Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

Så er SE-RSB airborne som SK 7030, CPH - LIM. Ifølge udenrigsministeriets
kriseopgørelse søndag aften, var 274 danske coronafast i Peru. En lille
gruppe er siden kommet ud med en anden repatrieringsflight.

Der er vel også nordmænd og svenskere stuck i Peru, eller hur?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

Hvordan gjør crewet det ved denne SK7030 flighten CPH-LIM-CPH? Har man med dobbelt opp med crew ifall det er trøbbel med hotelovernatting i Lima? evt har man med feltsenger og sover i flyet? El kan man ved krisesituasjoner gå litt på akkord med påkrevde hviletider?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

De har nok ordnet dette med myndighetene i Peru. De tillater en flight per dag og har nok ordnet med tilfredsstillende opphold.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

De har nok ordnet dette med myndighetene i Peru. De tillater en flight per dag og har nok ordnet med tilfredsstillende opphold.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro


Såvidt jeg skjønte har de med retur crew på flighten ned. Og at det er svært mange crew ombord. Har hørt 8 piloter
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

Såvidt jeg skjønte har de med retur crew på flighten ned. Og at det er svært mange crew ombord. Har hørt 8 piloter

8 piloter lyder af mange, men:
Iflg. FR24 er flyvetiden 14 timer og 30 min. westbound! I så fald er
2 + 1 relief vel også for lidt for dette “leg” alene ?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

8 piloter lyder af mange, men:
Iflg. FR24 er flyvetiden 14 timer og 30 min. westbound! I så fald er
2 + 1 relief vel også for lidt for dette “leg” alene ?

De har vel overflod av crew som har lite fornuftig å gjøre, og som ikke er permittert, så da skader det vel ikke med et par ekstra piloter regner jeg med.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

De har vel overflod av crew som har lite fornuftig å gjøre, og som ikke er permittert, så da skader det vel ikke med et par ekstra piloter regner jeg med.

I know ;), men jeg tror, at flyvetiden har noget at sige her! Desuden
er det alt andet end en rutineflyvning!

Edit: en anden ting, lidt OT: denne rescueflight sker i samarbejde med det norske
utenriksdepartement (iflg. deres hjemmeside) og -formodentlig? - også det svenske.
Danmarks UM skriver da også, at denne ene flyvning ikke er nok til at få alle ( danskere)
hjem!
 
Last edited:
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

lyet med rutenummer SK7030 forventes at lande i Jorge Chávez International Airport torsdag morgen kl. 08.00 lokal tid efter en flyvetur på omkring 13 timer fra Københavns Lufthavn. Returflyvningen med SK7031 er planlagt til kl. 11.30 lokal tid og med ankomst i Københavns Lufthavn kl. 08.00 fredag morgen.
290 passagerer fra Peru til Danmark
Ombord på flyet, der er indrettet med 300 sæder, vil der være omkring 290 passagerer, hvoraf de 200 er skandinaviske statsborgere, der har været strandet i Peru, siden myndighederne den 16. marts forbød alle flyafgange til og fra Europa i foreløbigt 30 dage.
Udenrigsministeriet har siden arbejdet utrætteligt på at få arrangeret en særflyvning med hjælp fra lokale danskere i Peru, da Danmark ikke har en ambassade i det latinamerikanske land.
Passagererne skal selv betale for billetten, og billetpriserne er 7.500 kroner for et sæde i Go-klassen, 10.500 på Plus og 13.500 kroner for et sæde i Business Class-sektionen. Det er Profil Rejser, der er teknisk arrangør af særflyvningen.

Fra danske check-in nyhetsbrev
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

Selvom DPS er længere, så ser SK7030 ud til at slå rekorden for længst tid i luften.
CPH-DPS tog 14:55, CPH-LIM ser ud til at runde 15 timer


Hvor lang tid tog DPS-CPH? Den korrekte sammenligning er vel at sammenligne vest-mod-øst flyvninger som tager længere tid end øst-mod-vest.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer (SAS)

Hvor lang tid tog DPS-CPH? Den korrekte sammenligning er vel at sammenligne vest-mod-øst flyvninger som tager længere tid end øst-mod-vest.

Returen var fra DPS var med stop i DEL, så den er svær at sammenligne
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

CPH-DPS (og CPH-LIM) var ferryflight, så LIM-CPH er overlegent lengst med pax.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

SK7030 er landet i LIM efter 15 timer og 20 minutter i luften! Kan
den flyve hjem med pax uden fuel stop?
 
Last edited:
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Helt problemfritt. Tror det ville gått om de satte opp 340 også.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

SK7030 er landet i LIM efter 15 timer og 20 minutter i luften! Kan
den flyve hjem med pax uden fuel stop?
Flightradar24 visar fel eftersom tracking startade över Nordsjön. Flygtiden var 14 timmar 23 minuter. Return kommer troligen gå snabbare med tanke på medvind över Atlanten? :)
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

CPH-DPS (og CPH-LIM) var ferryflight, så LIM-CPH er overlegent lengst med pax.

Der var faktisk 12 non-crew passagerer med, så kan vel ikke være en ferry?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Der var faktisk 12 non-crew passagerer med, så kan vel ikke være en ferry?

Javel? Sikker på at det ikke var ekstracrewet? Men isåfall burde den telles som revenue flight ja. :) Stusset litt på at den gikk som 7xxx og ikke 9xxx ..
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Javel? Sikker på at det ikke var ekstracrewet? Men isåfall burde den telles som revenue flight ja. :) Stusset litt på at den gikk som 7xxx og ikke 9xxx ..


Kan det ha noe med hvem som betaler? Og at den er chartret begge veier og ikke en ferry flight som SAS dekker
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Javel? Sikker på at det ikke var ekstracrewet? Men isåfall burde den telles som revenue flight ja. :) Stusset litt på at den gikk som 7xxx og ikke 9xxx ..

Udenrigsministeriet havde 2 diplomater med, og derudover havde både politiet og forsvaret folk med.
 
Back
Top