Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Förmodligen inte reguljärt men i alla fall ad-hoc charter med B.737-705 LN-TUM 5 december 2005 , SK7123 , OSL-ISB flygtid 6.48 tim.

Syketransport etter jordskjelvet, kanskje?

SAS flyger ARN-Banjul, Gambia 17/4. SK7030 avgår 17/4 15:00 och återkommer 18/4 08:40 som SK7031.
Gissar på A350-900 eller A330-300

SAS flyger ARN-Banjul, Gambia 17/4. SK7030 avgår 17/4 15:00 och återkommer 18/4 08:40 som SK7031.

Og det ble LN-RKS A330-300

Enligt TV4 Nyheterna kommer SAS fortsätta flyga Arlanda-Umeå/Luleå/Kiruna på marknadsmässiga grunder.

Hvis man tar vekk A343 så er det vel utelukkende en suksess din gissnad:-)

SAS sitt program denne uken, sånn cirka

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/290859/sas-week-of-19apr20-operations/

Bergen – Stavanger 11 weekly
Copenhagen – Aalborg 9 weekly
Copenhagen – Oslo 14 weekly
Copenhagen – Stockholm Arlanda 14 weekly
Oslo – Alesund 12 weekly
Oslo – Alta 3 weekly
Oslo – Bardufoss 12 weekly
Oslo – Bergen 23 weekly
Oslo – Bodo 12 weekly
Oslo – Harstad-Narvik 6 weekly
Oslo – Haugesund 11 weekly
Oslo – Kristiansand 11 weekly
Oslo – Kristiansund 12 weekly
Oslo – Lakselv 1 weekly
Oslo – Molde 6 weekly
Oslo – Stavanger 18 weekly
Oslo – Stockholm Arlanda 14 weekly
Oslo – Tromso 12 weekly
Oslo – Trondheim 26 weekly
Stockholm Arlanda – Kiruna 6 weekly
Stockholm Arlanda – Lulea 6 weekly
Stockholm Arlanda – Umea 6 weekly
Stockholm Arlanda – Visby 6 weekly
Tromso – Bodo 12 weekly
Tromso – Longyearbyen 3 weekly
Trondheim – Bergen 11 weekly
Trondheim – Bodo 12 weekly

och som en konsekvens av bland annat COVID ryker Hong Kong
https://finalcall.travel/da/sas-dropper-hong-kong-ruten/

Corona-krisen har stor negativ indvirkning på flyselskaberne og efter krisen vil vi helt sikkert se flere ruter forsvinde. SAS har overfor FinalCall.travel bekæftet at ruten fra København til Hong Kong bliver lukket og ikke vender tilbage på rutekortet efter Corona-krisen.

Ser ut som SAS også planlegger å gjenoppta flere ruter. Et kjapt søk tirsdag 12 mai kan avsløre en økning i antall avganger både når det gjelder kystmopedruten SVG-BGO-TRD samt gjenopptakelse av SVG-TRD direkte daglig. SVG-TRD er foreløpig satt opp med 737-700 istedenfor Cityjet CRJ

Attachments

• Booking SAS.png
    Booking SAS.png
    103.5 KB · Views: 865

Er vel mest at de ikke har kansellert så mye fom 11 mai enda. Ellers ser det ut som alt som ikke er langdistanse er satt opp med 737-700, selv ruter fra København.

Ser ut som SAS også planlegger å gjenoppta flere ruter. Et kjapt søk tirsdag 12 mai kan avsløre en økning i antall avganger både når det gjelder kystmopedruten SVG-BGO-TRD samt gjenopptakelse av SVG-TRD direkte daglig. SVG-TRD er foreløpig satt opp med 737-700 istedenfor Cityjet CRJ

Stemmer ikke, SAS er litt smarte av seg, de kansellerer bare 2-3 uker frem i tid. Sørger for at de slipper å betale ut mindre om gangen(bedre cash-flow) og at det kan jo være at noen er så "dumme" og gjør en bestilling.

For min del har de enda ikke kansellert vår OSL-CPH-CDG-CPH-OSL 1. mai-helgen, hadde vært kjekt om de gjorde det egentlig. Vi skal i hvert fall ikke reise da

SK907 den 5. mai er fullbooket sier SAS, jeg så på ledige plasser, null, så jeg trodde den var kansellert, men jeg har billett med retur 12. mai, lurer på hvordan det går hvis man skal i karantene i 14 dager ved ankomst. Jeg har ikke til hensikt å ta den turen likevel, men SAS sier 'prata med försekringen'.

SK907 den 5. mai er fullbooket sier SAS, jeg så på ledige plasser, null, så jeg trodde den var kansellert, men jeg har billett med retur 12. mai, lurer på hvordan det går hvis man skal i karantene i 14 dager ved ankomst. Jeg har ikke til hensikt å ta den turen likevel, men SAS sier 'prata med försekringen'.

Den er vel kannselert, men ikke offisielt før nærmere avgang, altså ikke full refusjon ennå (?)

`Fullbooket´ser ut til å være standar frase fra Sas i disse tilfellene for tiden.

Stemmer ikke, SAS er litt smarte av seg, de kansellerer bare 2-3 uker frem i tid. Sørger for at de slipper å betale ut mindre om gangen(bedre cash-flow) og at det kan jo være at noen er så "dumme" og gjør en bestilling.
Er vel også for å begrense "belastningen" hos kundeservice antar jeg?

Jeg har fortsatt ikke fått refusjon for mine kansellerte flyvninger i mars.. At det tar så lang tid tror jeg heller ikke helt på, enda så glad jeg er i SAS. Dette er uthaling av tiden for å holde på Cash... Forstår jo hvorfor de gjør det, men ikke noe gøy for kundene.

Back