Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

24 EUR OSL-TRD.. booket :P

24*8.4≈200kr
625EB/200kr=3,123poeng/kr

Vet ikke om jeg synes det er verdt det, du spiser ikke for 200kr ombord på 50min flight.

Eneste må vel være hvis man ikke har status og ønsker fasttrack, ekstra bag og lounge.

Det har helt klart en fordel til også, jeg kan flytte avgangen den dagen dersom jeg kan dra hjem tidligere.

Prisenen varierer jo voldsomt.
Har tre flyginger OSL-TRD før jul.
Neste uke kan jeg få OT for 39 EUR, første uka i des 29 EUR og tredje uka i des 45 EUR.
Varierer det slik pga belegget på flyvningene? Og hvordan er sjansen for å bli oppgradert dersom GO ikke er fullt?

Prisenen varierer jo voldsomt.
Har tre flyginger OSL-TRD før jul.
Neste uke kan jeg få OT for 39 EUR, første uka i des 29 EUR og tredje uka i des 45 EUR.
Varierer det slik pga belegget på flyvningene? Og hvordan er sjansen for å bli oppgradert dersom GO ikke er fullt?

Nå vet jeg ikke om noen har rukket å teste dette ut innenriks/i Europa enda, siden dette er en feature som dukket opp i går. Men på long haul så må den opprinnelige klassen være nærmest utsolgt for at en OT-søknad skal gå gjennom.

Titta på oppgraderingsprisen fra SAS Plus til C, den ligger nå på 25k per. person OSL-EWR. Har lagt inn forespørsel til Plus via OT for denne flighten, droppet Business da det var så dyrt i OT.

Har en god slump EB-poeng og tenkte isåfall å bruke noe på oppgradering fra Plus til C. Må jeg isåfall vente og se om jeg er heldig og får Plus fra OT før jeg legger inn ønske om oppgradering fra Plus til Business på sas.no?

Får jeg fortsatt poengopptjening for Plus eller vanker det ingen poeng for reisen?

Noen som har et svar her?

Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Titta på oppgraderingsprisen fra SAS Plus til C, den ligger nå på 25k per. person OSL-EWR. Har lagt inn forespørsel til Plus via OT for denne flighten, droppet Business da det var så dyrt i OT.

Har en god slump EB-poeng og tenkte isåfall å bruke noe på oppgradering fra Plus til C. Må jeg isåfall vente og se om jeg er heldig og får Plus fra OT før jeg legger inn ønske om oppgradering fra Plus til Business på sas.no?

Får jeg fortsatt poengopptjening for Plus eller vanker det ingen poeng for reisen?

Personlig har jeg dårlig erfaring med oppgradering fra Plus til Business når OT har gått igjennom. Men dersom du har fått bekreftet OT mer enn 48 timer før avgang er det bare å prøve. Standby oppgradering derimot i innsjekk eller gate har fungert veldig bra når OT en bare oppgradert til Plus.

Dersom OT oppgraderer deg til Plus og du oppgraderer deg videre Business så er det poengopotjening for Plus som skal gjelde, altså 200%

Sist gang på 907, så brukte jeg OT til Plus, og poengoppgradering til C. Spurte først i loungen om oppgraderingsmuligheter til C, og da fikk jeg beskjed om å kontakte gate før boarding. Der fikk jeg nytt boardingkort med 5A på, men flyttet meg en rad bak da 6AB forble ledig etter boarding completed.

Når man gjør det på denne måten, så blir jo poengoppgraderingen også litt "billigere" i og med at man tjener 200% poeng iom at man tjener poengene i Plus.

Hvilke erfaringer har dere i forhold til hvor tidlig dere får beskjed om oppgradering?

Har forstått det slik at SAS er tidligere ute enn Optiontown og det stemmer med min ene erfaring. Da fikk jeg ny reisebekreftelse fra SAS på e-post ganske nøyaktig 72 timer (3 døgn) før avreise. Noen som har fått tidligere enn det?

Ser at Bonusfeber informerer om optiontown på innenriks (!!) i dag.
Noen her som vet mer om saken, eller har erfaringer?

Ser at Bonusfeber informerer om optiontown på innenriks (!!) i dag.
Noen her som vet mer om saken, eller har erfaringer?

Ser Cecilie sier hun oppdaget det når hun skulle sjekke prisene for oppgradering på sin reise til Chicago men det ser vel ut som hun plukket det opp i denne tråden (fra mfjeldheim). :-)

Herlig! Da sørger vel OT på flyvninger i Norge og Europa for at midtsetet i Plus slipper å stå ledig... :rolleyes:

Ser Cecilie sier hun oppdaget det når hun skulle sjekke prisene for oppgradering på sin reise til Chicago men det ser vel ut som hun plukket det opp i denne tråden (fra mfjeldheim). :-)

Godt poeng. :p Cred til mfjeldheim som så det først!

Godt poeng. :p Cred til mfjeldheim som så det først!

For noen søte folk det er her inne :p Når man prøver å få oppgradering på både tur og retur, får man vite om man er oppgradert på en gang da? På alle strekninger man har søkt på? F.eks. nå når jeg reiser på Tirsdag og har OptionTown inne, vil jeg få vite om jeg har blitt oppgradert både på Tirsdagen og på dagen jeg skal hjem (en uke senere.)

For noen søte folk det er her inne :p Når man prøver å få oppgradering på både tur og retur, får man vite om man er oppgradert på en gang da? På alle strekninger man har søkt på? F.eks. nå når jeg reiser på Tirsdag og har OptionTown inne, vil jeg få vite om jeg har blitt oppgradert både på Tirsdagen og på dagen jeg skal hjem (en uke senere.)

Nei, du får vite om du har blitt oppgradert hver for seg, tidligst 4 dager før avreise.

Herlig! Da sørger vel OT på flyvninger i Norge og Europa for at midtsetet i Plus slipper å stå ledig... :rolleyes:
SAS fant vel ut at det var enklere å implementere Optiontown på shorthaul enn å få på plass seat-block igjen.

SAS fant vel ut at det var enklere å implementere Optiontown på shorthaul enn å få på plass seat-block igjen.

Ja, du sier noe. LOL.

Samtidig en enkel måte å tjene litt mer pr passager når de først har fått deg ombord. På SH er det jo bare å flytte to små skilt, så blir jo Plus større. At noen da må bytte seter har de jo tidligere vist at de ikke legger så mye vekt på........

Håper det gir litt mer i kassa, så vi kan få noen tilbake som et bedre produkt i fremtiden.

Status
Not open for further replies.
Back