Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr-sjefen bekrefter overfor DN at det jobbes med et fordelsprogram for Flyr også.

Appen virker også la vente på seg
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

"Tøff konkurranse var det også i 1989 da Erik G. Braathen tok over ledelsen av Braathens Safe i en alder av 34 år. Den gang var delvis statseide SAS rivalen. Braathen holdt styringen frem til 1999, to år før familieselskapet ble slukt av SAS. (...)

– Hva var den største feilen du gjorde?

– Jeg kunne vært enda hardere i klypa og fått til høyere effektivitet. Men det var vanskelig. Vi prøvde.

Braathen mener også det var feil å fjerne det norske flagget fra halen på Braathens-flyene, en avgjørelse han fikk kritikk for i ettertid."

Viktigere enn rotfyllinga var vel at BU prøvde å leke SAS sammen med KLM, i stedet for at de heller burde differensiert seg som lavprisselskap. Best&Back var ikke smart, om jeg ikke husker feil blåste de også mye penger på å klamre seg fast på Torp og fly derfra med nesten tomme fly, mens SAS lot WF ta jobben med fly med riktig størrelse.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser de denne uken kunne feire de to første klassene med kabinansatte var klare
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Da er appen ute, både hos Google og Apple. Men på sistnevte må man søke etter Flyr AS
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser fortsatt ut som om BOO kun flys ut august
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Første flight til EVE kom avgårde på tiden i morges, og snart er det første flight til BOO. Skal selv til BOO med Flyr neste uke, så blir spennende å se belegget.

Snakket litt med app-utviklerne i går og det virker som om det er en del jobb igjen, men det går seg vel til. For min del som med få unntak kun har fritidsreiser ser Flyr ut til å være et fint alternativ til SAS.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så på en video/pressekonferanse som ligger på itromso.no de hadde her i midten av juni, at de har en tydelig norsk greie hele veien der man kan.

SSP skal være med på BOB-delen virker det som, SWIMS skal levere frakker/yttertøy. Man snakker med noen norske sjokolade/kaffebedrifter, de skal få capser fra Varsity Headwear bl.a. Pluss Mack da som allerede man vet.

(Bak betalingsmur)
https://www.itromso.no/pluss/eksklu...er-fram-planene-sine-på-Ølhallen-24125483.ece

Det nye flyselskapet Flyr presenterer selskapets planer i Ølhallen tirsdag formiddag.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr har litt igjen på det tekniske, men det går seg nok til :). Bestilte to turer i dag hvorav en kvittering kom på epost etter en time mens jeg på den andre ikke har fått noen kvittering på epost (etter 7 timer). Denne ligger imidlertid i appen, men det gjør ikke den jeg fikk kvittering på.

Og så fikk jeg bekreftelse på epost her for 2 dager siden for avbestilling av første flytur siden det plutselig kostet 500kr mindre å kjøpe flex-billetter da disse ble sluppet...
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hørte for første gang radioreklame for Flyr i dag
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Oslo-Bodø ligger forresten nå ut også fra 1 september og fremover. Etter den jo lenge ikke var mulig å booke etter 31/8
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr har fått igang innsjekk på automat. Gikk sømløst med innsjekk og bagtag. Ellers var det nå mulig på automaten å velge midtsetene på rad 7-10 som ved bestilling var blokkert (av uvisse grunner).

Ca 10 min fra parkert på P10 til vi var gjennom sikkerhetskontrollen.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

For dere som har flydd med dem, åssen fyllingsgrad var det?

Hvor mange seter bør man ha solgt til div priser for break even, 50%?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

For dere som har flydd med dem, åssen fyllingsgrad var det?

Hvor mange seter bør man ha solgt til div priser for break even, 50%?
OSL-BOO på søndag og BOO-OSL på torsdag var oppunder 80% fra rad 6 og bakover, men det satt kun en på rad 1-6 på OSL-BOO og 2 på rad 1-6 BOO-OSL. Rad 1-6 er reservert for fleks-billetter, men de flytter som regel et par stykker fremover til disse radene rett før avgang. Alt i alt en god fyllingsgrad. Da vi booket rundt 10 juni var Norwegian dobbelt så dyr og SK helt hinsides mange ganger så dyrt som Flyr på OSL-BOO-OSL.

On a side note... En jeg kjenner fløy med Flyr hvor de ble forsinket med en halvitme eller noe, og før han fikk bagasjen levert så tikket det inn en SMS om at Flyr beklaget forsinkelsen og at billettprisen minus skatter og avgifter kom til å bli refundert. Antar at det ikke er noe som er fast rutine :colgate:
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hvor mange seter bør man ha solgt til div priser for break even, 50%?

Med de prisene de tar nå, antagelig 150% .. ;)

Men det blir litt som å spørre om hvor lang strikken er. Veldig mange forhold som spiller inn. Men tipper du flyr en 737 OSL-Værnes for rundt 60-70.000 alt inkludert. Så kan du dele det på antall pax. Og for moro skyld kan du jo slenge inn en deicing til 30.000 også og se hva det gjør med regnestykket ditt ..
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Med de prisene de tar nå, antagelig 150% .. ;)

Men det blir litt som å spørre om hvor lang strikken er. Veldig mange forhold som spiller inn. Men tipper du flyr en 737 OSL-Værnes for rundt 60-70.000 alt inkludert. Så kan du dele det på antall pax. Og for moro skyld kan du jo slenge inn en deicing til 30.000 også og se hva det gjør med regnestykket ditt ..

Koster deicing av en vanlig A320/737 virkelig 30'000 pr. spyling? Da tror jeg at jeg bør starte et deicingselskap :wow:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top