Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Litt rart de ikke har gjort noen som helst offentlig annonsering av Mallorca enda. Eneste måten å vite at de har PMI på rutekartet er ved å trykke seg inn på siden dems

Mallorca har blitt postet på Facebook 7 min siden(skrivende stund)

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Last edited:

Flyr har lagt ut innenriks til salgs ut S22 nå, i tillegg til å kutte en del ned i innenriks-produksjonen i januar og ut til midten av februar. For eksempel kuttes tir og ons på BGO og TRD helt, samt at de reduserer kraftig de andre dagene.

Noen stikkprøver for S22 viser at de kjører inn litt mer morgentrafikk fra de grisgrendte strøkene inn mot OSL, blant annet BGO-OSL 06.30. Får håpe at de etter hvert får på plass avtaler slik at bizzefolk kan booke de.

Last edited:

Ser også ut som om MUC er tatt ut av ruteprogrammet

Vel SVG-OSL 06:30 fra 29 mars. unntak i sommerferien. De norwegian flygningene der er billige da vanskelig komme til sola så tidlig.

Flyr har lagt ut innenriks til salgs ut S22 nå, i tillegg til å kutte en del ned i innenriks-produksjonen i januar og ut til midten av februar. For eksempel kuttes tir og ons på BGO og TRD helt, samt at de reduserer kraftig de andre dagene.

Noen stikkprøver for S22 viser at de kjører inn litt mer morgentrafikk fra de grisgrendte strøkene inn mot OSL, blant annet BGO-OSL 06.30. Får håpe at de etter hvert får på plass avtaler slik at bizzefolk kan booke de.

Er ikke OSL nokså grisgrendt da, flyplassen på prærien :-)

Virker vel som at de stadig vrir seg mer over fra en tredje innenriksaktør til en ferie- og fritidsaktør som flyr folk på eventyr fra de store flyplassene. Mer Jet2-aktig.

Det er sikkert ikke dumt. Enklere å konkurrere med liten flåte på lavfrekvente ruter i segmenter som er mer prisbevisste enn lojalitetskortbevisste.

Virker vel som at de stadig vrir seg mer over fra en tredje innenriksaktør til en ferie- og fritidsaktør som flyr folk på eventyr fra de store flyplassene. Mer Jet2-aktig.

Det er sikkert ikke dumt. Enklere å konkurrere med liten flåte på lavfrekvente ruter i segmenter som er mer prisbevisste enn lojalitetskortbevisste.

Hovedkonkurrenten her vil nok være DY sine ruter til tilsvarende steder, samt charter, men fordelen er at man kan bli det mest attraktive eller eneste alternativet om man flyr på andre tidspunkter.

Fx, meg&madammen har tre ganger fløyet "kun fly"-charter til Tenerife, men hvis det hadde vært mulig å fly ned på torsdag og opp mandag hadde vi vært der lengre enn den faste charter-uka.

Vel DY har vel kuttet kraftig i rutetilbudet januar. Om flyr tjener på det er en annen sak.

Vel DY har vel kuttet kraftig i rutetilbudet januar. Om flyr tjener på det er en annen sak.

Kutter DY så er pax grunnlaget dårlig. Blir ingen hyggelig vinter for flyselskaper, inkludert Flyr.

Det som nok skjer, er at alle klomper seg om peakene. Og selv lokkepriser gir liten motivasjon til å fly utenom, da det ganske enkelt er for lite passasjerer. Flyr, som kun betaler power-by-the-hour for sine fly i vinter, vil kunne være litt mer kresne, men jeg tror det blir mye vinge-ved-vinge og 'slosskamp' om de få reisende som er der ute okkesom ...

Tromsø-Trondheim ruta forsvinner 3. Januar. Dette er en rute Norwegian også måtte gi seg på, så var vel bare et tidspørsmål før Flyr også kuttet den ut

Faro og Bilbao ligger inne på rullegardinmenyen nå, men ikke mulig å booke. Bilbao har vel ligget i menyen tidligere med samme greie.

Faro og Bilbao ligger inne på rullegardinmenyen nå, men ikke mulig å booke. Bilbao har vel ligget i menyen tidligere med samme greie.

Herlig om BIO kommer som ny destinasjon, da blir det mye lettere å reise til en av mine store favoritter, San Sebastian ! Matmekkaet :)

:spin

Flyr satser på Sterling sine gamle ruter fra Oslo. Norwegian flyr også Bilbao fra Juni. 2 x ukentlig.

Vel ser ut som svg, Bergen og Trondheim får 3 avganger daglig utenom lørdag i april.(korreksjon Trondheim får 4)

Emisjonskursen er satt til 0.95. Så en ganske kraftig utvanning av de gamle aksjene

51.551 passasjerer i desember, og litt under halvfulle fly

Last edited:

"Gøy" å finansiere selskaper der penga Flyr... :68:

Status
Not open for further replies.
Back