Nytt norsk flyselskap: Feel Air

  • Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Dette er jo ikke noe SAS IC der de fleste rutene baserer seg på daglige rundturer til samme destinasjon.

storg, det er jo det jeg sier, kanskje litt dårlig, men Feel baserer seg IKKE på daglige til NYC eller BKK. Derfor kan de fly til andre destinasjoner, selv med bare to fly.;)
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Det er jo ofte bare konkurrentene som er skeptiske og kloke, mange av verdens mest suksessrike bedrifter ble skapt mot alle odds.
Det er sikkert bare en fordel og være litt "blank" i oppstarten.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Jeg er vel i likhet med mange andre litt skeptisk til om dette er liv laga, men synes selvsagt at det er kjempegøy at de tør å satse! Blir veldig spennende å følge med på dette.

Jeg må si at jeg verken liker navnet, logoen eller liveryet noe særlig. Jeg tror jeg ser hva de prøver å kommunisere; at de er nytenkende, dynamiske og skiller seg ut fra konkurrentene som frir til blaserte bissnisser og ser på budsjettreisende som annenrangs PAX, meeen jeg synes det blir litt vel mye.

Jeg synes ikke navnet Feel Air (eller var det Feel Airline(s)?) er spesielt lett å uttale selv om det er kort og det er temmelig intetsigende. Kan se ut som om de vil prøve å bygge den speilvendte F'en som en merkevare ala V'en til Virgin, men den var skremmende lik Fenders logo som noen illustrerte her.

Men for all del, lykke til, håper de kommer seg i luften.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

storg, det er jo det jeg sier, kanskje litt dårlig, men Feel baserer seg IKKE på daglige til NYC eller BKK. Derfor kan de fly til andre destinasjoner, selv med bare to fly.;)

De to flyene skal gå fra en base hver, i pendel JFK-OSL/ARN-BKK, og derfor blir det ikke daglige avganger selv om flyene er i luften nesten hele tiden. Skal de ha flere destinasjoner må de ha flere fly.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Kan oppsettet være f.eks OSL-JFK-ARN-BKK-OSL for den ene og ARN-JFK-OSL-BKK-ARN for den andre? Sånn røffly altså...
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

De får tilsynelatende med seg mye bra folk.
Men er som andre litt skeptisk til NY som destinasjon , men mulig de blir flinke til å ha sessongdestinasjoner.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Bortsett fra taxiene inn til Pattaya er det vel dårlig med connections til andre steder i Asia fra U-Tapao?

Bangkok Airways har forbindelse fra U-Tapao til Samui og Phuket, men ikke akkurat mange daglige nei.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Kan oppsettet være f.eks OSL-JFK-ARN-BKK-OSL for den ene og ARN-JFK-OSL-BKK-ARN for den andre? Sånn røffly altså...

Tror nok at flyene blir holdt separat og flys i motfase. På den måten vil det bare være behov for et daglig slot på både JFK og BKK. Mannskapsmessig vil det også være en fordel med motfase og to døgn på utestasjonen mellom flightene (utenom over helgen da som vil medføre tre dager siden det er ingen flygninger i lørdag/søndag-døgnet). Under er et forslag til en slik motfaseflygning, og tidspunktene for ankomst/avgang på JFK er off peak (når det er best sjanse for å kunne holde rutetidene). For Oslo er det tider som av de bedre for å tilgang til en gate på non-Schengen. Unødvendig å si at denne tidsplanen innebærer 16,7 timers utnyttelse pr. døgn utjevnet over en uke.
 

Attachments

  • Feel_timetable.jpg
    Feel_timetable.jpg
    29.4 KB · Views: 747
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

tidspunktene for ankomst/avgang på JFK er off peak (når det er best sjanse for å kunne holde rutetidene)

Og som dessuten gir rutetider for maksimal utnyttelse av ei langhelg i New York.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Jeg er vel neppe i målgruppen uansett, men tidene til/fra BKK frister ikke meg.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Dette er ikke selskapets rutetider - det var et forslag fra Excel-fantomet Kurt ... ;)
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Regner med at gutta ikke akkurat har hatt en rolig helg. Jeg fikk høre at nyheten egentlig skulle lanseres i neste uke, men pressen fikk nok fart på sakene.

