Tror de kommer til å legge ut billetter for salg snart. Det trengs jo et betydelig forhåndssalg for å skrape sammen nok penger. Spørsmålet blir hvor mange som tør kjøpe billetter i noe som så langt er en idé.
Ja, det har vi hatt troen på lenge, men Norwegians flykjøp understøtter dette. Vi vet ennå ikke når vi trykker på startknappen og sender av gårde vårt første fly fra Oslo og Stockholm til New York og Bangkok - men vi kan ikke vente to år til. Vår intensjon er å komme i luften før det, sier Kai Holmberg.
Med to fly fra starten av satser Feel Air på å fylle flyene med nordmenn og svensker både til og fra Asia og New York.
Opprinnelig skulle Feel Airs første fly ha lettet våren 2010.
- Men det er ingen rocket science ved at vi har utsatt starten. Risikoen har vært for stor hittil. Når vi starter opp må vi være sikre på at vi ikke bare har ett alternativ, men kan utvikle oss i flere retninger. Derfor har vi brukt tid på å bygge opp en internasjonal organisasjon for å kunne se ut over det skandinaviske markedet, sier Kai Holmberg
Den beste måten å skaffe seg en liten formue på, er å starte med en stor en.
Raskeste måten for en mann å bli millionær på?
Starte som milliarder og gifte seg![]()
FEEL Air meldte i oktober 2010 ud, at man ville lancere konceptet i 2011, men erkender nu, at det også kan blive 2012.
FEEL Air meldte i oktober 2010 ud, at man ville lancere konceptet i 2011, men erkender nu, at det også kan blive 2012.
Slaget kommer til å stå mellom operatører av 787 og A350, de andre vil ikke ha nubbesjans.
Det kommer an på hva selskapet tjener pr flight, inntektene må uansett være større enn utgiftene
Eksakt, for et flyselskap som selger billettene sine til under 50% av kostpris og samtidig opererer gammelt materiell vil det aldri kunne gå. Aldri.
Norske FEEL Air har ikke gitt opp håpet om å komme igang med lavprisflyvninger til New York og Bangkok. Selskapet ble lansert med brask og bram høsten 2009. Dengang het det at man skulle være på vingene iløpet av neste år - som dengang var 2010.
Flytypen er til gengæld allerede valgt. Det bliver i givet fald Airbus A330-200 i en konfiguration med 305 sæder fordelt på 18 lie-flat beds i en særlig sektion forrest i flyet samt 287 sæder på økonomiklasse.
B] Feel Air på vingene i 2012?[/B]
Det Høvik-baserte lavprisflyselskapet Feel Air sliter fortsatt med å få luft under vingene. Nå håper de på å være i luften i 2012.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.