Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Takk for tipset, det gikk brillefint :)
Så da blir det drøyt 11 timer i biz ;)

Man kan gjøre det allerede ved innsjekk eller også i loungen på OSL. Har fått lagt inn request ved innsjekk på TOS og kunne hente nytt boardingkort ved gate i CPH.

Jeg vet ikke om det har vært slik lenge, men det virker som om SAS integrerer optiontown på sine sider.

15841860477_55d8dfd558_b.jpg

15407977743_04fda65510_b.jpg

15841577499_7d08ffde7d_b.jpg

Oppgraderings-JA på SK4609 OSL-MAN på søndag. Så ut som det var ganske, men ikke helt fullt i Go. Ledig midtsete (minst!) hos alle i plus.

Jeg vet ikke om det har vært slik lenge, men det virker som om SAS integrerer optiontown på sine sider.

15841860477_55d8dfd558_b.jpg

15407977743_04fda65510_b.jpg

15841577499_7d08ffde7d_b.jpg

HAr vært slik en stund, det kom når de lanserte oppgradering innenriks

Fikk ingen slik option ved booking i går for OSL-ARN. Ser ikke ut som dette er "option" på alle bookinger ennå. Men fint om det kommer, skjønt om dette gjøres samtidig med booking kan man jo risikere å underminere priser i høyere bookingklasser, for eks booke i U,W o.l. for så å oppgradere til Z til en lavere pris en direkte i Z. I så tilfelle bør man jo alltid gjøre booking på denne måten. Risikoen ligger da i å ikke bli oppgradert.

Ser ut fra skjermbildene at det nå er mulig å be om O/T på strekningen NRT-CPH, noe som er nytt. Jeg sjekket det akkurat selv også med min reise på den samme strekningen i februar, og nå er det mulig å be om oppgradering. EUR 223 fra Plus til Business, ikke dum pris.

Hei.

Jeg har en reise til Beijing 16. feb med retur 24. feb. SK995 ut og SK996 hjem.
I den forbindelse vurderer jeg å prøve Optiontown upgrade til business for enten utreise eller hjemreise. Jeg vil anta det er bedre for meg og reisefølge å ha business på returen da vi sikkert er slitne.

1. Har noen erfaring med hvilken flight det er størst sannsynlighet å få oppgradering på? (Utreise eller hjemreise)

2. Hvordan er businesstilbudet på disse flightene? Er det verdt de 400 Euro?

Til info så skal vi fly A340-300 begge veier.
På forhånd takk for kommentarer. :-)

Hei.

Jeg har en reise til Beijing 16. feb med retur 24. feb. SK995 ut og SK996 hjem.
I den forbindelse vurderer jeg å prøve Optiontown upgrade til business for enten utreise eller hjemreise. Jeg vil anta det er bedre for meg og reisefølge å ha business på returen da vi sikkert er slitne.

1. Har noen erfaring med hvilken flight det er størst sannsynlighet å få oppgradering på? (Utreise eller hjemreise)

2. Hvordan er businesstilbudet på disse flightene? Er det verdt de 400 Euro?

Til info så skal vi fly A340-300 begge veier.
På forhånd takk for kommentarer. :-)

Var en tur til Kina med sas i november, da gikk oppgraderingen gjennom på utreise og ikke hjemreise, var smekkfullt ut, halvfullt hjem. Men dette kan jo variere mye, men hadde utreise mandag slik som dere.

Ville anbefale å oppgradere på utreisen for da er du på vei et sted og ser frem til det, mens du bare skal hjem på hjemreisen. Er nok psykologisk men jeg føler alltid at hjemreisen går fortere enn utreise uansett om det er fly tog eller buss. ;-)

Var en tur til Kina med sas i november, da gikk oppgraderingen gjennom på utreise og ikke hjemreise, var smekkfullt ut, halvfullt hjem. Men dette kan jo variere mye, men hadde utreise mandag slik som dere.

Ville anbefale å oppgradere på utreisen for da er du på vei et sted og ser frem til det, mens du bare skal hjem på hjemreisen. Er nok psykologisk men jeg føler alltid at hjemreisen går fortere enn utreise uansett om det er fly tog eller buss. ;-)

Takk for tipset econ!
Jeg skal se på prisen på optiontown igjen i januar når jeg er tilbake fra ferie. Må få litt omsetning i 2015 også. :-)

Vet du/noen andre muligheten for å søke om upgrade begge veier og deretter kansellere ugrade på retur om man får på utreise?

Hva med å søke på utveien og så ta en vurdering på returen når du vet utfallet av turen?
Er vel mulig å søke etter utreisen?

Ja det er mulig å søke også etter gjennomført utreise. Har selv gjort det, og ble oppgradert,

Skal fly SFO-CPH utpå året i Eco, og har reservert bulkhead seter. Spørsmålet er da - er det verdi i å forsøke å oppgradere til Plus for EB-poeng (15') eller OptionTown (€169)? Dette er en nattflight, og er på hjemtur etter flere dager i Vegas så primærmåleted m fighten er å sove så mye som mulig.

Optiontown er en mye bedre verdi slik jeg ser det. Da får du jo også doble EB-poeng.

Optiontown er en mye bedre verdi slik jeg ser det. Da får du jo også doble EB-poeng.
Etter høstslakten av EuroBonus er det vel lite sannsynlig at man får dobbelt opptjening fra 1. januar. Tipper OT blir kastet ned i low-Plus og low-Business bøtter.

Etter høstslakten av EuroBonus er det vel lite sannsynlig at man får dobbelt opptjening fra 1. januar. Tipper OT blir kastet ned i low-Plus og low-Business bøtter.

Business har vel bare en opptjening uansett?

Fikk bookingklasse A etter oppgradering innenriks. Det er vel den laveste bookingklassen i Plus.

Dere som har blitt oppgradert innenlands/i Europa, er det slik at SAS sender en e-post en uke i forveien og spør om "Vil du ha en mer komfortabel reise"? Noen andre som har fått denne e-posten og oppgraderingen har gått gjennom? Jeg reiser til København neste fredag, og vurderer å legge inn Optiontown :)

Søkte OT i den perioden de var åpne pga "glipp" på min reise i helgen TRD-CPH-WAW-CPH-TRD. fikk mail fra OT om at tur reisen var oppgradert til plus den kom ca 60 timer før avreise. Sjekket appen i går og der var hjemreisen begge flyvninger på Mandag også endret til plus uten at OT har sent mail om det.

Status
Not open for further replies.
Back