Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Hva er letteste måten å lete etter hvor mye ledig det er? Hvilken side/verktøy bruker folket?

Har søkt om Biz på SK907 15.06, forsatt noen uker til, men greit å vite om det er stappfult allerede.

Kun 2 seter til salgs i business, så ser dårlig ut uavhengig av hvor fullt det er i go.

Edit: expertflyer som nevnt under lar deg vel få 5 (eller deromkring) gratis søk per dag.

Last edited:

Hva er letteste måten å lete etter hvor mye ledig det er? Hvilken side/verktøy bruker folket?

Har søkt om Biz på SK907 15.06, forsatt noen uker til, men greit å vite om det er stappfult allerede.

Jeg bruker expertflyer.com og er godt fornøyd med det. Det koster 99$ i året for et Pro medlemskap.

http://www.expertflyer.com/

Alternativet er KVS Tool som igjen er noe billigere. Men synes at Expertflyer har bedre og mer intuitiv visning mot meg som bruker.

kvstool.com

Jeg søker på Flight Availability + åpner setekartet. Da får jeg frem følgende data for din flygning.

C1|D1|Z0|R0|J0|Y9|S9|B9|P0|A0|E9|M9|H9|Q9|V9|W0|U0|K0|L0|T0|O0|G0|N0

Det ser veldig dårlig ut med tanke på å få oppgradering til Biz da det er temmelig fult. I SAS Plus er det bedre mulighet.

Attachments

• SK907.JPG
    SK907.JPG
    38.8 KB · Views: 559
Last edited:

Usj, har både biz og plus oppgradering inne. Hadde håpet litt på biz siden jeg skal på tur med fruen. Men på en annen side, skulle det bare bli pluss så gjør det jo at budsjettet i ny øker ;)

Det kan sjekkes gratis her: http://www.flightstats.com/go/FlightAvailability/flightAvailability.do

Du får ikke opp seat map der, men det er uansett ikke noen god målestokk. ExpertFlyer kan brukes for noen gratis seat map-søk pr døgn, som WF789 nevner, men for å estimere oppgraderingssjanser er FlightStats bedre.

Gjorde muligens en rookie mistake her. Booka SAS i GO fra OSL til LAX, via EWR.
OptionTown tilbyr kun oppgradering til SAS Plus for €151 og €337 for Business på ruta OSL->EWR da EWR->LAX er United codeshare (tror jeg er grunnen).

Så objektivt som mulig, er det i grunn greit nok for to førstegangsreisende (i noe annet enn Økonomi) å fly SAS Plus? Rettferdiggjøres de ekstra euroene differansen? Billettene var 10k t/r i GO.
Vi ankommer OSL 3,5t før avreise på utreisen, så får vel noen timer i lounge, men det gjør vi vel strengt talt med Plus billetter også. På retur så har vi 3t på EWR før avreise OSL, så da har vi vel heller dårlig med tid i lounge.

Flightene er fortsatt 2 måneder unna (reiser 16. juli), så Expertflyer hadde mye ledig på både Plus og Business. Registrerte meg gratis på 5 dagers prøveabb.

Takk for all feedback og hjelp, moro å lære om noe som for kort tid siden var ukjent :)

Optiontown gjelder kun på SAS-metall, så EWR-LAX hadde ikke gått uavhengig av om den var booket som codeshare eller på UA-nummer.

Sjansen for at OT går gjennom til/fra USA i fellesferien er ofte stor. Jeg har aldri flydd Plus, så jeg vet lite om produktet der, men du blir oppgradert får du doble poeng for det segmentet og fast track i tillegg til lounge som du nevner. Det alene kan i hvert fall forsvare deler av prisdifferansen. :)

Hei kj3til, jeg har flydd den distansen i både GO, Plus og Business. Plus til 151euro hadde jeg ikke nølt med. Det er ekstra komfort, mer valg og dobbelt med poeng (tenker selv alltid at fek 10 000poeng har en verdi på 1200kr for meg personlig).

Business er ganske fornøyelig over dammen, men da helst på tilbakeveien mtp på soving.

