BU662
critical mind
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)
Ingen får lengre power-by-the hour contracts on 737-800.
Cargo conversions er i vill booom og lessors har ingen problem å plassere en brukt -800 hos Amazon og Co. Leasing-ratene er tydelig på vei opp. Antall conversion lines blir stadig flere og Cargo Market er en gullgruve som etterspøre mer og mer narrowbody kapasitæter.
For en ny asset som en MAX tilbyr ingen power-by-the-hour. Da velger man heller å ha en nytt asset sittende i storage. Skedde tidligere også med splitternye 737NG etter 9-11. Det har mye med verdi-depriciation å gjøre. En brukt asset, selv om det ble bare brukt power-by-the-hour, er brukt og gir deg mindre pris / leie-inntekter enn en stored asset som leies ut som ubrukt.
Max’ene blir visstnok leaset på vanlige vilkår, ikke «power by the hour» som fir de første -800’ene.
Ingen får lengre power-by-the hour contracts on 737-800.
Cargo conversions er i vill booom og lessors har ingen problem å plassere en brukt -800 hos Amazon og Co. Leasing-ratene er tydelig på vei opp. Antall conversion lines blir stadig flere og Cargo Market er en gullgruve som etterspøre mer og mer narrowbody kapasitæter.
For en ny asset som en MAX tilbyr ingen power-by-the-hour. Da velger man heller å ha en nytt asset sittende i storage. Skedde tidligere også med splitternye 737NG etter 9-11. Det har mye med verdi-depriciation å gjøre. En brukt asset, selv om det ble bare brukt power-by-the-hour, er brukt og gir deg mindre pris / leie-inntekter enn en stored asset som leies ut som ubrukt.