Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (Norwegian)

Ser Norwegian mandag 08.06 har satt op 4 flighter fra OSL til
Novosibirsk - DY8901, DY8923, DY8935 og DY8977. Noen som vet hva disse skal?
 
Ser Norwegian mandag 08.06 har satt op 4 flighter fra OSL til
Novosibirsk - DY8901, DY8923, DY8935 og DY8977. Noen som vet hva disse skal?

Jeg finner at LN-NGD, NGX, NGY sendes til OVB imorgen. Det er maskiner som skal ut av flåten
 
Den ene maskinen skal t-retur. Da det ikke går så mye fly til Europa osv så sendes ekstra fly for å fly tilbake med pilotene på de flyene som skal ut.
 
Ser NGD går til Beijing. Det er kanskje den som skal tilbake? Eller kanskje den må via PEK siden den skal returnere?
 
NGD er crewtaxi. De tre andre er solgt og skal til et kinesisk selskap, jeg har hørt både Shandong og Joy Air nevnt, så det får vi se etter hvert.
 
NGD er crewtaxi. De tre andre er solgt og skal til et kinesisk selskap, jeg har hørt både Shandong og Joy Air nevnt, så det får vi se etter hvert.

Men er planen at NGD skal ut? Siden den flyr rundt uten farger.
 
Hva i all verden her er et selskap som nesten gikk konkurs for noen uker siden som kan sende en «tom» 737 t/r Kina For å hente 8 piloter??. Kostnad ???? Og de har et rimelig overskudd av piloter , ingen hast med å reise tilbake samme dag.
Det kan jo ikke være helt umulig å finne fly tilbake til Europa for disse. ????
 
Hva i all verden �� her er et selskap som nesten gikk konkurs for noen uker siden som kan sende en «tom» 737 t/r Kina For å hente 8 piloter??. Kostnad ???? Og de har et rimelig overskudd av piloter , ingen hast med å reise tilbake samme dag.
Det kan jo ikke være helt umulig å finne fly tilbake til Europa for disse. ????

Norwegian er langt fra det første flyselskapet som løser problemene slik, trolig slipper de også å måtte gå i karantene hvis crew slipper karantene etter ferryflightene. Kostnadene for pos-flights er ikke noe dyrere per km til Asia en til hvor som helst annen plass. Samt at det faktisk kan være vanskelig å løse en retur av piloter.
 
E24 melder at de har fått ett 24 timers visumfritt vindu så er nok derfor de stiller med ett eget personellfraktfly

Norwegian har fått sikret et 24-timers visumfritt vindu for personellet som skal frakte flyene til Kina.

På forhånd har de påmalte registreringsnumrene bak på halen, over cockpit-vinduet og på klaffen til nesehjulet blitt skrapet av og erstattet med klistremerker.

I Kina skal personellet parkere, plukke av klistremerkene som viser LN-registreringen, og komme seg tilbake til Norge innen vinduet lukker

https://e24.no/naeringsliv/i/4qP9La...erste-flyene-fra-norwegian-etter-coronakrisen
 
Norwegian till Spanien i juli 2020?

Är det någon här som vet mer om Norwegians planer för Spanien i sommar? Följande har hänt på nätsidan:
1. Program låg inne och ställdes väl in ett par veckor i taget, ungefär på samma sätt som SAS har gjort.
2. För ett par veckor sedan togs alla resor till Italien, Spanien med flera länder bort från 1 juni till 30 september
3. För ett par dagar sedan lades program för Spanien från 1 juli in. Priserna ligger på en hög nivå hela juli (ca 5000 SEK tur och retur i LowFare+)

Jag hittar inte någonstans att Norwegian har beslutat att utöka övervintringsplanen med sju flygplan som går inrikes i Norge med detta. Dock tror jag att det rent ekonomiskt skulle löna sig då prisnivån är lagd relativt högt (och juli var högt prissatt även innan krisen (både Norwegian och Corona).

Undrar därför om någon har fler källor eller kunskap om detta?

Edit: När jag försöker göra ett snabbt överslag så kommer jag fram till att det krävs åtminstone 9 st flyg bara för att täcka resorna från ARN, CPH och OSL till BCN, ALC, AGP och PMI. Det skulle ju innebära en dubbling av utnyttjade flygplan. Tidtabellen tyder också på att mer än ett plan ska övernatta i AGP.
 
Last edited:
Re: Norwegian till Spanien i juli 2020?

«Jag hittar inte någonstans att Norwegian har beslutat att utöka övervintringsplanen med sju flygplan som går inrikes i Norge med detta. Dock tror jag att det rent ekonomiskt skulle löna sig då prisnivån är lagd relativt högt (och juli var högt prissatt även innan krisen (både Norwegian och Corona).«

Ifølge oversikt i VG Søndag så har Norwegian tilgang til Ca 120 fly og rikelige med piloter så de kan øke kapasiteten fra dag til dag, hvis ønskelig.
 
Ser LN-NGD fly gjennom Sibirkorridoren, engangstilfelle eller har de nå fått tillatelsen de søkte om?
 
Har Norwegian nå ombestemt seg angående å fly ut av Norge i sommer?
I henhold til denne artikkelen så skal de i alle fall fly til LPA:
https://www.dinside.no/reise/reisesyke-nordmenn-stor-vekst-i-sommersalget/72546859
Og til Kreta skal de visst fly nesten daglig:
https://www.norwegian.no/booking/fl...0-07-02&inbound=2020-07&adults=1&currency=NOK

Edit:
Dette ligger nå ute under "Sol og bad" så det er tydelig at noe er på gang:
https://www.norwegian.no/destinasjo...esInto=3&CurrencyCode=NOK&IncludeTransit=True
 
Last edited:
De sa i en avisartikkel jeg ikke finner igjen at flere fly skal settes i trafikk fra den 25/6 eller deromkrikng. Så tipper det kommer en annonsering så fort de får ting og tang på plass.
 
Back
Top