Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger mm (SAS)

Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

lyssnade på liveatc när SK7030 landade i Lima och atc frågade hur många pax som fanns med,piloten svarade 29st...
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Ekstremt rolig i rushtiden på en torsdag på OSL.
d80d2f7dc95145eef52db93aa706f2ab.jpg


Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

SK7031 er filed nonstop LIM-CPH....flytid 12t 29 min
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

SK7031 er filed nonstop LIM-CPH....flytid 12t 29 min

Må være bra medvind. Vi hadde average 0-vind og flytid 13:58 planlagt LIM-VIE.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Hva er grunnen til at den flyr nordvest?? Så den kom inn til Lima akkurat samme veien. .
Er det land SAS ikke får fly over?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Er vel heller land Sas IKKE vil/kan fly over, feks Venezuela?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Hva er grunnen til at den flyr nordvest?? Så den kom inn til Lima akkurat samme veien. .
Er det land SAS ikke får fly over?

Går ut fra de vil være på "sjøsiden" av fjellene i Peru i fall de får motor- eller trykkabinbortfall.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Men hvordan ser det ut i forhold til både jetstrømmer og storsirkelen?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Men hvordan ser det ut i forhold til både jetstrømmer og storsirkelen?

I den reale verden blir de fleste flightene et kompromiss av storsirkel, politiske realiteter ift. luftrom, vind, værsystemer etc. De vil definitivt holde seg unna Venezuelas FIR.
Ruten der nede ser ut til å være ganske lik den vi fløy. Det er tidvis veldig vanskelig å få alle rettigheter på plass for alt som trengs for tiden. Stadige forandringer fra forskjellige land/FIR, alternates osv.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Ved midnatt Norsk lokaltid, 4:30 etter avgang, lå den på FL390 litt nordøst for Cuba med HDG 031. Ser ut til å ha satt kurs omtrent rett mot Bermuda og Skottland. De ser ut til å ha planlagt ruta med god medvind, fløyet distanse blir rundt 12.000 km, 1000 km lenger enn storsirkelen.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Ny tur på lørdag iflg en videoreportasje, men da fra Arlanda, så det er vel hakket lenger.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Diverse SAS-ansatte driver for tiden og sprer et bilde / tekst hvor det står at det er helt trygt å fly fordi flyene har HEPA-filter som fjerner virus. Er det muligheter for at flyprat gjør en egen faktisk.no-sjekk på denne påstanden?
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Greit nok at et HEPA-filter vil kunne fjerne det aller meste av virus og bakterier, men disse filterne sitter i resirkuleringssystemet. Dermed må jo inn-lufta passere et ukjent antall personer før ca halvparten av den går inn i dette.

For å si det enkelt: Sitter du ved siden av en smittet som hoster og/eller nyser har du jo tapt i utgangspunktet. Så å si at det er helt sikkert vil jeg påstå er en solid overdrivelse.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Greit nok at et HEPA-filter vil kunne fjerne det aller meste av virus og bakterier, men disse filterne sitter i resirkuleringssystemet. Dermed må jo inn-lufta passere et ukjent antall personer før ca halvparten av den går inn i dette.

For å si det enkelt: Sitter du ved siden av en smittet som hoster og/eller nyser har du jo tapt i utgangspunktet. Så å si at det er helt sikkert vil jeg påstå er en solid overdrivelse.

Tror du er inne på noe her ja, flyselskapene snakker alle om HEPA filter (sikkert info fra leverandører) men problemet er vel først og fremst dråpesmitte mellom mennesker ved hosting spesielt.

Mest mulig og tettest pakket i alle economy avdelinger på flyene er vel et langt større problem.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Ny tur på lørdag iflg en videoreportasje, men da fra Arlanda, så det er vel hakket lenger.

Blir ARN flighten också med A350-900?
Även A340-300 med endast 245 pax & bags bör ha range nog att fixa LIM-ARN non-stop.
 
Re: Operativ status for coronoa-kanselleringer og flyginger (SAS)

Regner med det. A340’ene er vel alle satt i møllposer.
 
Back
Top