Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.

Discus

Galley Slave
Staff member
Medlem
Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Erik G. Braathen og et team med bakgrunn fra norsk luftfart starter nytt flyselskap. Planen er å starte med fem fly, som skal på lufta i løpet av første halvår 2021. Selskapet skal fly både innenlands og ha direkteruter til europeiske reisemål.


Kilde https://www.nrk.no/nyheter/
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Spenstig, samme dag som WizzAir kommer med sine nyheter. Hva er teamet her?
 

Attachments

  • IMG_1977.PNG
    IMG_1977.PNG
    775.8 KB · Views: 7,333
  • IMG_1975.PNG
    IMG_1975.PNG
    707.4 KB · Views: 7,067
  • IMG_1976.jpg
    IMG_1976.jpg
    21 KB · Views: 6,618
Last edited:
Re: Nytt norsk flyselskap

Både Wizz Air inn på norsk innenriks og disse. Trur noen har veldig lite tro på at Norwegian klarer seg..
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Men forløpig ingen info om hva slags fly, og mer definert enn at de skal fly innenlands og utenlands...
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Mer detaljer her:

https://e24.no/naeringsliv/i/LnA551...orwegian-topper-starter-nytt-norsk-flyselskap

Med seg på laget har han kjente navn, inkludert flere tidligere topper i Norwegian. Ledelsen i det nye selskapet består nemlig foreløpig av:

Brede Huser, tidligere direktør for Norwegian Reward
Thomas Ramdahl, tidligere kommersiell direktør i Norwegian
Asgeir Nyseth, tidligere driftsdirektør i Norwegian
Alf Sagen
Bjørn Erik Barman-Jenssen
Tord Meling
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Både Wizz Air inn på norsk innenriks og disse. Trur noen har veldig lite tro på at Norwegian klarer seg..


Akkurat det som slo meg. Noen som posisjonerer seg i tilfelle DY kneler i vinter...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Nytt norsk flyselskap

5 fly, enten 737-800 eller Airbus 320. Norske stamnettet. 25 ansatte til nå, skal vokse til 400 sier artikkelen.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Sitter ikke han på ordre på en del a220?

De skal være kansellert

Men ser av pressemeldingen de spesifikt nevner A320 og 737-800

https://kommunikasjon.ntb.no/presse...yselskap?publisherId=90064&releaseId=17893264

Mer enn 25 personer jobber nå for fullt med å bygge det nye flyselskapet, som planlegger å starte opp med fem fly av typen B737-800 eller A320, og ha første fly i lufta i løpet av første halvår, 2021. Planen er å ha nærmere 400 ansatte innen 2022. Besetningen ombord vil være underlagt norske kollektivavtaler.
 
Last edited:
Re: Nytt norsk flyselskap

Garantert for å posisjonere seg for den dagen Norwegian går konkurs.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Trodde kanskje de skulle starte med noen mindre fly, DY har jo merket at 737-800 er litt for stort for norsk innenriks nå.
Mulig å få tatt over noen av FlygBRA sine?
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Trodde kanskje de skulle starte med noen mindre fly, DY har jo merket at 737-800 er litt for stort for norsk innenriks nå.
Mulig å få tatt over noen av FlygBRA sine?

En ting er hva som er for stort nå, om et år kan det være annerledes.

Dessuten snakker de også om utenriks, og da ser jeg for meg typiske sydendestinasjoner (når de engang åpner igjen)
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Merk dere at dette er Erik og ikke Per G. Så eventuelle linker til FlygBRA er vel ikke bekreftet..
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Dette høres helt «gale- Mathias» ut fra mitt ståsted. Hvorfor ikke støtte opp om dagens flyselskaper i Norge istedenfor å vente på at de går konkurs, med alle de ulemper deg medfører for ansatte , kreditorer, garantister, banker etc.etc.
Jeg har alltid syntes at deg er dårlig forretningsmoral å slå seg opp på andres ulykke og særlig når bakgrunnen for dette er Covid-19 .
Vi har sett mange konkurser I flybransjen , og flere blir det. Det er kjempedyrt å starte opp og jeg kan bare sitere Richard Branson: Ønsker du å bli millionær i flybransjen bør du være miliiadær når du starter opp.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Dette høres helt «gale- Mathias» ut fra mitt ståsted. Hvorfor ikke støtte opp om dagens flyselskaper i Norge istedenfor å vente på at de går konkurs, med alle de ulemper deg medfører for ansatte , kreditorer, garantister, banker etc.etc.
Jeg har alltid syntes at deg er dårlig forretningsmoral å slå seg opp på andres ulykke og særlig når bakgrunnen for dette er Covid-19 .
Vi har sett mange konkurser I flybransjen , og flere blir det. Det er kjempedyrt å starte opp og jeg kan bare sitere Richard Branson: Ønsker du å bli millionær i flybransjen bør du være miliiadær når du starter opp.
Det er jo omtrent håpløst å få reddet Norwegian. Det er nå lett tilgang på fly og mannskap. Finnes vel knapt bedre tidspunkt å starte opp på. De vil jo ansette mange som har fått fyken fra feks. Norwegian.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Dette høres helt «gale- Mathias» ut fra mitt ståsted. Hvorfor ikke støtte opp om dagens flyselskaper i Norge istedenfor å vente på at de går konkurs, med alle de ulemper deg medfører for ansatte , kreditorer, garantister, banker etc.etc.
Jeg har alltid syntes at deg er dårlig forretningsmoral å slå seg opp på andres ulykke og særlig når bakgrunnen for dette er Covid-19 .
Vi har sett mange konkurser I flybransjen , og flere blir det. Det er kjempedyrt å starte opp og jeg kan bare sitere Richard Branson: Ønsker du å bli millionær i flybransjen bør du være miliiadær når du starter opp.

Jeg tror du akkurat listet opp alle grunnene til å starte nytt flyselskap i stedet for å redde de gamle..
Greit nok at det er "dyrt" å etablere et nytt flyselskap, men det er en enorm fordel å slippe alle forpliktelser overfor ansatte, kreditorer, banker etc...

Som passasjer står man jo fritt til å velge å fly med flyselskaper som står for de verdier man selv holder høyt.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Den enes does den annes broed. Det er trist med Norwegian. De kan kanskje reddes uansett, men i en mindre utgave. For et nytt selskap er det jo et hav av billige fly aa lease. Uansett boer man vel ha en god og tykk lommebok for aa klare roede tall en stund.
 
Re: Nytt norsk flyselskap

Dette høres helt «gale- Mathias» ut fra mitt ståsted. Hvorfor ikke støtte opp om dagens flyselskaper i Norge istedenfor å vente på at de går konkurs, med alle de ulemper deg medfører for ansatte , kreditorer, garantister, banker etc.etc.
Jeg har alltid syntes at deg er dårlig forretningsmoral å slå seg opp på andres ulykke og særlig når bakgrunnen for dette er Covid-19 .
Vi har sett mange konkurser I flybransjen , og flere blir det. Det er kjempedyrt å starte opp og jeg kan bare sitere Richard Branson: Ønsker du å bli millionær i flybransjen bør du være miliiadær når du starter opp.

Vel er det spenstig, og som vanlig tipper jeg det ender dårlig. Men det er ikke en ny aktør eller potensiell ny aktør sin oppgave å forsøke redde det eksisterende. Og så lenge lover og regler følges, synes jeg det blir feil å dømme hvem som har god eller dårlig moral
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top