Ja det sier ganske mye, NDC er New Distribution Capability - en nye standard utviklet av IATA - som har mange svaert interessante muligheter.
ONE Order er muligens Amadeus sitt NDC Produkt - uansett ser det util at Flyr er rimelige langt fremme med ny teknologi (mere senere)
Ikke god business å drive flyselskap har den tidligere ledelsen i Norwegian nå funnet ut:
https://e24.no/boers-og-finans/i/Wj...sjonen-vi-naa-befinner-oss-i-er-dypt-alvorlig
Kun 30.042 passasjerer i januar, men i snitt kun tre fly i drift. Belegg på 53,7%
Kun 30.042 passasjerer i januar, men i snitt kun tre fly i drift. Belegg på 53,7%
Regna på hva det kosta de?
PRG PSA og EDI er de jeg finner nåVet forresten ikke om det er en teaser over whats to come, men både PRG, ARN og PSA ligger nå i nedtrekksmenyen uten at de er mulig å bestille. Det gjorde Bilbao og Faro for noen uker siden uten at det har kommet noe for salg, men who knows.
Veldig usikker hva jeg skal bruke som CASK?
Tar jeg 90 øre blir det 48 mill i kostnader. Billettinntekter gir jo 12,8 mill i billettinntekter. Så legger på litt ancilliary revenue, så sier vi kanskje 14 mill?
Da gir jo 34 mill i tap for måneden.
Men i dette regnestykket er det endel gjetting. Jeg vet ikke om jeg tar i nok når jeg øker CASK til 90 øre, siden de kun hadde 3 fly i drift?
CASK regners ut ved å ta kostandene på selskap nivå og dele på ASK?
Og siden de har hatt to fly på "bakken" vil det si at ASK må bli høyere. I september hadde en en CASK på 89 øre, og der lå det sikkert inne noen kostander ekstra fordi de var i vekstfase. Men at det lå inne like mye som med 2 ekstra fly på plass er vel usannsynlig. Da bør vel det ligge et sted mellom 90 og 110 øre da?
Det som er vanskelig å vite, men i september var det vel bare 3 eller 4 fly? Også kompliseres det av det de sparer i power-by-the-hour. Også hva som ligger inne av "vekstkostnader", som f.eks piloter på MAX-kurs
Hva er det med prisen på denne når det er tomt fly.
9800 SVG - Oslo 11 juni.
EDIT: 16 april og.
tror egentlig det er bedre å skrive det til flyr på facebook enn å poste her hver gang du oppdager en bug på flyr.comHva er det med prisen på denne når det er tomt fly.
9800 SVG - Oslo 11 juni.
EDIT: 16 april og.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.