Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

da har jeg lagt inn 3 go-plus på shorthaul neste helg, så får vi se da :) Er på jakt etter statuspoeng så 200kr for 625 poeng ekstra er verdt det for min del.

Last edited:

Tror dette er veldig smart av SAS, kommer nok til å oppgradere europaflighter selv om det ikke koster mye for de ekstra poengene (og et greit kveldsmåltid).

Har lagt inn OT på OSL-TRD på mandag.
Ikke fordi det er verdt det, men for å se hvordan dette funker innenriks.
Kan helt sikkert få bedre mat på OSL for den prisen.......

Men som statusløs (snart sølv) er det jo uansett litt for pengene :-)

Oppfordrer alle som har benyttet seg at Optiontown på shorthaul om å poste sine erfaringer i denne tråden i etterkant. Inkluder gjerne følgende informasjon:
- Rute og pris (for OT)
- Tidspunkt for tilbakemelding fra OT (f. eks. 28t før avreise)
- Valgt sete
- Fyllingsgrad på flyet
- Antall ledige midtsetet i Plus

Hvis mange nok poster sine erfaringer, får vi etter hvert et ok inntrykk av når oppgraderinger godkjennes (f. eks. kun ved full eller tilnærmet full Go), samt om OT-oppgradering er synonymt med at man selv - eller noen andre - ender opp som "dritten i midten" i Plus.

Må man registrere seg for å få opp noe?
Jeg har søkt opp 6 PNR uten en eneste oppgraderingsmulighet.

Muligheten virker å være fjernet.
Var sikkert en bug.

Samme her, er ikke lengre mulig å oppgradere innland .. Fikk kastet inn en for å teste fra OSL - HAU. Så vi får se hva som skjer med den :) Noen som vet hva greia er når Expertflyer viser seter med en X på seg? De virker på en måte "låste" , men de endres hele tiden :s

Det fungerer altså langt fra optimalt når man har noe som ikke er en 100% standardbestilling.

Da har jeg fått muligheten til å prøve OT-bingo, først mer enn to måneder etter at billetten ble booket. Sært. Ser de skal ha EUR 225 for oppgradering fra Plus til Business, i slutten av januar. Litt skeptisk med tanke på at Business-kabinen nå later til å forfalle med eksponensiell grad.

Fikk nettopp mail fra OT

Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Nov 4

Hva er erfaringen med dette, er det stor sansynlighet jeg blir oppgradert?

Vil jeg også få dobbel opptjening hvis de oppgraderer meg ved gate?

Fikk nettopp mail fra OT
Your upgrade to Business has been accepted subject to availability upon checking in at the airport for your flight SK997 Copenhagen - Shanghai Nov 4

Du vil iallefall få problemer om du ikke blir oppgradert og du kaster boardingkortet ditt.. Så ta for all del vare på dette, for Optiontown vil kreve en scan av dette om du skal ha noen penger tilbake, og du får ingen penger tilbake uten at du ber om det.

Sansynlighet for oppgradering må andre svare på

Fikk nettopp mail fra OT

Denne subject to availability har jeg opplevd en gang, og det var på mine foreldres PNR fra ORD til CPH. Vi reiste sammen, men på to separate PNRs. Jeg fikk bekreftet oppgradering fra M til C, 3 dager før avreise, mens mine foreldre mottok samtidig "subject to availability" fra M til C samtidig. Antagelig fordi de var to på samme PNR? Kaaaanskje? Vet ikke.

Uansett. De ble også oppgradert til C ved innsjekk i ORD. C-kabinen på nevnte flight var under halvfull da boarding ble annonsert "complete" så jeg aner ikke grunnen til at de ble satt på standby.

Denne subject to availability har jeg opplevd en gang, og det var på mine foreldres PNR fra ORD til CPH. Vi reiste sammen, men på to separate PNRs. Jeg fikk bekreftet oppgradering fra M til C, 3 dager før avreise, mens mine foreldre mottok samtidig "subject to availability" fra M til C samtidig. Antagelig fordi de var to på samme PNR? Kaaaanskje? Vet ikke.

Uansett. De ble også oppgradert til C ved innsjekk i ORD. C-kabinen på nevnte flight var under halvfull da boarding ble annonsert "complete" så jeg aner ikke grunnen til at de ble satt på standby.

Vet du om de fikk dobbel opptjening?

Fikk tilsvarende på vei til NY i August, da var skuta proppfull og det ble et 4måneders helvette for å få pengene igjen fra OT.

Så spar for guds skyld på boardingpass, det sparer deg for MYE trøbbel i claim prosessen etterpå.

Har søkt OT på 997 førstkommende fredag, nå ser setekartet slik ut
Hva betyr det? ser det er masse blokkeringer.

Screenshot_2014-11-04-22-30-03.png

Har søkt OT på 997 førstkommende fredag, nå ser setekartet slik ut
Hva betyr det? ser det er masse blokkeringer.

Screenshot_2014-11-04-22-30-03.png

Har aldri helt skjønt meg på hvorfor Expert Flyer markerer setene som blokkerte, nå de strengt tatt er tilgjengelig for de uten status å kjøpe, eller velge gratis for EBG/D.

Har aldri helt skjønt meg på hvorfor Expert Flyer markerer setene som blokkerte, nå de strengt tatt er tilgjengelig for de uten status å kjøpe, eller velge gratis for EBG/D.

De setene er kodet annerledes i GDS da vet du...

De setene er kodet annerledes i GDS da vet du...

Greit nok det, men Expert Flyer har også et ikon for seter som kan kjøpes for et premium, eller som er reserverte for elitekortholdere (eks. Swiss sine troneseter i C)

Status
Not open for further replies.
Back