Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)
Gjelder nok alle. 36 pax på SK371 med avgang 16.00 fra TRD sier nok sitt. Tok samme avgang siste jobbreise før pandemien og det var full maskin en blank tirsdag i nov 2019.Morgenavgangen til TOS i morges hadde 14 personer ombord, ink crew i følge en bekjent. Fløy selv med de i juli, rundt 50 pax da. Så ting tyder på at de ikke selger all verden.
SAS nedskalerer over en lav sko på kort varsel. I tillegg går vi inn i en periode hvor ikke like mange reiser innenriks. Trenger ikke å bety så mye.Trist å si, men jeg har mista fullstendig troa på flyr. Stinker lang vei at butiken går ekstremt dårlig. Ser tendenser til klaging i media, kansellerte flighter, nedskalering av frekvens og Bodø ser ut til å forsvinne for godt. Heller ingen annonsering av nye ruter. Virker som di få som reiser velger Norwegian og SAS. Er det snart slutt allerede? Uansett jeg håper jeg tar feil.
Dette er nok det største problemet og utfordringen til Flyr. Jeg hadde lyst til å ta Flyr til TRD på mandag, men avgang 10.20 funker ikke veldig bra. Det samme gjelder på returen med avgang rundt lunch og kvart på 9 på kvelden. Nå har Flyr i det minste kommet inn på Finn som jo er et viktig marked.Tidtabellen til Flyr er ganske katastrofe for de som reiser i jobb. Når man i tillegg ikke har en full content distribusjon gjennom GDSer og reisebyrå, så blir det ekstremt vanskelig å tiltrekke seg andre jobbreisende enn de som bestiller reisene sine selv og betaler for dem selv via eget kort. Dette må på plass om de skal få markedsandeler i jobbreisemarkedet.