Nytt norsk flyselskap: «Flyr» (Erik G. Braathen)

Status
Not open for further replies.
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg tror dessverre ikke at det er en spennende valg.

Hva er vitsen med bare hive over alle disse exDY folks? Blir man zynisk, så kunne man si at det samles en "Team Fail". Dersom disse folkene er såpass gode, hvorfor snudde de ikke DY da de ble der i jobb og lønn?

Så lenge har jeg ikke hørt noe som er frisk eller som skiller seg på hvordan DY agerer/gjonglerer/strangulerer seg. Det er bare en forsettelse av dagen tilstand under nytt navn.
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

....og da var steget tatt for å kvitte seg med Dressmann stempelet. Ny sjef for selskapet blir Tonje Wickstrøm Frislid...også hun med erfaring fra Norwegian. Spennende valg!!!

Så de bytter ut Dressmann med Frislid? He he :lol:
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

....og da var steget tatt for å kvitte seg med Dressmann stempelet. Ny sjef for selskapet blir Tonje Wickstrøm Frislid...også hun med erfaring fra Norwegian. Spennende valg!!!

Hvor ser du dette Eivind ?
 
Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Eller Linkedin ....

d7b27dc9b66bcba6e6da90057ebf0e79.png
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Nå kjører de på med annonsekampanje "Vil du fly med oss?" i alle fall på VG.
 

Attachments

  • Nytt flyselskap.jpg
    Nytt flyselskap.jpg
    95.4 KB · Views: 1,698
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hvis Norwegian ryker på rygg, så tror jeg disse kan ha en god sjans, hvis de får skrapt sammen nok penger til å få noen få fly på vingene.

Vi er jo litt nasjonalister når det kommer til flyselskaper, er vi ikke?

Jeg har antatt det at strategien deres er å ta over markedsandelene, og potensielt både personell og annen infrastruktur, til Norwegian når den tid kommer?

Jeg tviler på at planen deres er å konkurrere i et marked med 4-5 andre aktører (SAS, NAX, WIF og WZZ). Noen må nok ut for at de skal inn (og ha sjanse til å greie seg), og det er nok NAX.
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Tviler. De har ikke kapitalen på plass. Dessuten er trolig Norwegian med schram godt organisert for å gjenoppstå etter en konkurs. Ganske sikker på at det står litt seriøse penger klare for å kjøpe ut de gode delene ved konkurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Tviler. De har ikke kapitalen på plass. Dessuten er trolig Norwegian med schram godt organisert for å gjenoppstå etter en konkurs. Ganske sikker på at det står litt seriøse penger klare for å kjøpe ut de gode delene ved konkurs.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det må være perfekt for Braathen. Fly kan man leie veldig billig, trolig på timebasis. Crew får man på billigsalg. Tipper man lett kan fylle opp med erfarne styrmenn til 350k og kapteiner til 500k, alternativet deres blir nav fremover. Bruk heller skattepenger på dette enn det skakkkjørte tapssluket med rød nese.
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Kjør NAS gjennom en konkurs

Syntes du kan ta deg en bolle og ha litt respekt for de titalls tusen som holder på å miste levebrødet sitt.

Men å ta Norwegian i forsvar ovenfor deg blir vel som å selge en windows-pc på eplehuset ;-)
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Syntes du kan ta deg en bolle og ha litt respekt for de titalls tusen som holder på å miste levebrødet sitt.

Men å ta Norwegian i forsvar ovenfor deg blir vel som å selge en windows-pc på eplehuset ;-)


Tror du misforstår. Det er jo nettopp en eller annen form for konkurs som trolig er en av få muligheter til å redde Norwegian og dermed flest mulig arbeidsplasser. Jeg tror det er få andre muligheter til å tvinge gjennom store nok kutt hos kreditorene, resette selskapet og få inn nye investorer på.

Så finnes det flere veier her, enten ved at en rettslig konkursbehandling tvinger dette gjennom eller at noen kjøper opp levedyktige deler av hva som i praksis er et konkursbo
 
Re: Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Syntes du kan ta deg en bolle og ha litt respekt for de titalls tusen som holder på å miste levebrødet sitt.
Det har ingenting med å ikke ha respekt for arbeidstakerne i NAX å gjøre. Som Someone er inne på i svaret over: jeg tror ikke fokuset bør være på å sikre arbeidsplasser i dagens Norwegian, men på å sikre norske arbeidsplasser på de markedsandelene Norwegian har i dag.

Hvis ikke er jeg stygt redd for at et visst ungarsk lavprisselskap blir å fly inn arbeidskraft i enda større grad.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Dårlig valg av navn. Føyer seg inn i rekken av korte og lett teite navn som ser ut til å være standarden for tiden. Vy f.eks. Er enig med LN-MOW om at det var dårlig gjennomtenkt for bruk på Engelsk.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Jeg likte navnet litt jeg

De satser tydeligvis på det norske markedet, men ellers har jeg ikke troen på et «rart» navn gjør at noen ikke booker det. Pris, tid og tilgjengelig helt trumfer navn i n-gangern
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Er mest spent om de kommer på vingene, og hvilke fly de vil satse på, om om hvordan de vil merke de med titler og logo m.m.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top