Kommer nok derfor mer konkret fra selskapet innen kort tid.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Klar over det, men hans forslag til tider er fortsatt ikke hva jeg hadde ønsket meg.
Jeg foretrekker nattfly østover og ettermiddagsfly hjemover, men også selskap med full servicegrad.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Regner med at gutta ikke akkurat har hatt en rolig helg. Jeg fikk høre at nyheten egentlig skulle lanseres i neste uke, men pressen fikk nok fart på sakene.

Kommer nok derfor mer konkret fra selskapet innen kort tid.
Vel, DN hadde visst fått "eksklusivitet" til å lansere nyheten, og å offentliggjøre denne uken var ihvertfall ikke noen hasteavgjørelse.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Vel, DN hadde visst fått "eksklusivitet" til å lansere nyheten, og å offentliggjøre denne uken var ihvertfall ikke noen hasteavgjørelse.

Det tviler jeg ikke på, men det var flere aviser enn DN som var på sporet av lanseringen. Jeg vil gjette at interessen fra disse gjorde at de måtte gå ut litt tidligere enn planlagt!

Det skjer mye bak forumets fremside:D
 
Last edited:
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Klar over det, men hans forslag til tider er fortsatt ikke hva jeg hadde ønsket meg.
Jeg foretrekker nattfly østover og ettermiddagsfly hjemover, men også selskap med full servicegrad.

Allerede med et to-timers stopp i BKK ekskluderes dine ønsker TG923, men kanskje ikke du føler for å fly med et slikt selskap? Helt klart satser Feel Air på turister og prisbevisste forretningsreisende.

Så til tidstabellen jeg gav som eksempel. Jeg tror ikke jeg er så langt fra sannheten (± 90 minutter) - spesielt når en skal kombinere disse byene, ikke ha ankomster/avganger som ligger på lokal nattestid og i tillegg tar med at Feel Air sier at det er to timers turnaround på destinasjonene. Det kan også hende at dagene byttes mellom ARN og OSL.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Allerede med et to-timers stopp i BKK ekskluderes dine ønsker TG923, men kanskje ikke du føler for å fly med et slikt selskap? Helt klart satser Feel Air på turister og prisbevisste forretningsreisende.

Så til tidstabellen jeg gav som eksempel. Jeg tror ikke jeg er så langt fra sannheten (± 90 minutter) - spesielt når en skal kombinere disse byene, ikke ha ankomster/avganger som ligger på lokal nattestid og i tillegg tar med at Feel Air sier at det er to timers turnaround på destinasjonene. Det kan også hende at dagene byttes mellom ARN og OSL.

En smart forretningsmann ser paa mye annet enn aa spare en tusenlapp eller to paa oversjoeiske flygninger.

Dersom spekulasjonene dine er korrekte, er NYC tiden slett ikke ulikt SK901/902.

New York tidene er perfekt for forretningsreisende til NYC, man kan jobbe hele dagen i skandinavia og deretter fly til NYC. Paa returen, kan man lande i Oslo til lunch og faa en god halv dag etter en dusj.

Til Bangkok blir tidene underordnet da feriefolk blir majoriteten av kundene. Men ankomsten dit er jo slett ikke verst. Dagflygning tilbake blir det som er litt toeffere aa svelge da man taper en hel arbeidsdag
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Er nok bare en uvanlig fritidsreisende, men avgangstidene til SK975/976 forrige vintersesong var gunstige for meg (og snaue 2 timers bakkestopp i BKK).

ARN 2020 - BKK 1235 +1
BKK 1425 - ARN 2000

Jeg tenker mest på døgnrytmen, å komme til Bangkok grytidlig om morgenen er pyton for meg - vanskelig å snu til Thaitid. Får legge til at jeg er utpreget B-menneske og vel så det...

At dette blir vanskelig å kombinere med USA-flight er jo en helt annen sak.
Full forståelse for det.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Jeg tar ofte et sent fly når jeg skal til NYC. Liker å komme på kvelden, være trøtt og få en god natts søvn. Da er man frisk som en fisk dagen etter og klar for det meste.
Perfekt for meg iallefall.
 
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Smaken er som baken - avhengig av hva man skal og hvor man vil, er det mange ønskelige preferanser for avgangs- og ankomsttider. Men hvis man ønsker direktefly fra Norge til USA eller Thailand, og i tillegg så rimelige billetter som mulig, er man nok prisgitt de tidene flyene går på. Alternativet er å reise via en annen lufthavn i Europa, med mindre Continental eller Thai går på et passende tidspunkt.
 
Back
Top