Men da kan de ikke sette inn en ATR hvis en DHC-8 får snag på f.eks en rute til SSJ eller MJF.
@SDN så er vel ikke valgene så mange -100 , -200 , eller bussen
@SDN så er vel ikke valgene så mange -100 , -200 , eller bussen
200 går nok dårlig på SDN. I praksis er det kun 100-serie som kan brukes på kortbanene pr. nå. 200 må moddes og godkjennes såpass at det blir i hvertfall ikke billig, langt i fra.
Hvordan skal WIF bruke sine 200? Jeg har forstått det slik at det er på landing det blir begrensninger?
Men da kan de ikke sette inn en ATR hvis en DHC-8 får snag på f.eks en rute til SSJ eller MJF.
Jeg vil tro at DAT satser på ruteområdene i Sør-Norge.
"Det ble ikke satt noen krav til lønns- og arbeidsvilkår da de regionale flyrutene i Norge ble lagt ut på anbud. Flyverne krever en ny anbudsrunde."
Så dette kom opp for noen dager siden - betyr det at noen har hørt hva som blir resultatet, eller er det en krampetrekning på tampen i tilfelle man må forsøke å få til en "omkamp"
Noen som vet hvor (internetadresse) fordelingen av anbudet legges ut på? Har høre rykter om at det forventes idag.
Forøvrig kommer de nok ingen vei her, da det ikke er noe overordnet tariffavtale innen luftfart i Norge. ILO-konvensjonen setter dette som krav.
Man har vel hatt mer enn god nok tid til å protestere på dette, så det høres litt ut som en krampetrekning.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.