Anbudet for regionale flyruter i Sør Norge 2016-2020

Re: Anbudet for regionale flyruter i Sør Norge 2016-2020

Håper ikke DAT vinner noe anbud. Svikerselskap som var inne å fløy for Norwegian under streiken!

FRO blir mye brukt med DHC 8-300 som kan gi god økonomi hvis det reduseres på frekvens. Håper WF får til en ny kontrakt.

På FRO er det vel ikke så mye kontrakter å kjempe om lenger, så her er det fullt frislipp fra 1. april hvis jeg ikke har misforstått noe voldsomt.

Men står det nokon plass i anbodsopninga kva strekningar dei to flyselskapa har lagt ut anbod på?

Slik eg tolkar det, er det to selskap som har lagt inn anbod på dei rutene som staten har bede om tilbod på, men ikkje kva for ruter?

Eller?
Ingen flyplasser er nemnde i artikkelen som ligg ute no i alle fall. Håpar den som vinn har interline med andre så det ikkje blir tilbake til steinalderen.

Det er veldig uheldig med tanke på fremtidig salg og flåteplanlegging.. Vi husker hvordan det var sist, da ble det problemer med å få flåtekabalen til å gå opp på kort varsel.

Den skjønner jeg ikke MOW, det er da ingen bakdel å vite når tildelingen er ment å publiseres? Nå kan de måtte vente i evigheter og i så måte få langt større problemer med flåtekabalen.

Forøvrig er FOT rutene stort sett alene om å ikke publisere anbudsgiverenes priser ved anbudsåpning. Dette er feks helt vanlig ved veiprosjekter at man sier noe om anbydre samt pris de har lagt inn.

Nå melder Firdaposten at DAT kun har lagt inn anbud på OSL-RRS

Nå melder Firdaposten at DAT kun har lagt inn anbud på OSL-RRS
Det er vel omtrent det einaste logiske, mtp flya dei har, og at dei neppe ser grunn til å gå inn på ei ny runde med å få tak i gamle Dash8-100 igjen.

Så får vi sjå om FRO frista dei igjen, men har mine tvil til det og.

Det er vel omtrent det einaste logiske, mtp flya dei har, og at dei neppe ser grunn til å gå inn på ei ny runde med å få tak i gamle Dash8-100 igjen.

Så får vi sjå om FRO frista dei igjen, men har mine tvil til det og.

Tja, får de RRS, så kan jo det lett kombineres med noen avganger til FRO for å utnytte kapasiteten.

Dei flyg jo SRP-OSL allereie, tippar RRS vert i kombinasjon med dette, og så vert FRO ein joker. DEt er vel først og fremst FRO-BGO som er lukrativt?

Dei flyg jo SRP-OSL allereie, tippar RRS vert i kombinasjon med dette, og så vert FRO ein joker. DEt er vel først og fremst FRO-BGO som er lukrativt?
Er neppe trafikk nok til at dette blir lukrativt med 2 aktører. Spesielt med tanke på nedgangen innen olja.

Tror WF får ha dette for seg selv samt at man vil se en betydelig prisøkning fra 1. april.

Tja, får de RRS, så kan jo det lett kombineres med noen avganger til FRO for å utnytte kapasiteten.

RRS slipper I hvertfall nå å tenke på 19-seterspøkelset.
DAT bekrefter at de vil fly ruten med ATR 42-300/320. Vil tro FRO også ønsker tidlig avgang til OSL slik som RRS ønsker.
Så om disse rutene kombineres med kun et fly, vil det bli spennende å se hvor de velger å starte dagen.

Betenkeleg om DAT har lese anbodet så dårleg at dei ikkje har fått med seg at SCAT ikkje er eit krav. (Dessutan er det berre FDE som har SCAT på Vestlandet....)

Betenkeleg om DAT har lese anbodet så dårleg at dei ikkje har fått med seg at SCAT ikkje er eit krav. (Dessutan er det berre FDE som har SCAT på Vestlandet....)

Ja, det er virkelig betenkelig. Litt underlig, og man skulle nesten håpe for DATs del at de er feilsitert på dette.

Ja, det er virkelig betenkelig. Litt underlig, og man skulle nesten håpe for DATs del at de er feilsitert på dette.

I tillegg til at EGNOS er tilgjengelig skal jo også flytypen være utstyrt og sertifisert for å benytte prosedyrene. Nå vet jeg ikke hvordan dette stiller seg for aktuelle flytyper, i praksis DHC8-100/200. Om dette ikke er tilfelle, vil det ikke være praktisk mulig å få dette på plass innen oppstart. I såfall er satelittbasert innflygning fortsatt synonymt med SCAT-1 i kontekst til FOT.

Back