Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Status
Not open for further replies.
Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

Her er skjermbilde fra Expertflyer i dag. Ser ut som om det er dårlig med seter ved siden av hverandre. Regner med at Optiontown ikke oppgraderer til seter som ikke er på samme sted (når man reiser 2 sammen)?
Men så er det kanskje en del på Business som avbestiller noen dager før avreise.

Før så hadde de aller fleste kor og foreninger basarer hvor man etter mange premier, og flere timer ytterst på stolsetet, kom til fruktkurven! Optiontown er min fruktkurv nå i mai. Krysser fingrene! :)

CPH-NRT 24/5
C/9 D/9 Z/0 R/0 J/0 Y/2 S/2 P/0 A/0 E/9 M/9 H/9 Q/8 V/3 W/5 U/0 K/3 L/0 T/0 O/0 G/3 N/0B/0

Attachments

• CPHNRT020514.jpg
    CPHNRT020514.jpg
    40.6 KB · Views: 816

Noen som har mulighet for å sjekke tilgjengeligheten på SK907 11.06 og SK902 16.06 både på Plus og Business?

Vurderer å gi Optiontown ett forsøk.

SK907 11.06:
C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K9 L9 T0 O0 G9 N0

sk902 16.06:
C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K9 L9 T0 O0 G9 N0

Ser ut som at du har best sjangse på 902 ut fra bildet under

Attachments

• 907.jpg
    907.jpg
    31.1 KB · Views: 716
  • 902.jpg
    902.jpg
    35.7 KB · Views: 718

Da var første forsøk i boks, 5H på sk907 på Torsdag. :)
Tipper det blir en glad person til på flyet ettersom 20A plutselig ble ledig.

Last edited:

Da var første forsøk i boks, 5H på sk907 på Torsdag. :)
Tipper det blir en glad person til på flyet ettersom 20A plutselig ble ledig.

Gratis WF789! Anbefaler et sete lengre fremme enn 5H, så er du garantert å få den hovedrettene du ønsker + mindre støy fra galley. God tur!!

Gratis WF789! Anbefaler et sete lengre fremme enn 5H, så er du garantert å få den hovedrettene du ønsker + mindre støy fra galley. God tur!!

Takker :)

"Må" ha vindusplass, men skal sitte klar til å snappe 1 a eller h kl 23:10 i kveld. (Er det ikke 36 timer før de frigis?)

Takker :)

"Må" ha vindusplass, men skal sitte klar til å snappe 1 a eller h kl 23:10 i kveld. (Er det ikke 36 timer før de frigis?)

På kortdistanse er det 36 timer. Forsøkte å sjekke inn så tidlig på lounghaul uten suksess. Men jeg ville forsøkt 23:10 i kveld :-)

Hei, har et par spørsmål jeg håper å få besvart. Beklager hvis dette ikke er helt korrekt plassering i forumet.

Vi er et par som har tenkt å bestille oss en 2ukers tur til LAX i Juli.

Hvis jeg finner SAS billletter hele veien via 3rd party (eks. finn.no), kan jeg allikevel prøve meg på OpinionTown? Eller må bestillingen gjøres på sas.no?

Hva bør jeg anslå at en oppgradering koster via OT?
Og betaler jeg et "up-front beløp" for så å få valget om jeg vil ta en oppgradering som koster en ytterligere sum, eller er "up-front beløpet" den totale kostnaden ved en evt. oppgradering?

Førstegangs, så på forhånd takk for hjelpen :)

Edit; Har kun 11800,- eurobonus i år, så er basic medlem. Kun 8k fra t/r reykjavik i plus i år.

Last edited:

Hvis jeg finner SAS billletter hele veien via 3rd party (eks. finn.no), kan jeg allikevel prøve meg på OpinionTown? Eller må bestillingen gjøres på sas.no?

Det går bra, trenger ikke bestille gjennom SAS eller være SAS-utstedte billetter.

NB finn.no selger ikke billetter, bare sender deg videre, og det er bare flyselskaper som utsteder billetter

Og betaler jeg et "up-front beløp" for så å få valget om jeg vil ta en oppgradering som koster en ytterligere sum, eller er "up-front beløpet" den totale kostnaden ved en evt. oppgradering?

Betaler når du søker om oppgraderingene, og går den ikke gjennom så får du igjen det du har betalt, minus gebyret på €5 eller hva det nå var igjen

Hei kj3til!

Velkommen til forumet!

Når det gjelder Optiontown, så kan du prøve å få igjennom oppgradering på alle flyvninger med SAS på IC (Oversjøiske ruter). Skal du reise til LAX må du reise via en annen destinasjon fra Norge med SAS, og da er det på flyningen over Atlanteren du kan søke om Optiontown-oppgradering.

Summen du betaler vareier med orginal billettklasse og om du vil oppgradere til Plus eller Business. Normalt sett ca €150 fra Economy til Plus, og 350€ fra Economy til Business, men varierer litt... Du betaler alt når du bestilller oppgradering, men får igjen alt, unntatt €5, om du ikke får den igjennom.

Du får vite om du er oppgradert i senest noen timer før avreise!

Når det gjelder fly innen USA og inne Europa, kan du ikke oppgadere dem med Optiontown, så gjelder kun flightene over "dammen" eller til Asia. :)

Håper dette hjalp litt.

Kim

Hjertelig takk for hjelpen, Someone og Kimpe :)
Da får jeg undersøke hva nærmere ikveld hva beste flyalternativ prismessig er til LAX :)

Kunne noen sjekke status på Biz på SK902 d. 28 juli?

Har allerede søkt om upgrade, og håper denne går igjennom..

ok :)
Er det first come, first serve på oppgraderinger, eller plukker SAS fra OT listene etter diamond/gold osv?

Edit: og hva syns dere om 350 euro for oppgradering fra go til business?

SK902 ser fint ud mht. opgraderinger d. 28 Juli. De blå sæder er optaget, mens de hvide er frie. :)

Attachments

• sk902 28 juli.png
    sk902 28 juli.png
    5.4 KB · Views: 429

Noen som kunne sjekket muligheten for upgrade til SAS PLUS på SK903 ARN-EWR den 23juni ? :)

[KVS Availability Tool 7.3.7/Diamond - Availability/FS/US]
Code:
ARN  Stockholm Arlanda SE [ESSA]
EWR  New York Newark Liberty Intl NJ US [KEWR]
MON  23 Jun 2014

Carrier    Flight  From  Depart    To    Arrive    A/C  St  Availability
---------  ------  ----  --------  ----  --------  ---  --  --------------------------------------------------------------------
SK         903     ARN   10:25     EWR   12:55     333      C9 D9 Z4 R0 J0 Y9 S9 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W3 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0 B9

B/S/Y som er SAS plus?

Ser jo forsåvidt ganske lovende ut if so.

B/S/Y som er SAS plus?

Ser jo forsåvidt ganske lovende ut if so.
Tror du må se like mye på hvor full klassen du oppgraderer fra er. Begge forsøkene mine på OT-upgrade gikk ikke gjennom, selv om både plus og biz var kun rundt 50% fullt. Eco var ikke da også med en del ledig (rundt 70%).

Biz: C,D,Z + non-rev R,I
Plus: J,Y,S,B,P,A (det er ikke publiserte priser i J og A, så i praksis YSBP)

Status
Not open for further replies.
Back