Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Fikk akkurat schedule change inn i epostboksen nå, for SK926 IAD-CPH 26. april, som SAS påstår skal gå med en 340, så da er det vel bare å forberede seg på litt forandringer i planene. Mulig jeg må ta og kutte ned turen uansett til 1 uke i stedet for 2, så sånn sett ikke helt krise enda. :)

Edit: opprinnelig oppsatt med 321

Fikk akkurat schedule change inn i epostboksen nå, for SK926 IAD-CPH 26. april, som SAS påstår skal gå med en 340, så da er det vel bare å forberede seg på litt forandringer i planene. Mulig jeg må ta og kutte ned turen uansett til 1 uke i stedet for 2, så sånn sett ikke helt krise enda. :)

26. april er en tirsdag, og det er ukedagen med dårligst tilbud. Drøy den til 28. så får du 350.

Fikk akkurat samme melding fra SAS på IAD-CPH en uke tidligere, altså 19/4. Håper de får booket meg om og ikke bare kansellerer. Har bonustur i SAS plus.

Så reiserådet nå er skal man fly longhaul og dra på en tirsdag, book ikke med SAS?

Så reiserådet nå er skal man fly longhaul og dra på en tirsdag, book ikke med SAS?

Litt avhengig av hvilken vei du reiser, men tirsdag og onsdag er de mest utsatte, ja .. 6x ukentlig på LAX/SFO/IAD/BOS samt EWR-ARN/OSL, så det er satt opp en del virituelle turer med A340 nå ... Hvor fastlåst dette er vet jeg ikke, man ser vel kanskje an salget litt også ...

Skulle prøve meg på en booking til New York med SAS i begynnelsen av mars. Til min store overraskelse var den satt opp med A321 LR fra osl :8:

Har to flygninger med SAS på strekningen OSL-EVE, på to mandager midt i juni og midt i juli, og begge er med SK4098 som skal gå 20:25 OSL-EVE.

Begge billettene mine vises i SAS under mine bestillinger, men når jeg søker på de samme datoene på websidene så dukker de aldri opp som valg. Jeg har forsøkt å ringe SAS for å høre hva som skjer, og for den første flighten så hadde det vært ønskelig å bli flyttet til tidligere på dagen. Det damen på telefonen sa var at "flightene er full, derfor får du dem ikke opp i listen". Kan dette være tilfelle? I så fall er SK4098 helt full alle mandager, tirsdager, onsdager og torsdager hele sommeren, men fredager kommer den opp. Så lenge jeg ikke har fått noe melding om at flightene er kansellert, så kunne de i alle fall ikke hjelpe meg.

Noen som har noen tips om når en evt endring/kansellering vil komme, eller at de frigjør flighten igjen, evt tips til hva jeg skal gjøre?

SE-DMR gjorde premiär på ARN-EWR igår.

LN-RKS PVG-CPH har landat nu i GYD. Fylla på med bränsle antar jag.

Nej, LN-RKS har inte landat i GYD, de lyfte från PVG för en och en halv timme sen. Just nu är de över Beijing, vilket verkar som en skum omväg att flyga om man ska till GYD.

Nej, LN-RKS har inte landat i GYD, de lyfte från PVG för en och en halv timme sen. Just nu är de över Beijing, vilket verkar som en skum omväg att flyga om man ska till GYD.

Hvorfor de fløy så langt nordover i Kina først vet jeg ikke, men kursen nå er jo rett mot GYD - de kan jo ikke fly over Russland

Må nok ha litt suppe, er nok litt langt selv for en 252-tonner når man må unngå Russland.

Nå ser jeg i sas-app at flygingen fra IAD til CPH tirsdag 19/4 ikke lenger er oppført med A340. Og at den igjen er bookbar på SAS sine nettsider, nå med A321, så her virker det som det kan bli tur likevel.

Og da var vi igang igjen, 9 kanselleringer i dag fra OSL, mest innenriks, men er nok uansett vanskelig å booke om folk på den travleste dagen på fler år. Deriblant er 2 av 3 SK avganger til HAU i dag innstilt.

Er det mangel på fly, mannskap eller teknisk som er hovedgrunnen nå?

Og da var vi igang igjen, 9 kanselleringer i dag fra OSL, mest innenriks, men er nok uansett vanskelig å booke om folk på den travleste dagen på fler år. Deriblant er 2 av 3 SK avganger til HAU i dag innstilt.

Er det mangel på fly, mannskap eller teknisk som er hovedgrunnen nå?

Det mangles motordeler til NEO. Derfor er flere groundet.

Back