Det havde været lige så flot, hvor vores norske venner for en gangs skyld kunne anerkende, at OSL har meget lidt interkontinental trafik, og næppe har en fremtid som nogen stor hub. Gang på gang vælges CPH og ARN af udenlandske flyselskaber, før der satses på OSL. Kun CO har haft OSL som det største marked i Skandinavien, og de trækker også lidt i land nu. Og selvom dette i sig selv er argument for at SK's interkontinentale trafik, så skal vi i Danmark konstant lægge ører til, at dette kun sker af politiske årsager. Jesus Christ!
Argumentet for at CPH ligger for tæt på LH's hjemmemarked holder ikke. LH har købt op af flyselskaber i Tysklands nabolande, og der har det som nævnt ikke været et problem at holde liv i datterselskabernes hubs. ZRH, VIE og BRU ligger tættere på FRA og MUC end CPH gør, og selv med en ny storlufthavn i Berlin holder argumentet stadig ikke.
Geografisk har ARN og OSL en lille fordel til hhv Fjernøsten og Nordamerika, men feedertrafikken kan på de europæiske ruter jo ikke følge med CPH.
CPH har den største SK-trafik fra både skandinaviske, finske, britiske og kontinentaleuropæiske ruter, der vil kunne feede trafik ind til interkontinentalske ruter. Så med mindre at LH ved et køb af SK vil flytte mindre ruter som fx HAJ, STR, BHX fra CPH til OSL og ARN, så vil den del af feedertrafikken (Europa -> interkontinental) også forsvinde.
Sidst men ikke mindst gør Norge's særlige toldbehandling også OSL til en mindre sandsynlig fremtidig hub, da de fleste norske provinsboer ikke ønsker at flyve hjem via OSL, og derfor vil fravælge den routing.