Swedeline F28
ScanFlyer Silver
För det första, så gör SAS operativa vinster som blir till förlutster då böter ska betalas, och askmolnsnotan och det slutar nog även med Heathrow nota.
Men min hypotes är denna:
*Lufthansa marginaliserar CPH som IC hub, och ökar IC trafiken ifrån OSL, och flyttar Asien till ARN. Det som kvarstår ifrån CPH blir nog EWR och ORD. Detta på brund utav Lufthansas prat om att öppna SXF som bas då BBI är färdigbyggd.
Då förlorar SK hela BER området som feeding. Förmodligen får OSL även en BKK rutt, då det finns kapacitet.
SAS 737CL och MD flotta byts ut mot CSeries och/eller A320NEO.
CRJ flyttas över till CityLine eller Eurowings för att minska kostnader, och vi får en RJ expansion på Svensk inrikes.
Men min hypotes är denna:
*Lufthansa marginaliserar CPH som IC hub, och ökar IC trafiken ifrån OSL, och flyttar Asien till ARN. Det som kvarstår ifrån CPH blir nog EWR och ORD. Detta på brund utav Lufthansas prat om att öppna SXF som bas då BBI är färdigbyggd.
Då förlorar SK hela BER området som feeding. Förmodligen får OSL även en BKK rutt, då det finns kapacitet.
SAS 737CL och MD flotta byts ut mot CSeries och/eller A320NEO.
CRJ flyttas över till CityLine eller Eurowings för att minska kostnader, och vi får en RJ expansion på Svensk inrikes.