Ny operatør på MOL - TRD (Krohn Air)

Re: Ny operatør på MOL - TRD

Jeg ser at nettsiden har bilde av en BA/Sun Air Dornier. Skal de ikke få egne farger for Krohn Air?
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Jeg ser at nettsiden har bilde av en BA/Sun Air Dornier. Skal de ikke få egne farger for Krohn Air?

Ja, jeg lurer på hva BA vil si om SunAir flyr med BA-farger på denne ruten. Uansett spennende at noen tør satse.
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

I følge artikkelen i Romsdals Budstikke blir det egne Krohn Air farger på flyet fra SUN AIR. Blir jo spennende og se om de tør utvide etterhvert. Det blir jo ikke penger av og la maskinen stå i MOL mange timer.
 
Last edited:
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Ja, jeg lurer på hva BA vil si om SunAir flyr med BA-farger på denne ruten. Uansett spennende at noen tør satse.

Tenker at BA bare ha å akseptere dette. Det er jo egentlig god ekstrareklame for BA. Har Sunair (enda) noen egne fly i egne sunair farger?

For meg, er Sunair et BA Franchise Partner,
og at de flyr i BA's interesse og regi.

Men jeg tror at Krohn's logo bare er fiktivt for å bare ha et navn på et selskap der de wet/dryleaser selskap for å fly fast.
Så, og om de betaler godt nok til Sun Air ang logo og painting, så er det jo en annen ting igjen.
- det vil ikke forundre meg at de har en BA-sunair-dornier flygendes fra tid til annen. En og annen tid må jo flyet på større hangar-sjekker...

Blir spennende å se hva som skjer utover. Lykke til! :)
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Var det ikke et annet norsk selskap med Dornier 328 i egne farger men operert av Sun-Air for en stund siden? Eller husker jeg helt feil?


Noen som vet noe om hvilken maskin som kommer til å fly for Krohn Air og hvordan den vil se ut?

Forøvrig så har faktisk Sun Air noen maskiner som ikke er i BA farger.

Så vidt jeg kan se så har de 2stk D328 Jet som ikke er i BA farger. OY-NCO og OY-NCP. Men disse tror jeg i stor grad brukes som Charter/Biz fly på lik linje med deres Hawker 800XP.


Dersom jeg skal tippe så blir det vel OY-NCC som kommer til å fly for Krohn Air da den er relativt hvit allerede.

http://beta.airpics.com/photos/big/135730.jpg


Regner med de kommer til å fly som SUSxxxx?


Dersom det er snakk om å ha dette selskapet på lang sikt vil jeg tro at de har/jobber med et bedre sammarbeid med Sun Air.

Hadde vært morro om de får egne fly og egen ICAO/IATA og AOC etterhvert, og starter mer en bare Molde-Trondheim-Molde



Edit:

Er det SAS som tar seg av booking da? Står da et mobilnummer for booking og mailadresse booking(at)krohnair.no nå på sidene deres.
Mener det stod tlfnr og mail til SAS der i går?
 
Last edited:
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Blir ikke dette litt av det samme som Classic Norway Air drev med?
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Spennende og gratulerer til begge lufthavner :) Rutetidene er mye bedre enn de elendige tidene SAS opererte med. Når blir ruten aktuell for forretningsreisende i begge byer.

Hvordan mener du denne rute ikke var passende for forretningsreisende mens SAS fløy den ?

SAS hadde avgang i 09 tiden til trd og tilbake på ettermiddagen.
Fungerte greit nok slik jeg så det, og hvis noen krever at SAS skal fly 10 passasjerer kl 08 og tilbake kl 15 er den tiden slutt desverre.(og kanskje heldigvis)
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Uansett vil vel Sunair fly sine fly i BA's farger, det er jeg sikkker på.
Og ang. kontakt tlf virker det som om SGS foretar handling, all handling...
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Regner med det er Jetstream 31 som blir sendt oppover til MOL.
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Alt som bidrar til mangfold i flyparken på TRD ønskes hjertelig velkommen. Lykke til herr Krohn.
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Hvordan mener du denne rute ikke var passende for forretningsreisende mens SAS fløy den ?

SAS hadde avgang i 09 tiden til trd og tilbake på ettermiddagen.
Fungerte greit nok slik jeg så det, og hvis noen krever at SAS skal fly 10 passasjerer kl 08 og tilbake kl 15 er den tiden slutt desverre.(og kanskje heldigvis)

Avgang kl 09 er altfor sent for forretningsfolket, retur fra TRD kl 1830 og for de som skulle reise TRD-MOL på morgenen går ikke flyet før kl 1030. Tidtabellen er ikke ideel hverken for de i MOL eller TRD.

Hvis man ser på Krohns tidtabell så er den mye bedre i begge retninger.
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Sun Air har tydeligvis overskudd i materiell siden meste parten av flåten deres ligger til salgs/leie på hjemmesiden deres..
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

De har vel gått over til å bruke D328Jet på en del av sine ruter. Eller?
 
Re: Ny operatør på MOL - TRD

Sist jeg var på TRD kunne jeg telle 11 passasjerer og tre kolli bagasje som kom fra Molde.. Fra TRD var det 7 passasjerer og ett kolli bagasje.. Hvis dette er vanlig, så kan det ikke være særlig økonomisk for SAS :)
 
Back
Top