Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hvilken bookingklasse havner man i?
Interessant å vite mtp sas "forbedring" av Eurobonus..

Du får ny mail av SAS med PDF med reiseinfo
Eller som SAS kaller det

Electronic Ticket Itinerary and Receipt from SAS

Nope. fikk ikke det sist på BGO-OSL-TRD, men har alltid fått det når OT har gått igjennom på IC.

Good å høyre at det ikkje kjem ny pdf på short-haul. Appen seier plus, det same seier optiontown, medan det på "se bestilling" på sas.no framleis står sas go. Kva er dealen, bør eg printe ut stadfestinga frå optiontown, evt. noko anna - eller burde dette gå som smurt utan problemer då det står plus i appen og vidare sete i plus er reservert?

For egen del så har prisen på Ot steget jamt fra jeg booket og frem til nå. Avreise i november til ORD. Jeg tviler sterkt på at prisen vil synke noe særlig.

Det lønner seg visst å følge aktivt med, siden jeg la inn upgrade-request på Plus har prisen på Business vært så høyt oppe som 700 (!) EUR per pers men i morges datt det ned til 149EUR.

Forespørsel lagt inn for både Plus og Business, håper virkelig på C.

Er expertflyer en bra kilde til å sjekke tilgjengeligheten på seter i de ulike klassene?

Da har jeg fått oppgradert til plus på første leg vestover på torsdag... Sjekket akkurat, og kunne velge 1A på SK455 til CPH ;) Egentlig litt overasket, siden expertflyer melder om god kapasitet: C9 D9 Z9 R8 J9 Y9 S9 B9 P9 A9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O9 G9 N6.

Litt spent på om det går i orden også for SK935... Her har jeg søkt på både plus og biz, sistnevnte ble lagt til i går etter at prisen plutselig var veeesentlig lavere enn tidspunkt for bestilling. :D

Da har jeg fått oppgradert til plus på første leg vestover på torsdag... Sjekket akkurat, og kunne velge 1A på SK455 til CPH ;) Egentlig litt overasket, siden expertflyer melder om god kapasitet: C9 D9 Z9 R8 J9 Y9 S9 B9 P9 A9 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L9 T9 O9 G9 N6.

Litt spent på om det går i orden også for SK935... Her har jeg søkt på både plus og biz, sistnevnte ble lagt til i går etter at prisen plutselig var veeesentlig lavere enn tidspunkt for bestilling. :D

Da ble det plus på 935 til SFO i morgen :D

Da blir det å forsøke oppgradering til biz på poeng da...
Noen som har erfaring med dette? Det gjøres vel kun i gate på cph, eller tar jeg feil? I så fall kan det vel lønne seg å komme seg til gate raskest mulig?... Har to timer i mellom, men det frister jo ikke å sitte i gateområdet i et par timer heller... :o

Da ble det plus på 935 til SFO i morgen :D

Da blir det å forsøke oppgradering til biz på poeng da...
Noen som har erfaring med dette? Det gjøres vel kun i gate på cph, eller tar jeg feil? I så fall kan det vel lønne seg å komme seg til gate raskest mulig?... Har to timer i mellom, men det frister jo ikke å sitte i gateområdet i et par timer heller... :o

Anbefaler deg å spørre i loungen! Slipper du å traske utover på C-piren før det strengt tatt er nødvendig :-) Riktig god tur!

Oppdaget i dag at Optiontown trekker beløpet fra bankkort når man søker oppgradering - og ikke reserverer beløpet som ville vært langt mer normalt og vanlig. Jada, jeg vet det står opplyst, men jeg regnet med de reserverte - men de skal vel sitte på rentekronene :-)

I mitt tilfelle hvor vi ikke ble oppgradert fikk jeg nå tilbake beløpet etter en uke og sitter med et valutatap siden euroen har forandret seg på 10 dager.. Ikke noe big deal, men på relativt dyre oppgraderinger hvor det er søkt både SAS Plus og Business belastes begge, og for et lite reisefølge ble det for min det nesten en tusenlapp.

Mulig det er nevnt tidligere i tråden, men det var nytt for meg og sikkert for noen andre også :-)

Det går begge veier, jeg endte med å tjene nesten 1000kr på at dollarkursen gikk opp :)

Anbefaler deg å spørre i loungen! Slipper du å traske utover på C-piren før det strengt tatt er nødvendig :-) Riktig god tur!

Takk for tipset, det gikk brillefint :)
Så da blir det drøyt 11 timer i biz ;)

Status
Not open for further replies.
Back