Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

DN likte visst å påpeke at flyet var brukt og at nye fly slipper ut mindre?

Marketing BS. Jeg antar Jacob Trumpy har laget reportasjen, og han er jo Norwegian-supporter på sin hals.

Der Norwegian alltid har splitter nye fly med den mest moderne teknologien og de laveste utslippene uansett, har Flyr altså brukte fly med høyere utslipp enn andre. Selve flymaskinen det snakkes om er merkelig nok identisk...

Trumpy som etternavn i Norge er lett googlebart. Navnet har hanseatisk opphav og familien har vært viktige medspillere i bergensk næringsliv i mange hundre år. En Trumpy var også en av eidsvollsmennene. Om journalist og forfatter Jacob Trumpy er en del av denne familien, vet jeg imidlertid ikke.

Flyr sier følgende: – De to neste flyene vi får er tidligere Norwegian-fly med 186 seter. De får vi i siste halvdel av juli, sier Nyseth.

Så da får man starte spekulasjonene hvem at de tidligere NG flyene til Norwegian som står ved SNN skal over til Flyr.

Flyr sier følgende: – De to neste flyene vi får er tidligere Norwegian-fly med 186 seter. De får vi i siste halvdel av juli, sier Nyseth.

Så da får man starte spekulasjonene hvem at de tidligere NG flyene til Norwegian som står ved SNN skal over til Flyr.

Hvior står det at de står på SNN?

Blir det skiboks hos Flyr tro? Eller man tar heller skiboksen bort på Norwegian-flyene kanskje..

Tipper NIC og NID. De står i MPL med 186 seter og eies av Aviation Capital Group (ACG).

Rein gjetning, da de har endel av de parkert der :cool: :drink
Såvidt jeg kan se skal de som står på SNN til AeroMéxico alle som en...

Hvis vi legger til grunn at de to skal ha 186 seter (lavere enn ln 5959) og at de er oppegående nok til å standardisere på -7BE-motorer (ln 3725 (DYU) og nyere) finner jeg følgende som kvalifiserer og er ledige ifølge mine notater:

MPL: NIC & NID som nevnt
GBA/Kemble: LN-DYU, LN-NGD, SE-RPX (LN-NGK/EI-GBF), LN-NHC, LN-NHD, SE-RRI (LN-NHE) og SE-RRH (LN-NHG).

I tillegg stiller jeg meg et lite spørsmål om LN-NGS som er parkert på ARN og regner ikke med de som er fløyet til Kina.

Såvidt jeg kan se skal de som står på SNN til AeroMéxico alle som en...

Hvis vi legger til grunn at de to skal ha 186 seter (lavere enn ln 5959) og at de er oppegående nok til å standardisere på -7BE-motorer (ln 3725 (DYU) og nyere) finner jeg følgende som kvalifiserer og er ledige ifølge mine notater:

MPL: NIC & NID som nevnt
GBA/Kemble: LN-DYU, LN-NGD, SE-RPX (LN-NGK/EI-GBF), LN-NHC, LN-NHD, SE-RRI (LN-NHE) og SE-RRH (LN-NHG).

I tillegg stiller jeg meg et lite spørsmål om LN-NGS som er parkert på ARN og regner ikke med de som er fløyet til Kina.

Har jeg da forstått det riktig at dersom noen av disse kommer inn i Flyr beholder de de samme registreringene som de hadde i Norwegian?

Har jeg da forstått det riktig at dersom noen av disse kommer inn i Flyr beholder de de samme registreringene som de hadde i Norwegian?

Hvis maskinen har vært på norsk register i løpet av de siste tre(?) årene, må den gamle reg'en brukes. Litt usikker på karantenetiden.

Da ser det ut som det ordinære billettsalget har startet.

Foreløpig ingenting angående planlagt ombord konsept

Foreløpig ingenting angående planlagt ombord konsept

Nå er det jo grenser for hvor mye man rekker mellom Oslo og Bergen og da.... men til Tromsø rekker man jo en tur med tralla.

Men blir vel noe buy-on-Board greier. Sikkert noe hipt, moderne og økologisk blandet med noe norsk noe. Bulgur og bønnesalat med røkelaks til 75kr tipper jeg på:p
Og med tanke på at halve ledelsen er fra Tromsø blir det vel også øl fra Mack og noe tørrfisk, noe som i og for seg jeg må si er undervurdert til de grader!!

Ellers priser de overvekt på bagasjen lavt ser jeg, hvis man vil øke fra 23 til 32kg for kolliet koster det 100kr på innenriks og 200kr utenriks

Nå er det jo grenser for hvor mye man rekker mellom Oslo og Bergen og da.... men til Tromsø rekker man jo en tur med tralla.

Men blir vel noe buy-on-Board greier. Sikkert noe hipt, moderne og økologisk blandet med noe norsk noe. Bulgur og bønnesalat med røkelaks til 75kr tipper jeg på:p
Og med tanke på at halve ledelsen er fra Tromsø blir det vel også øl fra Mack og noe tørrfisk, noe som i og for seg jeg må si er undervurdert til de grader!!

Laks er vel det minst økologiske og minst hippe man kan få... :x

Takk for advarselen! Det blir vel noen utlendinger som får noe å skrive hjem om etter å ha blitt servert det sistnenvte.

Laksebaladurf og brenneslebrus - helt klart.

Re: Flyr første flight: FS408 Jun30 OSL-TOS - Hvem er med

Har Flyr fått AOC og flyet over på Norsk register 30.jun? Parkert nå og påløper AD note etter 7 dager uten flyging på 737NG. Flyet må i Aktiv Parkering inntil det flyes. Ikke sikkert det kan vedlikeholdes før ny registrering og Flyr sitt CAMO er på plass. Spennende kappløp mot tiden i Koronatid.

Status
Not open for further replies.
Back