Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (Norwegian)

Med tanke på at flere selskaper bruker fly til rene cargoflighter (SAS, Icelandair m.fl), kunne ikke Norwegian benyttet sine Dreamlinere til dette? I henhold til fraktprisene idag burde det jo ha vært mulig å generere noe inntekt?
Nå er det vel først og fremst østover SAS og Icelandair har hatt noen cargoflighter, og Norwegian har vel fortsatt ikke lov å fly i sibirkoridoren uavhengig av om det er pax eller cargo?
 
Tenkes det enkelte Europa-ruter sensommer eller høst, eller er de nevnte 7 flyene planlagt brukt kun på innenlands/Skandinavia ?
 
Tenkes det enkelte Europa-ruter sensommer eller høst, eller er de nevnte 7 flyene planlagt brukt kun på innenlands/Skandinavia ?


De 7 flyene er jo det som er i drift for dagens program, sånn cirka.

Men åpnes det opp og markedet er der kan det jo enkelt økes
 
Ser at det ikke lenger er mulig å bestille til Spania, Portugal, Italia før i september, tidligere flyvninger solgt frem til mandag er kansellert. Sikkert flere destinasjoner

Undres litt hvordan de skal få refundert alle reisene uten å tømme en allerede slunken pengebinge
 
Ser at det ikke lenger er mulig å bestille til Spania, Portugal, Italia før i september, tidligere flyvninger solgt frem til mandag er kansellert. Sikkert flere destinasjoner

Undres litt hvordan de skal få refundert alle reisene uten å tømme en allerede slunken pengebinge
Det er et betimelig spørsmål som nok gjelder for hele næringen.
 
Det kommer ikke helt frem om dette innebærer ekstra trafikk og avganger, eller om det bare er snakk om å fylle opp eksisterende kapasitete med de 7 flyene, men uansett: Norwegian har inngått en avtale med Nordic Choice, Scandic og Thon Hotels om innenriks pakkereiser nå i sommer

https://media.no.norwegian.com/pres...gaar-samarbeid-med-flere-hotellkjeder-3002986

Norwegian Holidays lanserer, i samarbeid med Nordic Choice Hotels, Scandic Hotels og Thon Hotels, pakkereiser til en rekke destinasjoner i Norge. Nå blir det lettere å kombinere flyreise og hotellovernatting for alle som planlegger norgesferie i sommer.
 
Re: Diskusjoner rundt Coronaviruset

Nå som både SAS og Widerøe øker forsiktig, vil man kanskje få se et litt større norsk program for Norwegian en bare «de 7 flyene»?
 
Re: Diskusjoner rundt Coronaviruset

Det kommer nok, men de er nok veldig forsiktige. Norwegian har jo tidligere fløyet flere sommerruter også innad i Norge, deriblant OSL-ANX og BGO-EVE, hadde jo vært fint om vi kunne se litt slike ruter, og ikke bare de «vanlige» rutene. Norwegian har jo også vært store på å frakte folk til Danmark og legoland, kanskje vi ser noen slike ruter mtp dagens kunngjøringer fra Erna?
 
Vel, det har vært saker om at så mye som 1 av 10 nordmenn vil til Lofoten i sommer, det blir rundt 400 000 (selvom at tallet er så høyt er lite trolig, men at det kan bli rekordmange nordmenn der oppe i sommer kan godt hende). Hvis Danmark blir eneste utlandet nordmenn kan dra til i sommer er det også godt mulig at det kan bli en rekordsommer for nordmenn i Danmark, og vise versa. Mener at norwegian fløy så mye som 2 daglige på Billund på det høyeste, samt flere ukentlige fra Bergen og Stavanger var planlagt til sommeren. Nå som markedet åpner, og det fortsatt er noen uker til skolens ferie er det nok mange barnefamilier som kaster seg på tastaturet og bestiller Danmark.
 
Nå som SE-RPI er satt i trafikk igjen, er det som tillegg til "de 7 flyene", slik at de nå har 8 i trafikk, eller har dette tatt plassen til en av de som var i trafikk?
 
Nå som SE-RPI er satt i trafikk igjen, er det som tillegg til "de 7 flyene", slik at de nå har 8 i trafikk, eller har dette tatt plassen til en av de som var i trafikk?

ALF og KKN er tilbake, så det er nå 8 operative
 
ALF og KKN er tilbake, så det er nå 8 operative

Ja, skal si uttalelsene fra 1 måned siden holdt lenge. Skikkelig forutsigbart. Betyr dette at de nå må ut og hente mer likviditet, eller stemte ikke disse opplysningene?

- De planene som vi har kommunisert, går ut på at vi flyr syv fly frem til mars neste år. Med de planene og de kostnadene vi har i da, vil de pengene holde ut året. Hvis etterspørselen kommer tidligere og vi er nødt til å bygge opp apparatet rundt, kommer vi til å trenge mer likviditet, svarer Schram.

https://www.nettavisen.no/okonomi/n...e-flybilletter-til-folk-flest/3423962663.html
 
Ja, skal si uttalelsene fra 1 måned siden holdt lenge. Skikkelig forutsigbart. Betyr dette at de nå må ut og hente mer likviditet, eller stemte ikke disse opplysningene?


Det er strengt tatt ikke noe motsetning eller uforutsigbart her. 7 fly i drift var basert på et pessimistisk etterspørsel scenario som base case. Dette har faktisk Norwegian vært åpne om i presentasjonene deres.

Øker de trafikken og tilbudet, så vil da også behovet for arbeidskapital øke, men det er ikke slik at de automatisk må hente penger fordi de setter forsiktig inn ett og ett fly, hvis etterspørselen tar seg forsiktig opp
 
Det er strengt tatt ikke noe motsetning eller uforutsigbart her. 7 fly i drift var basert på et pessimistisk etterspørsel scenario som base case. Dette har faktisk Norwegian vært åpne om i presentasjonene deres.

Øker de trafikken og tilbudet, så vil da også behovet for arbeidskapital øke, men det er ikke slik at de automatisk må hente penger fordi de setter forsiktig inn ett og ett fly, hvis etterspørselen tar seg forsiktig opp

Så må de gå til eierne eller banker og skaffe seg penger.

Husk en ting. Norwegian utvider fordi det er staten som betaler for dette uansett. Dette er ikke noe som de gjør med eget økonomisk risiko.

Oppbygning vil koste penger men det er noe som er da normalt business. Staten kan ikke betale i all evighet. Kanskje staten gir mer drahjelp innenlands, mens på utenlandsruter må det skje med eget risiko.
 
Back
Top