Nytt norsk flyselskap: Feel Air

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Da har jeg fått svar på eposten jeg sendt Kai Holmberg.

Sent: Sunday, September 12, 2010 10:54 AM
To:
Subject: Feelair status

Hei Kai Holmberg.

Som fly-entusiast lurer jeg på hva som skjer angående Feelair;
Hva er status nå om dagen, og ligger det fortsatt noe konkret i luften?
Hvordan ser ting ut? Har dere anskaffet fly?

Er det eventuelt noe som gjør at dere ikke går ut i media med informasjon/nyheter?
Det er nemlig lenge siden det stod noe konkret om FeelAir i media, og det er nettopp derfor jeg sender denne mailen.

Håper dere er å se på OSL om ikke så alt for lenge.

Mvh

[Sensur], fly-entusiast.

Svar:
[Sensur], tusen takk for din email.
Artig at fly-entusiaster som deg følger tett på hva FEEL gjør.

Det skrider godt mot lansering for FEEL Air, men vi kjører bevisst en veldig lav medieprofil for øyeblikket av taktiske årsaker.
Vi kommer sterkt ut så snart billettsalget starter.

Stay tuned & FEEL Good!

All the best.
Kai Holmberg
The FEEL Crew

LES: "SKRIDER GODT MOT LANSERING FOR FEEL Air" og "LAV MEDIEPROFIL PGA TAKTISKE ÅRSAKER". Så da var det bare å vente på billettsalget! :) Må si jeg ble litt glad nå.
Og om noen skulle lure; så nei, jeg sendt ikke eposten pga forrige innlegg fra ln-aør, men fordi jeg selv begynte å lure pga innlegget til ek_osl. :p

Last edited by a moderator:
Han blir sikkert kjempefornøyd med at du offentliggjør noe han åpenbart oppfatter som en privat e-post.

Ser nok ut som de ser større muligheter for at Feel air starter opp ,enn at Krabi Airline skulle komme flygende en tur.

Men på den "Norske" hjemmsiden er det fremmdeles mulig å gjøre henvendelser. Noen som vil prøve ??
http://www.krabi-airline.no/

Han blir sikkert kjempefornøyd med at du offentliggjør noe han åpenbart oppfatter som en privat e-post.

Det der var ikke noe annen info enn hva som kan forventes fra et hvilken som helst selskap i en oppstartfasen. Ikke mye privat informasjon der !!:old

Jeg synes det er ufint å Copy+Paste en e-post med navn og epost adresse og hele innholdet på nettforum. Mulig jeg er sensitiv, men jeg anser alle e-poster som har en navngitt mottaker som private. Her er også den "private" e-post adressen hans lagt ut som aktiv link og det synes jeg også er unødvendig.

At man henviser til at man har hørt noe fra noen og viser til mail korrespondanse er noe annet.

Nå det er sagt er det spennende å se om de får det til å ta av.

Jeg synes det er ufint å Copy+Paste en e-post med navn og epost adresse og hele innholdet på nettforum. Mulig jeg er sensitiv, men jeg anser alle e-poster som har en navngitt mottaker som private. Her er også den "private" e-post adressen hans lagt ut som aktiv link og det synes jeg også er unødvendig.

[MOD] All info ligger åpent på deres nettsider, men jeg er i prinsippet enig og har fjernet emailaddressen (også). Vær imidlertid å bruke report-knappen hvis du vil rapportere slike ting - da er det enklere for oss å ta action. [/MOD]

Hvis en flyentustiast sender en mail til en leder i et flyselskap ( i luften, på trappene, eller bare under planlegging ) Så må nok den lederen forvente at det han/hun skriver vil bli publisert, snakket om, diskutert, eller videresendt.
Tviler på at det er noen fare i det. "Gratis reklame"

Kai har snakket om Feel på luftfartskonferanser i Miami og Kuala Lumpur i juni/juli i år og senest på en konferanse i Oslo så sent som i forrige uke så dette prosjektet er definitivt ikke dødt.

