Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

(...)

Selv har jeg søkt om både OT og bekreftet oppgradering for poeng noen ganger, da har det virket slik at dersom jeg ikke har fått oppgraderingen fra OT innen 24 timer før avgang så slår poengoppgraderingen inn. Pengene er da blitt refundert fra OT.

Hva skjer da med bekreftet (ikke standby / eller gate) søkand for poeng, dersom OT slår inn? Bekreftet søknad for poeng får man jo ikke kansellert?

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hva skjer da med bekreftet (ikke standby / eller gate) søkand for poeng, dersom OT slår inn? Bekreftet søknad for poeng får man jo ikke kansellert?

Dersom OT'en slår inn før bekreftet med poeng så skjer "ingen ting". Var en som forklarte meg en gang at vis systemet ser at det er C som ligger inne på billetten så bare avviser det forespørselen på aktuelle flighten om oppgraderingen på poeng.

Er aldri blitt trukket poeng når jeg har søkt dobbelt og OT har gått igjennom.

Titta på oppgraderingsprisen fra SAS Plus til C, den ligger nå på 25k per. person OSL-EWR. Har lagt inn forespørsel til Plus via OT for denne flighten, droppet Business da det var så dyrt i OT.

Har en god slump EB-poeng og tenkte isåfall å bruke noe på oppgradering fra Plus til C. Må jeg isåfall vente og se om jeg er heldig og får Plus fra OT før jeg legger inn ønske om oppgradering fra Plus til Business på sas.no?

Får jeg fortsatt poengopptjening for Plus eller vanker det ingen poeng for reisen?

Er det normalt at man får søke om oppgradering på connection flights når man skal internasjonalt med SAS? Hos Optiontown får jeg nå muligheten av å oppgradere til SAS Plus på HAU-OSL og OSL-CPH for henholdsvis 25 og 36 euro på både tur og retur.

Attachments

• OPTIONTOWN.png
    OPTIONTOWN.png
    54.7 KB · Views: 412

Er det normalt at man får søke om oppgradering på connection flights når man skal internasjonalt med SAS? Hos Optiontown får jeg nå muligheten av å oppgradere til SAS Plus på HAU-OSL og OSL-CPH for henholdsvis 25 og 36 euro på både tur og retur.

Jøss, det kan jeg og!

Attachments

• Skjermbilde 2014-10-29 kl. 15.21.48.png
    Skjermbilde 2014-10-29 kl. 15.21.48.png
    112.4 KB · Views: 401

Jeg sjekket OT i går også, på samme booking, og da var ikke SAS Plus i Europa en mulighet å oppgradere til. Så her har det skjedd saker og ting i løpet av natten. ;)

Jeg sjekket OT i går også, på samme booking, og da var ikke SAS Plus i Europa en mulighet å oppgradere til. Så her har det skjedd saker og ting i løpet av natten. ;)

Samme her. Det må da sies å være en ting som tas imot blant de av oss som bruker OptionTown og gjerne må ha noen mellomlandinger før den store turen egentlig begynner :) Ser at de heller ikke har oppgradert beskrivelsen av OptionTown på sas.no heller, står fremdeles "Gjelder ikke innenlands flyvninger"

Funker også på egne bookinger innlands, OSL-AES til 39 EUR f. eks.

Funker også på egne bookinger innlands, OSL-AES til 39 EUR f. eks.

Så sannelig!

(og jeg som tjener doble ekstrapoeng på alle reiser i november siden SAS surret bort bagasjen... Hohohoho :colgate:)

Attachments

• Skjermbilde 2014-10-29 kl. 17.54.24.png
    Skjermbilde 2014-10-29 kl. 17.54.24.png
    81.1 KB · Views: 362

51 euro til MUC , er jo egentlig ikke verdt det , når man kan kjøpe plus billett til 1177 kr

Attachments

• test.jpg
    test.jpg
    21.1 KB · Views: 350
Last edited:

Sku'ru ha sett.

35 dollar ofret for forsøkets (pluss noen ekstra bonuspoeng og gratis cola i innenriksloungen) på en OSL-SVG om noen uker.

Jeg får opp oppgraderingsprisen i EUR og ikke USD som enkelte her, er det en instilling jeg må endre på?

La inn request på SAS Plus på SK935 til SFO førstkommende lørdag. Hos Optiontown står det nå at jeg er oppgradert (ingen mail så langt). Går jeg inn på bookingen hos SAS så har de tatt setet mitt og jeg får opp setekartet til Plus hvor det er helt fullt. Spennende...

55 EUR for å oppgradere OSL - CPH er litt for mye for 625 EB poeng og et Wasa knekkebrød.

Skal fly OSL - ARN - HAM om et par uker og la inn en request nå, totalt 70 EUR, går den igjennom så får arbeidsgiver betale kalaset. Uansett ikke en upris, i forhold til hva det kostet da jeg skulle booke.
Så får vi se om det går eller ikke.

Jeg har ikke fått muligheten til å oppgradere på strekningen OSL-CPH. Spiller ingen rolle for meg, men kan virke som at muligheten for oppgradering i Europa kun gjelder bestillinger foretatt etter en bestemt dato?

Min booking ble foretatt i mai.

Attachments

• Skjermbilde.JPG
    Skjermbilde.JPG
    64.2 KB · Views: 250
Status
Not open for further replies.
Back