Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (Norwegian)

Ifølge planespotters.net er så og si alle maskinene som Norwegian har i drift leaset fra Arctic Aviation. Virker ikke helt tilfeldig?
 
Det er jo et datterselskap, og de bruker jo selvsagt "egne" maskiner fremfor dem de har leaset fra eksterne ettersom de "slipper å betale" for sistnevnte så lenge de står på bakken. (Dvs. de betaler for bruken ved å trykke nye aksjer fremfor cash)
 
Forresten så forkorter man gjerne Arctic Aviation Assets til AAA. AA bruker man gjerne om American Airlines [emoji6]
 
Etter det jeg har hørt må 42 maskiner i gang for at alle på «norske» kontrakter er i 100% stilling? Enda en del permitterte og i 50% pr. i dag.
 
Da ser det ut til at DY planlegger å starte opp longhaul allerede i Des/Jan fra LGW Gatwick
(Tidligere april)

CJ: Norwegian Air to resume the UK – US transatlantic flight-schedule

Boston (BOS): 1 daily flight (5 weekly 07JAN21 – 27MAR21).
Los Angeles (LAX): 9 weekly flights (5 weekly 11JAN21 – 14FEB21).
Miami (MIA): 1 daily flight (5 weekly 12JAN21 – 22FEB21).
New York (JFK): 3 daily flights (16 weekly 09JAN21 – 27MAR21).
Orlando (ORL): 6 weekly flights (3 weekly 11JAN21 – 21FEB21).
San Francisco (SFO): 4 weekly flights (3 weekly 19JAN21 – 23FEB21).
Tampa (TPA): 3 weekly flights (2 weekly 11JAN21 – 27MAR21).

Dette må vel være en god indikasjon at disse rutene gikk i pluss før Corona...

W
 
Last edited:
Merker meg at Norwegian flyr hele 19 ukentlige Oslo-Harstad/Narvik som er den mest trafikkerte ruten med Norwegian til Nord-Norge. I tillegg har de 2 ukentlige Bergen-Harstad/Narvik.
Antar det er Lofoten som holder oppe trykket.

(I tillegg er det et par avganger mellom Oslo og Andenes.
 
Back
Top