Nå står det jo ikke særlig mye privat eller konkret i mailen jeg sendte. Kort sagt er den veldig simpel, og inneholder ikke mer enn et ja/nei-spørsmål på om det "går bra" for FeelAir nå om dagen, og begge svar ville vært like "logiske" om dere skjønner, og nettopp derfor synes jeg at mailen var ok å publisere her på forumet. Som sagt finner man det meste av info på nettsidene til FeelAir uansett. Mao, så synes jeg dette var av den type mailer det går fint å publisere om dere skjønner. :)

Men selvsagt; hadde saken handlet om noe helt annet, som var mer "privat", ville jeg selvsagt aldri publisert det på et åpent forum ;)

Kai har snakket om Feel på luftfartskonferanser i Miami og Kuala Lumpur i juni/juli i år og senest på en konferanse i Oslo så sent som i forrige uke så dette prosjektet er definitivt ikke dødt.

Spennende. Spørsmålet videre er hvorfor hjemmesidene ikke blir oppdatert med info. Som du beskriver har de deltatt på flere luftfartskonferanser, og de går jo ikke for lukkede dører så jeg skjønner ikke helt tanken med fullstendig tystnad. Siste fra Feel var i oktober 2009. http://www.feelair.com/pr/#

At man henviser til at man har hørt noe fra noen og viser til mail korrespondanse er noe annet.

Nå det er sagt er det spennende å se om de får det til å ta av.

Innholdet i e-posten kunne vært kommunisert uten å legge ut hele innholdet, men e-post som dette er vel i utgangspunktet offentlige handlinger.

Jeg leser Holmbergs innlegg, mellom linjene, som at de har rotet seg opp i et hjørne og ikke vet hvordan de skal trekke seg ut uten å tape ansikt. SOS= Same Old Story=Stall, Spin, Crash.

Jeg leser Holmbergs innlegg, mellom linjene, som at de har rotet seg opp i et hjørne og ikke vet hvordan de skal trekke seg ut uten å tape ansikt. SOS= Same Old Story=Stall, Spin, Crash.

Det kan være to hjørner: Det ene heter "likviditetskrise", det andre hjørnet heter Bjørn Kjos, som har et fullt oppegående flyselskap som planlegger å gjøre akkurat det samme som Feel, og har mye sterkere ressurser til å gjøre det. If you can't beat DY, join'em...

Nåja, jeg har sett eposter som har overbevist meg mer og tviler fortsatt sterkt på dette prosjektet

Hei alle flyentusiaster på Scanair Forum.
Det er spennende og motiverende å se alles engasjement. Jeg er også glad for at det er god og sunn skepsis til ethvert oppstartsprosjekt. Det er både legitimt og nødvendig og det skjerper vår konsenterte effort ytterligere. Det hadde vært gøy og gi mer informasjon da vi ønsker å engasjere alle i FEEL Air, men for nå må vi bare si takk for engasjement og stay tuned. Hilsen fra World Low Cost Airlines Congress i London. FEEL Good! Kai Holmberg.

Hei alle flyentusiaster på Scanair Forum.
Det er spennende og motiverende å se alles engasjement. Jeg er også glad for at det er god og sunn skepsis til ethvert oppstartsprosjekt. Det er både legitimt og nødvendig og det skjerper vår konsenterte effort ytterligere. Det hadde vært gøy og gi mer informasjon da vi ønsker å engasjere alle i FEEL Air, men for nå må vi bare si takk for engasjement og stay tuned. Hilsen fra World Low Cost Airlines Congress i London. FEEL Good! Kai Holmberg.
Velkommen til forumet Holmberg. Takk for oppdatering om FEEL. :)

Ja velkommen skal du være :) lover å prøve ut FEEL om dere kommer dere i luften!

Ser man det ! Da mangler vi bare B.Kjos også med direkte informasjon her på forumet!

Back