euro, så det fungerer greit for meg ;) Er vel mer følelsen av å sitte fremst i flyet som frister. Gammel vane vondt å vende, dessverre...

Betalte 24 Euro, så det fungerer greit for meg ;) Er vel mer følelsen av å sitte fremst i flyet som frister. Gammel vane vondt å vende, dessverre...

Satt på 3A i dag jeg.. I GO ;) :p

Hurra, fikk mail nå i kveld om at min Optiontownsøknad for onsdagens flyreise Osl-Ewr har gått gjennom. Oppgradert fra Go til Plus. La inn søknad i november, betalte da €167 pr strekning. Mulig jeg svir av noen EB-poeng på videre oppgradering til biz hvis jeg får mulighet ved innsjekk. [emoji4]

Hvor sannsynlig er det at fare-bucket du blir oppgradert til Norge -> Nordics er A ?? Og hvis ikke A - hvor havner du da hvis du blir oppgradert...?

Hvor sannsynlig er det at fare-bucket du blir oppgradert til Norge -> Nordics er A ?? Og hvis ikke A - hvor havner du da hvis du blir oppgradert...?

Jeg har fått A begge gangene på norwegian domestic.

Er det slik at man kan be om så mye chips jeg vil om jeg får C på vei over Atlanteren? Og snacks..?

Ble nå oppgradert med Optiontown BGO-CPH fra Go til Plus og CPH-SFO fra Go til Business, reiser på torsdag 15. januar. Har ikke fått mail fra Optiontown, men sjekket tilfeldigvis bookingen min på flysas.com (sas.no er skikkelig forkjølet og fikk ikke logge inn) hvor jeg kunne velge nye seter.
Satser på at Optiontown på tilbaketuren og, mener jeg betalte €30 for BGO-CPH og €320/€385 for CPH-SFO frem og tilbake. På Expertflyer har det vært rimelig mye ledig i alle klasser (Alt har stått på C9 etc, og når man sjekker setekart så har det vært kanskje 50% belegg i de ulike klassene).

I slutten på november når jeg fløy CPH-IAD så fikk jeg beskjed om at det var slutt på chips i buffeen, de hadde ikke engang ombord. Bare nøtteblanding.

Ble nå oppgradert med Optiontown BGO-CPH fra Go til Plus og CPH-SFO fra Go til Business, reiser på torsdag 15. januar. Har ikke fått mail fra Optiontown, men sjekket tilfeldigvis bookingen min på flysas.com (sas.no er skikkelig forkjølet og fikk ikke logge inn) hvor jeg kunne velge nye seter.
Satser på at Optiontown på tilbaketuren og, mener jeg betalte €30 for BGO-CPH og €320/€385 for CPH-SFO frem og tilbake. På Expertflyer har det vært rimelig mye ledig i alle klasser (Alt har stått på C9 etc, og når man sjekker setekart så har det vært kanskje 50% belegg i de ulike klassene).

Og der fikk jeg epost fra Optiontown om oppgraderingene, cirka 6 timer etter at jeg fant det ut selv :-)

Satt og leste denne posten nå, og gikk inn på sas.no for å sjekke status for OT-søknadene jeg la inn for 2 dager siden på OSL-CPH-IAD om et par dager. Sto fortsatt SAS Go, men det vesle flysymbolet var blåmerket litt lenger frem enn vanlig, og det sto baggasje: 2 stk. I appen står det SAS plus. Juhu! Betalte €39 og €177 (for hhv OSL-CPH og CPH-IAD). Hyggelig for en LCC-reisende som meg selv. Go-billetten gir 3750 poeng. Gir da denne OT-oppgraderingen til Plus tilsvarende Plus Saver (5000 poeng) eller ordinær Plus (7500) poeng? Vurderer poengoppgradering til C ved gate på CPH.

Så kommer det store spørsmålet: Flyet mitt BGO-CPH er nå litt over en time forsinket pga Avinor sine tekniske problemer, slik at jeg ikke har mulighet til å rekke flyet CPH-SFO. Regner med å bli booket om via Chicago, men hvilken klasse vil jeg få da? Go eller Business som jeg har blitt oppgradert til? Om jeg blir "nedgradert", er det da en refusjonssak mot Optiontown, eller SAS? Kan vel uansett glemme annet enn økonomi ORD-SFO... Dette var kjipt...

Oppgradert både på BGO-OSL og OSL-CPH i morgen. Rapporterer tilbake med belegg. Foreløpig med ledig midtsete i Plus, la det forbli slik :)

Vet noen hva som skjer om en både søker bekreftet oppgradering med poeng og via OT, på samme flight - hva blir prioritert? Har prøvd å finne svar på dette uten hell.

Status
Not open for further replies.
Back