Reise 2: CPH – IAD t/r november 2014
Reise bestilt: mai 2014
Optiontown bestilt: juni/juli 2014
CPH – IAD: Go->Plus: EUR 191
CPH – IAD: Plus->Business: EUR 222
CPH – IAD: Go->Business: EUR 413
Identiske priser på returen. Oppgraderingen ble først foretatt ved å kjøpe til Plus, så senere til Business. Prisen på EUR 413 har jeg bare summert de to beløpene. Usikker på om det var rimeligere å oppgradere direkte fra Go->Business. Kjapt regnet gir dette en pris på NOK 7000 pr pers for t/r Washington D.C. for oppgradering til Business fra Go. Billettprisen for Go var her NOK 2999 på tilbud.
Ved å oppgradere stegvis (først til Plus, så til Business) så virker det det ikke så dyrt. Men det er jo bare å lure seg selv.
Noen som har erfaring med oppgradering på IAD ruten? Tenker at sjansen for oppgradering til Business er mindre siden dette flyet har færre Businesseter enn f.eks. SFO ruten.
Da kom dessverre avslaget fra OT. Hverken Plus eller Business gikk igjennom for fruen og meg for morgendagens tur til IAD. Synes avslaget kom lovlig sent (23 timer før avgangen fra CPH). Har nok poeng til standby oppgradering til Plus for fruen og meg. Får satse på det .
Må dette ordnes ved gate i CPH eller kan man fikse dette på OSL?
Under ser dere status fra ExpertFlyer noen timer før avslaget kom:
C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N9
Krysser fingrne for at returen går igjennom på søndag. Business ser fullt ut men kanskje Plus?
C1 D1 Z0 R0 J0 Y9 S9 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O0 G9 N0
svar 23timer før flight er helt normalt. Og godt innenfor.
Til dere som har gode erfaringer med OT. Er det vanlig at man som regel ikke får svar før noen timer før avgang? Vet at det står opp til 4 timer før, men syntes det er litt rart jeg ikke har hørt noe for morgendagens tur? Er det noe som pleier å forekomme?
Jeg ble oppgradert fra cph - pvg på tirsdag, idag tikket poengene inn og jeg fikk ikke dobbel opptjening. Er det noen steder det står at man skal få 200% opptjening hvis man blir oppgradert?
Jeg ble oppgradert fra cph - pvg på tirsdag, idag tikket poengene inn og jeg fikk ikke dobbel opptjening. Er det noen steder det står at man skal få 200% opptjening hvis man blir oppgradert?
To ensure that you receive EuroBonus points for the upgrade class, enter your membership number in the reservation.
http://www.flysas.com/en/travel-info/before-travel/purchase-upgrade/
Hei!
Skal reise med SK944 ORD-CPH 08.11.2014 og har kjøpt OT Go -> Plus/Business.
Noen som kan hjelpe meg å sjekke mulighetene?
Takk!![]()
Eco ser ganske full ut etter hvert og du har nok gode muligheter. Kun 9 ledige hos Expertflyer i Biz, men kun 6 stoler er tatt i Plus. Skulle jeg satt pengene mine på noe, ville jeg sagt at du blir oppgradert til Plus. Rapporter gjerne tilbake om hvordan det ender og god tur![]()
Ja men møt opp tidiig på flyplassen.Fikk beskjed nå, ca 30 timer før avgang om at oppgradering til Plus blir "Accepted subject to availability. Ask airport staff."
Noen som har erfaring med dette?
Bør jeg vente med innsjekk?
Da ble det avslag fra OptionTown på SK4654 ALC-TRD i dag. Kontaktet SAS som forklarte at det er smekkfullt forran gardinen.
Spennende om man får refundert de 34 euroene man la ut for dette da![]()
Merkelig, Plus er jo ikke fullt flyet er fullt.. Når OT i Europa/innenriks lanseres 11. November tipper jeg med at SAS vil oppgradere alle som vil.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.