Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser at Flyr nå har lagt ut sin Europa meny på nettsiden sin.

https://cdn.sanity.io/images/r21q6f3r/cms/5c09ed734755c61292ffb5aa251e747dc60b32bd-1236x1751.jpg

Kan ikke si annet enn at denne var gørrkjedelig, og ganske heftig priset i forhold til sine to nærmeste konkurrenter. De må vel legge på litt for å dekke utgiftene til «gratis» vann og kaffe på andre avganger…
Jeg hadde håpet at de ville skille seg litt ut, men det kommer kanskje etterhvert?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

De må vel legge på litt for å dekke utgiftene til «gratis» vann og kaffe på andre avganger…

Hvor mange pax snakker vi egentlig om at har fått gratis vann her? Slik jeg hører det er ikke denne kostnaden så veldig stor...


-Eggs
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Bra mycket mer mättande mackor än SAS polarrullar i alla fall :)
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg noterer et pluss i margen, for Mack.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ingen trafikktall for Juli. Ingen for August foreløpig. Kommer de, eller forblir det en hemmelighet?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser ut som Flyr ikke tør legge ut et program som innebærer maskin #4, så de stoler tydeligvis ikke helt på når de får den. Det er riktignok noen frekvensjusteringer i slutten av september, men det virker mer være kapasitet som flyttes rundt. Det ser f.eks ut som TRD og BGO øker fra 2x til 3x daglig, mens TOS går ned fra 3x til 2x
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser ut som Flyr ikke tør legge ut et program som innebærer maskin #4, så de stoler tydeligvis ikke helt på når de får den. Det er riktignok noen frekvensjusteringer i slutten av september, men det virker mer være kapasitet som flyttes rundt. Det ser f.eks ut som TRD og BGO øker fra 2x til 3x daglig, mens TOS går ned fra 3x til 2x


Som aksjonær så bekymrer dette meg av to årsaker. Har de ikke kontroll/kvalitet på flyeanskaffelsen? Eller trekker de beina etter seg fordi salget ikke er helt der de vil ha det?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Som aksjonær så bekymrer dette meg av to årsaker. Har de ikke kontroll/kvalitet på flyeanskaffelsen? Eller trekker de beina etter seg fordi salget ikke er helt der de vil ha det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ville vært merkelig å nedskalere før man har fått oppskalert. Man vurderer jo fort ikke Flyr med mindre de har et visst volum på flygningene.

Vil vel tro dette er et problem med leverandør, og det er det kanskje ikke alltid så lett å forsikre seg imot, men man kan jo alltids gjøre litt wet lease.

Mistenker at Flyr scorer endel selvmål for tiden -- de må virke mye mer offensive om de skal ha en sjanse. 2/3 avganger om dagen til BGO og TRD blir for lite til å gjøre en impact når man tenker på frekvensen til konkurrentene, og da blir vel fort passasjertallene lave.

Om de ikke føler for å svi penger på wet lease for å beskytte omdømmet forstår jeg ikke hvorfor de ikke bare velger én destinasjon av de to og flyr nok der til å bli et seriøst alternativ. De kan jo alltids komme tilbake til den andre destinasjonen senere + forklare det med leveranseproblemer på fly.

Må vel være mye bedre å opparbeide seg en posisjon på én av rutene enn å symbolsk ha flyvninger til begge?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så lenge hovedmarkedet deres ikke er de forretningsreisende (og de heller ennå ikke er koblet opp mot GDSer, reisebyråene etc.) så er det heller ikke så farlig om det har 2 eller 5 daglige, gitt de faktisk flyr når det er mest behov, for å få fylt flyene. Da er det viktigere levere på programmet de faktisk har solgt
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så lenge hovedmarkedet deres ikke er de forretningsreisende (og de heller ennå ikke er koblet opp mot GDSer, reisebyråene etc.) så er det heller ikke så farlig om det har 2 eller 5 daglige, gitt de faktisk flyr når det er mest behov, for å få fylt flyene. Da er det viktigere levere på programmet de faktisk har solgt

Litt vanskelig å fly når folk vil så lenge man prøver dekke to destinasjoner som TRD og BGO med samme fly dog.

Man kan liksom bare ha avgang fra én destinasjon om gangen med ett fly.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

BGO flys da allerde 3 ganger daglig, så ingen økning der. Bare fortsettelse av eksisterende frekvens. Mens TOS får en avgang mindre og BOO forsvinner helt kan det se ut som? Desverre jeg får følese av at butikken går særdeles dårlig.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

BGO flys da allerde 3 ganger daglig, så ingen økning der. Bare fortsettelse av eksisterende frekvens. Mens TOS får en avgang mindre og BOO forsvinner helt kan det se ut som? Desverre jeg får følese av at butikken går særdeles dårlig.


BGO ligger inne med 2x store deler av september
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Desverre jeg får følese av at butikken går særdeles dårlig.


Får litt deja-vu-all-over-again følelse .. ny aktør med begrenset kapasitet klemt inne melom to etablerte. Sist vi hadde det, hjalp det ikke engang med et kjent merkenavn og et rederi i ryggen.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

BGO ligger inne med 2x store deler av september
3x store deler av september. 7.30, 13.30 og 16.30 fra OSL. Unntak fredag med 2x og lørdag med 1x. Ellers er det vel ikke noe som haster med å få opp frekvensen. SK371 så slik ut i går (36 pax totalt):
Clipboard01.jpg
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Morgenavgangen til TOS i morges hadde 14 personer ombord, ink crew i følge en bekjent. Fløy selv med de i juli, rundt 50 pax da. Så ting tyder på at de ikke selger all verden.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Trist å si, men jeg har mista fullstendig troa på flyr. Stinker lang vei at butiken går ekstremt dårlig. Ser tendenser til klaging i media, kansellerte flighter, nedskalering av frekvens og Bodø ser ut til å forsvinne for godt. Heller ingen annonsering av nye ruter. Virker som di få som reiser velger Norwegian og SAS. Er det snart slutt allerede? Uansett jeg håper jeg tar feil.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg reiser litt igjennom jobb fra bodø, og med de få avgangene de har så blir det nax eller sas. Greenstar(flyr) er ikke et fullverdig alternativ, passer dårlig begge veier med de flytidene de har…


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Tidtabellen til Flyr er ganske katastrofe for de som reiser i jobb. Når man i tillegg ikke har en full content distribusjon gjennom GDSer og reisebyrå, så blir det ekstremt vanskelig å tiltrekke seg andre jobbreisende enn de som bestiller reisene sine selv og betaler for dem selv via eget kort. Dette må på plass om de skal få markedsandeler i jobbreisemarkedet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top