Nytt norsk flyselskap: Feel Air

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Re: Nytt norsk flyselskap på trappene - Feel Air

Har hørt rykter at Feel ser på såkalte 'white-tails' fra Airbus.

Leste i dagens papirutgave av Tønsbergs Blad at Feel Air er i rute, med tanke på oppstart våren/sommeren 2010. De leter fortsatt etter investorer som kan spytte inn 240 mill. Står også at de har klart å få leaset 2 Airbus maskiner som skal være klare til oppstarten. Billettsalget skal starte 3 måneder før oppstart.

Kunne ikke finne noe nettutgave av artikkelen.

Siste Airliners nevner Feel og 2 nye Comet maskiner.

Detter er også omtalt i en annen tråd.

Leste i dagens papirutgave av Tønsbergs Blad at Feel Air er i rute, med tanke på oppstart våren/sommeren 2010. De leter fortsatt etter investorer som kan spytte inn 240 mill.

Alt er altså klappet og klart, bortsett fra den "lille" detaljen med pengene?

Har også hørt at det er gjort avtale med Air Asia Thailand og Jetblue i BKK/JFK.
Noen som har mer?

Siste Airliners nevner Feel og 2 nye Comet maskiner.

Detter er også omtalt i en annen tråd.

Jeg har også hørt at det var snakk om to nye maskiner som var ment for Air Comet.

Leste i dagens papirutgave av Tønsbergs Blad at Feel Air er i rute, med tanke på oppstart våren/sommeren 2010. De leter fortsatt etter investorer som kan spytte inn 240 mill. Står også at de har klart å få leaset 2 Airbus maskiner som skal være klare til oppstarten. Billettsalget skal starte 3 måneder før oppstart.

Kunne ikke finne noe nettutgave av artikkelen.

Er det denne artikkelsen du sikter til?

http://tb.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20091002/NYHETER/894106369/1011/NYHETER

Det har lekket ut litt mer på flygtortget i et ferskt intervju med Kai Holmberg.

http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=7763

Her står det noe mer konkret om planene og når de skal realiseres.

For de som tror dette er et luftslott, så kan jeg informere om at det foreligger ganske mye informasjon som ikke presenteres på forumet. Det er også en del nytt i henhold til det som tidligere presentert. Jeg beggynner å få god tro på at de kommer seg på vingene.

En annen ting er om markedet og konseptet holder på sikt.

Jeg får ikke lest interviewet på mobilen, men jeg vet de har gjort noen tiltak i det siste som kan muliggjøre hurtigere godkjennelser - spesielt fra amerikanske myndigheter. Dog er vel oppstart senhøstes fortsatt overkant optimistisk. Jeg tror nok vi får se dem på vingene - hvor lenge og når vil jeg ikke spekulere i.

Det har lekket ut litt mer på flygtortget i et ferskt intervju med Kai Holmberg.
Takk for link. Selv om jeg fremdeles er litt skeptisk til hele konseptet, krysser jeg fingrene. :)

Flygtorget- Det är fortfarande hemligt, vi väntar på vårt norska AOC, men alla planer är lagda för att vi ska vara igång till sommarsäsongen i år.
Da håper jeg mer info kommer snart.

Ny oppdatert info er også lagt ut på hjemmesidene, hvor det blant annet står at oppstartsdato er bestemt og vil bli lansert 3 mnd før oppstart. Da vil også billettsalget starte.

Lurer på om det kunne vært en smartere ide å gjøre om de 330-200 maskinene til kombi fraktere med rundt 200 pax, og resten frakt. Dermed er man ikke like følsom for å fylle opp flyene. Mulig en slik løsning kunne funket bedre i et tynt befolket land som Norge. Eller ville dette vært urealistisk ?, KLM har jo hatt bra nytte av sine 747 combi til Asia, det var vel en årsak til at de brukte disse.

Litt rart at selskapet både omtaler A330 og 787 på nettsidene sine, hvorfor skal selskapet bry seg om at 787 har kommet seg i lufta? Se under FEEL News & info.

Her går diskusjonen frem og tilbake merker jeg :)
Men bare et spørsmål:
Ville du flydd med Feel Air? Hva er maks. pris du ville betalt for ruten Oslo - New York?

Jeg spør for det er mange som er positive, men jeg synes det er spennende å vite hvor mange det faktisk er som vil fly med dem!

Jeg personlig vil nok ikke fly med dem! Foretrekker Continental over dammen jeg :)

Jeg ville absolutt gitt dem en sjanse, selvom det muligens ikke ville bli min foretrukne carrier over dammen ville sikkert money talked, og jeg ville ihvertfall forsøkt det en gang.

Her går diskusjonen frem og tilbake merker jeg :)
Men bare et spørsmål:
Ville du flydd med Feel Air? Hva er maks. pris du ville betalt for ruten Oslo - New York?

Jeg spør for det er mange som er positive, men jeg synes det er spennende å vite hvor mange det faktisk er som vil fly med dem!

Jeg personlig vil nok ikke fly med dem! Foretrekker Continental over dammen jeg :)

Hvorfor skulle ikke folk fly med dem? Og hvorfor bruke Continental over dammen? De er vel heller ikke kjent for den beste komforten og beste servisen man kan få over "dammen".. La de få en sjanse, og er prisen god nok så komme passasjerene av seg selv. Hadde f.eks Color Air kommet 5-7 år senere hadde f.eks Norwegian neppe eksistert i dag, og man ser hvordan Norwegian går i dag. Når det gjelder pris, er det vel som de fleste selskaper billig i perioder, og tidlig booking. Så løp og kjøp..

Hvorfor skulle ikke folk fly med dem? Og hvorfor bruke Continental over dammen? De er vel heller ikke kjent for den beste komforten og beste servisen man kan få over "dammen".. La de få en sjanse, og er prisen god nok så komme passasjerene av seg selv. Hadde f.eks Color Air kommet 5-7 år senere hadde f.eks Norwegian neppe eksistert i dag, og man ser hvordan Norwegian går i dag. Når det gjelder pris, er det vel som de fleste selskaper billig i perioder, og tidlig booking. Så løp og kjøp..

Jeg gir dem selvfølgelig en sjanse!
Men jeg var interesert i å vite hvor mange som ville fly med dem!

Jeg personlig synes Continental har bra service, jeg! Kanskje ikke det beste, men OK for meg! Alle har sin smak! :)

Back