Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Flightstats.com ser ikke ut til å sjekke så særlig langt frem i tid? Har noen mulighet til å sjekke status på SK907 2. november og SK908 13. november?

Er også nysgjerrig på de samme flightnumrene 24. og 29. mars 2015!

På forhånd, takk :)

Fikk mail fra OT i morges om oppgradering fra Go til Plus på CPH-SFO til helgen. Jeg kjøpte option GO til Business for noen måneder siden.
Er det noen mulighet for å på et senere tidspunkt før flighten å bli oppgradert til Business? Noen som har erfart det?

Siden du oppgraderte til både Plus og Biz, hvor lang tid tar det før pengeme du la ut for business blir refundert?

Har selv forløplig kun oppgradert til Plus i mars, men lurer på å gjøre det samme med Business over jul. Er det noen merkostnader utover oppgraderingsprisen?

Litt OT, men forsøker alikevel.

Er det (i praksis) noe mulighet for å oppgradere et reisefølge på 5stk fra Plus til Biz på OSL-EWR ruten en vanlig onsdag, enten med oppgradering med poeng (30 dager før avreise) eller OptionTown? Vil det la seg gjøre eller er alltid Biz så full at det ikke er plass, eller vil det være en reel sjanse til at dette går?

@Ståle
Slik jeg forstår det er det ingen merkostnader om du kjøper option for både Plus og Business.
Pengene kommer på konto alt fra noen dager til noen uker etter reisen. Dette basert på hva folk har skrevet i denne tråden.

Litt OT, men forsøker alikevel.

Er det (i praksis) noe mulighet for å oppgradere et reisefølge på 5stk fra Plus til Biz på OSL-EWR ruten en vanlig onsdag, enten med oppgradering med poeng (30 dager før avreise) eller OptionTown? Vil det la seg gjøre eller er alltid Biz så full at det ikke er plass, eller vil det være en reel sjanse til at dette går?

Du kan legge inn forespørsel både om betalt UG via optiontown og bekreftet UG med poeng, felles for begge er at det gjelder for alle passasjerer på samme reservasjon. Belegget i de forskjellige kabinene varierer for hver avgang, det er bare å prøve.

Kjapt spørsmål, jeg har oppgradert til Plus på OSL-EWR for 202 EUR per pers. Om jeg skal oppgradere til biz er tilleggskostnaden rundt 280 EUR per pers nå.

Hvis vi får business på denne flighten, får jeg igjen pengene (202 EUR) for oppgraderingen mot Plus eller ingenting da alt jeg har betalt går til C slik at businessprisen ligger på ca 480 EUR?

Kjapt spørsmål, jeg har oppgradert til Plus på OSL-EWR for 202 EUR per pers. Om jeg skal oppgradere til biz er tilleggskostnaden rundt 280 EUR per pers nå.

Hvis vi får business på denne flighten, får jeg igjen pengene (202 EUR) for oppgraderingen mot Plus eller ingenting da alt jeg har betalt går til C slik at businessprisen ligger på ca 480 EUR?

Du får vell ikke tilbake de 202 euroene du allerede har betalt, nei. De er inni business prisen om du skjønner :)

Yes, takk. Da er business svært dyrt til å være OT pris! 484 EUR per pers.

Er det noen som hvet om det i det hele tatt er noen vits i å søke OT mellom CPH og PEK og retur. Har nå hatt 8 reiser hvor ingen har slått inn. Reiser kun Asia og har kjøpt Go når det er tilbud og satset på OT. Er det ingen vits går jeg tilbake til å kjøpe Plus/Business slik jeg gjorde når SAS fløy BKK. Kan selvfølgelig oppgradere med poeng, men sparer til bonustur med CT sammen med barnebarn til MNL tilsommeren. Litt utenfor, men prøver alikevel. Sommerferieturen skal foregå i GO. Med dagens rimelige billetter til MNL over SVO og HGK er det i hele tatt noen vits i å bruke 90000 poeng og avgifter når prisen i økonomi er ca 4000NOK pr pers.

Er det noen som hvet om det i det hele tatt er noen vits i å søke OT mellom CPH og PEK og retur. Har nå hatt 8 reiser hvor ingen har slått inn. Reiser kun Asia og har kjøpt Go når det er tilbud og satset på OT. Er det ingen vits går jeg tilbake til å kjøpe Plus/Business slik jeg gjorde når SAS fløy BKK. Kan selvfølgelig oppgradere med poeng, men sparer til bonustur med CT sammen med barnebarn til MNL tilsommeren. Litt utenfor, men prøver alikevel. Sommerferieturen skal foregå i GO. Med dagens rimelige billetter til MNL over SVO og HGK er det i hele tatt noen vits i å bruke 90000 poeng og avgifter når prisen i økonomi er ca 4000NOK pr pers.

Kort svar på det siste: NEI

Sikkert spurt om før her, men er det nødvendig at gitte bookingklasser er solgt ut før man får oppgradering via OT? Må f.eks. Go og Plus være fult om man har søkt OT til både Plus og Business?

Håper det er litt tilfeldig, at det ikke er noen gitte krav som må oppfylles. Hvis ikke får jeg forberede meg på et nei fra OT og 11 timer i Go til Tokyo på Tirsdag :( På 983 neste Tirsdag er det godt med plass i både Go, Plus og Business ..

Attachments

• 536799_10151600738820913_1649738789_n2.jpg
    536799_10151600738820913_1649738789_n2.jpg
    44.1 KB · Views: 343

Vanligvis oppgraderes man kun via OT hvis Go er full eller overbooket. Seatmap som du viser til over er bare èn indikasjon på belegget. En annen indikasjon er å sjekke hvor mange billetter som er til salgs i de forskjellige bookingklassene.

SK983 04NOV ser slik ut:
C9 D9 Z9 R0 Y9 S9 B9 E9 M9 H9 Q9 N9

Det ser nok ikke så lovende ut for UG nei, men Go kan overbookes med flere titalls seter, så det er alltids håp.

Sikkert spurt om før her, men er det nødvendig at gitte bookingklasser er solgt ut før man får oppgradering via OT? Må f.eks. Go og Plus være fult om man har søkt OT til både Plus og Business?

Håper det er litt tilfeldig, at det ikke er noen gitte krav som må oppfylles. Hvis ikke får jeg forberede meg på et nei fra OT og 11 timer i Go til Tokyo på Tirsdag :( På 983 neste Tirsdag er det godt med plass i både Go, Plus og Business ..

Jeg tror ikke de oppgraderer deg med mindre de er nødt, men jeg krysser fingrene for deg. Om det er noen trøst var det i SAS Eco til Tokyo jeg bestemte meg for å aldri mer fly langt i økonomiklasse ;)

Tokyo er uansett kult, god tur!

Jeg tror ikke de oppgraderer deg med mindre de er nødt, men jeg krysser fingrene for deg. Om det er noen trøst var det i SAS Eco til Tokyo jeg bestemte meg for å aldri mer fly langt i økonomiklasse ;)

Tokyo er uansett kult, god tur!

Urhh, nedtur. Typisk at både flighten dagen før og dagen etter er fullere enn den jeg skal på, måtte jo selvfølgelig velge den minst reiser med :p Satser på den går igjennom, og hvis den så gjør så vet vi jo litt mer om hvordan det fungerer. At det ikke nødvendigvis må være solgt ut før de oppgraderer.

Det er ikke alltid at det trenger å være utsolgt i GO, har fått OT selv med mye ledig en gang. Så man kan prøve å utlede så mye man vil, men det er ingen her som sitter på fasiten på hvordan OT virker i alle tilfeller.

Status
Not open for further replies.
Back