Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Noen som kan forklare denne?



Fra e24:

I november hadde selskapet i snitt 179 seter for salg på hver flygning, mens fyllingsgraden baserer seg på en tilgjengelig setekapasitet på 189 seter.




Kan ikke huske å ha sett dette spesifisert av noen andre før heller.

-eggs

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


De 5 første radene har blokkert midtsete for de med plussbilletter. Så det forklarer differansen på 10 seter
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

De dyreste billettene gir vel ledig midtsete, men de har ikke en definert kabinforskjell mellom billettklassene.
Vet ikke om f.eks LH regner det annerledes, hvor jo 2 rader biz, fysisk er 12 seter, men det selges kun maks 8. De har jo en litt mer definert biz/eco kabin på shorthaul
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Billettsamarbeid med Vueling gjennom Dohop

Er vel snakk om delvis selftransfer, men jeg har ikke helt skjønt hvor billetter som dette selges? Er det kun gjennom type finn.no og kreative nettleverandører, da de jo ikke selger det gjennom egne kanaler

https://investor.dn.no/#!/Oversikt/Direkte/125876

Flyr og det spanske flyselskapet Vueling har startet samarbeid om salg av flybilletter gjennom bransjeplattformen Dohop. Dette åpner for enkel bestilling av flybilletter til enda flere reisemål i Europa, i tillegg til Midtøsten og til Nord-Afrika.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Litt komisk at man lager nå connexions løsniger.

Husk at Flyr just nå har restrukturert sitt business, lagt ned ruter hvor de ikke kan fylle flyene sine.

Nå skaper man løsninger (og dermed kostnader) som skal generere connex-volumer. Da er jeg meget overrasked.

E.g. denne Connex tingy med Vueling.
Vueling kan feede dem i BCN eller fra Vuelings OSL Rute til innland.
Trenger Flyr virkelig feed for å fylle opp sitt OSL-BCN? Dersom det er slik, da skulle de ikke fly denne ruta som aktør '4 eller '5 og heller re-allokere flyet et annen sted.
Trenger Flyr feed for innenlands? De har jo kutted til beina innenlands og det hva gjenstår skulle være mulig å fylle opp med local demand. Dersom det er ikke nok demand å fylle disse få Flyr innenlands-flygninger, axe them! Bruk flyet til OSL-ALC, LPA eller en pent charter-nisje. Eller som ACMI fly til TUI og Co.

Det hva er virkelig oppsiktsvekkende for meg er faktum at Flyr er villige å bruke penger på noe som (in)direkt sette store spørsmålstegn bak deres nye - just reviderte - business strategi
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ja, men der er det Norse som selger Flyr-connections. Har ikke sett Flyr selge det samme?

Ja, men lenken jeg lenker til er nettopp en «Dohop» - nemlig N0+FS.
Så da antar jeg at det dukker opp en FS+VY «Dohop» etterhvert.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Kan kanskje være et visst marked for det via Gatwick? Mener huske Vueling skal øke en del der samtidig som FS nå selger billetter dit fra mars…
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser ut som om LN-FGA skal fly for Transavia den nærmeste tiden om en skal tro Flightradar24
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Ser ut som om LN-FGA skal fly for Transavia den nærmeste tiden om en skal tro Flightradar24

Det skal den…første tur blir til Heraklion.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Og en punktlighet på 51%, noe som er mildt sagt tragisk. Greit nok at juletrafikken kom midt i masse vintervær, men allikavel. Med 4-5 maskiner i snitt i drift burde det da vært godt med slingringsmonn og slakk i programmet.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Og en punktlighet på 51%, noe som er mildt sagt tragisk. Greit nok at juletrafikken kom midt i masse vintervær, men allikavel. Med 4-5 maskiner i snitt i drift burde det da vært godt med slingringsmonn og slakk i programmet.

Var de andre noe bedre i samme tidsrom da?

Litt vanskelig når crewet følger maskinen, som jeg har inntrykk at de ofte gjør. Noen av disse maskinene er vel pakket ned også, så da er det ikke bare å fyre opp og tøffe avgårde.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Var de andre noe bedre i samme tidsrom da?

Litt vanskelig når crewet følger maskinen, som jeg har inntrykk at de ofte gjør. Noen av disse maskinene er vel pakket ned også, så da er det ikke bare å fyre opp og tøffe avgårde.

Norwegian hadde 71%, mens hva SAS hadde får vi svaret på førstkommende tirsdag. Med forbehold om hva de to selskapene definerer som punktlighet
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Norwegian hadde 71%, mens hva SAS hadde får vi svaret på førstkommende tirsdag. Med forbehold om hva de to selskapene definerer som punktlighet


For å «renske» tallene så bør man kanskje se på hva OSL endte opp med i desember og?
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

På Avinor sine sider listes ikke flyr som eget selskap i historisk punktlighetsstatistikk, men etter hva jeg har observert på siden «dagens punktlighet» så har flyr egentlig holdt et ganske høyt nivå igjennom fjoråret. WF og DY har ligget høyest, og SK i snitt 5-15% bak.

I desember hadde for eksempel SK en punktlighet på OSL på 60,9% og DY 70,3%.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

.

I desember hadde for eksempel SK en punktlighet på OSL på 60,9% og DY 70,3%.


Takk, og var det jeg tenkte på

Flyr er jo tilnærmet alt til/fra OSL, mens SAS og Norwegian har jo mye trafikk andre steder.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Flyr fortsetter å tegne avtaler med flere slike ymse: "La meg sy sammen din egen interlining"-selskaper

https://aksjelive.e24.no/article/l3vOWL

Flyr har inngått et nytt billettsamarbeid, der det åpnes for at passasjerer skal kunne bestille videreforbindelser til reisemål i Amerika, Asia, Stillehavet og Afrika via den digitale plattformen Volario, som driftes av teknologiselskapet Airsiders.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top