Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så her er jeg redd det blir Nytt på Nytt: Hvem skal ut? SAS, Norwegian, Wizz eller Flyr?

Ikke glem snikende, grønne jungle jets med høy troverdighet i befolkninga!

Last edited:

Ikke glem snikende, grønne jungle jets med høy troverdighet i befolkninga!

Er vel liten sannsynlighet for at de skal ut. Men de kan kanskje sitte i bakgrunnen og plukke opp et konkursbo eller to. Er ikke sikker på om det bare er en av de andre fire som skal ut — med mindre det er å plukke ut den ene som overlever på norsk innenriks...

Problemet med så stor konkurranse er at det lett blir til at konkurrentene drar hverandre ned i dragsuget — slik at flere går under.

Om Flyr kommer godt igang og DYs planer står ved like er det langt fra usannsynlig at ingen av dem klarer seg. Og da kan WF være særdeles godt posisjonert.

Det var vel omtrent det jeg mente, at WF også har et par kort i kabalen.

Ser det skrives at selskapet vil hente 600 millioner i en emisjon og nøkkelinvestorer har allerede forpliktet seg til å investere NOK 165 millioner.

Tegningsperioden åpnes idag, planen er å avslutte på fredag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Rykte(fra annet forum) sier at man nå har fått dekket 600mNok.

Disse gutta er jo kjent som bjellesauer, så her er det nok noen som ser at det kan komme en bølge av begeistring for det nye selskapet, som de kan ri på, og så selger seg ut straks det er på børs, og driftsresultatene begynner å komme inn :cool:

Ja, men samtidig er dette er rettet emisjon, såvidt jeg kan se, og da trenger man ikke lokke med seg «amatørene»

Emisjonen på 600 mill gir en implisitt prising av Flyr til 750 mill

Ja, men samtidig er dette er rettet emisjon, såvidt jeg kan se, og da trenger man ikke lokke med seg «amatørene»

Ikke i selve emisjonen, men de som kaster seg over aksjen og presser opp kursen når den noteres på børsen. Rimelig sikker på Spetalen & co rolig og stille dumper sine aksjer da.

Når kan vi vente oss detaljer om flyanskaffelser/leasing/AOC og potensielle flyindivider i flåten?

Burde vel kunne skje ganske raskt. Bør vel komme endel nyheter før 1. mars når de går på børs.

Regner med at mye er klart, og at de signerer kontrakter så fort pengene er på konto.

Burde vel kunne skje ganske raskt. Bør vel komme endel nyheter før 1. mars når de går på børs.

Regner med at mye er klart, og at de signerer kontrakter så fort pengene er på konto.

Jeg er ikke helt sikker der. AOC er uansett først estimert «til våren» og det er jo en prosess som pågår med Luftfartstilsynet

Det er heller ikke umulig det er taktisk lurt å drøye lengst mulig med å offentliggjøre leasingene, hvis man ikke ønsker røpe for mye før i siste liten

Oppstart i juni, så gitt de er i en prosess, så er det ingen hast å fullføre alt ennå

... og så må de brushe opp grammatikken; aircrafts....

Last edited:

... og så må de brushe opp grammatikken

De bør vel brushe opp photoshop'en også, her de på vei ut i grøfta:

Attachments

• Flyr.jpg
    Flyr.jpg
    84.8 KB · Views: 818

De bør vel brushe opp photoshop'en også, her de på vei ut i grøfta:

Strengt tatt er det vel en 737-400 de her viser frem designet sitt i også. Ikke rart det blir billig når ting gjøres halvveis :) Green and environmental futuristic fleet :)

Last edited:
«Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Såvidt jeg klarer se av slots, sa ser det ut som TRD og BGO blir de første destinasjonene, fra tidlig i juni

Tyder litt på 2 fly i drift fra dag 1

Selv om det alltid kan endre seg

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back