Takk skal dere ha for inputen, Peppep og darkcho!

Jeg tenkte kanskje business på utreise for å være uthvilt, men soving på hjemreisa er kanskje mer ønskelig. Det blir nok Plus tenker jeg, så selv om vi er EBB-medlemmer så får vi med tidligere oppsparte poeng i hvertfall en t/r i Europa for poengene :)

Optiontown gjelder kun på SAS-metall, så EWR-LAX hadde ikke gått uavhengig av om den var booket som codeshare eller på UA-nummer.

Sjansen for at OT går gjennom til/fra USA i fellesferien er ofte stor. Jeg har aldri flydd Plus, så jeg vet lite om produktet der, men du blir oppgradert får du doble poeng for det segmentet og fast track i tillegg til lounge som du nevner. Det alene kan i hvert fall forsvare deler av prisdifferansen. :)

Plus er genialt på langdistanse. Fikk OPUP dit fra GO på CPH-PVG i april. Beinplassen er helt grei og i tillegg så får man varme kluter etc og litt bedre mat. Drikken er selvsagt gratis i motsetning til Go. Fikk veldig greit noen timer på øyet også. Slukna helt.

Tenkte å bestille en tur til NYC med tilbudet som er nå. Tenker å dra rundt 15. november. Noen her inne som har noen formening om hvilke dager man bør dra til/fra NYC for å ha størst mulighet for oppgradering til biz med OptionTown?

:-)

Tenkte å bestille en tur til NYC med tilbudet som er nå. Tenker å dra rundt 15. november. Noen her inne som har noen formening om hvilke dager man bør dra til/fra NYC for å ha størst mulighet for oppgradering til biz med OptionTown?

:-)

November er ikke måneden med størst etterspørsel og høyest kabinfaktor, og dermed er det litt mindre sannsynlig for at oppgradering går gjennom enn andre tider av året (sommerhalvåret). Vanskelig å si noe om ukedager, men på utreise vil jeg ihvertfall tro det er høyere CF senere i uken enn tidlig.

November er ikke måneden med størst etterspørsel og høyest kabinfaktor, og dermed er det litt mindre sannsynlig for at oppgradering går gjennom enn andre tider av året (sommerhalvåret). Vanskelig å si noe om ukedager, men på utreise vil jeg ihvertfall tro det er høyere CF senere i uken enn tidlig.

Takk for svar. Er ikke helt kjent med begrepet "CF" - hva står det for?

Sikkert et dumt spm, men:

Har det noe å si om man velger sete rett etter bestilling? Vet jo at man ikke bør/skal sjekke inn når man har søkt om oppgrade med OTown, men har det noe å si om man velger sete?

Nå er det vel like før det kommer en mail tenker jeg! Ser ikke så bra ut på setekartet, men håper i det lengste!

SK983 24/5
C/7 D/7 Z/0 R/0 J/0
Y/4 S/3 P/0 A/0 B/0
E/7 M/6 H/6 Q/0 V/0 W/0 U/0 K/0 L/0 T/0 O/0 G/0 N/0

Attachments

• Skjermbilde 2014-05-20 kl. 15.33.10.jpg
    Skjermbilde 2014-05-20 kl. 15.33.10.jpg
    40 KB · Views: 385

Det ser rimelig fullt ut, men med C7 og eventuelle no-shows i tillegg tror jeg ikke det er usannsynlig at den går gjennom.

7 seter til salgs i E lukter at økonomi allerede er overbooket. Vesentlig færre som velger sete ved kjøp her enn i +/C

Da har jeg mottat beskjed om at også returen er oppgradert, overaskende siden det ser ut til å være mye ledig i Go og lite I business.
Naboen på turen vestover påstod forøvrig at "alle" fikk gjennom OT første gang de brukte det såfremst det ikke var fullt foran.

Naboen på turen vestover påstod forøvrig at "alle" fikk gjennom OT første gang de brukte det såfremst det ikke var fullt foran.

Det stemmer ikke. Jeg fikk i allefall avslag på min første OT-lotteribillett.:p

Status
Not open for further replies.
Back